Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Sorry för dubbelpost..

Har en 38 Paladin kommer inte ihåg om han var Royal Paladin eller inte men det tror jag..
Gubben finns på Inferna och om det är någon som vill ha han så är det bara att PMa.

Han har säkert lite cash och sånt på sig.. Har ett svagt minne av 150k men vettefan om det var på ett annan acc eller det här

I can haz paladin?
Citera
2010-07-04, 02:29
Bannlyst
KythEr fick accet eftersom h*n var först
Citera
2010-07-04, 02:32
Medlem
Citat:
KythEr fick accet eftersom h*n var först
Citera
2010-07-04, 02:48
Medlem
bergsdals avatar
Vad ska man tänka på om man ska köpa ett tibia acc genom att man skickar pengarna till honom genom banken och sen får man accet ? För stor risk att man blir scammad ? Ska man fråga om han kan ta kort på passet eller nåt dylikt för säkerhets skull ?
Citera
2010-07-04, 02:53
Medlem
Tenius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Vad ska man tänka på om man ska köpa ett tibia acc genom att man skickar pengarna till honom genom banken och sen får man accet ? För stor risk att man blir scammad ? Ska man fråga om han kan ta kort på passet eller nåt dylikt för säkerhets skull ?
Träffas på något internetcafé skulle jag föreslå. Har du frågat honom om recovery key?
Citera
2010-07-04, 02:55
Bannlyst
Citat:

Jo bra att ta personer uppgifter och telefon nummer osv.

Checka att telefon nummret du fått stämmer med uppgifterna sedan så ringer du och bekräftar, för att vara riktigt säker så screenshota gärna allt osv.

Om du nu blir scammad så har du då lite bevis som kommer underlätta om du väljer att polisanmäla.
Citera
2010-07-04, 02:56
Medlem
MastaZs avatar
Citat:

Ta reda på vart personen i fråga bor, så om han tar tillbaks accountet så vet du vart du ska gå.
Tror inte folk vågar scamma personer som har koll på vem man är och vart man bor osv. Lycka till .
Citera
2010-07-04, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teniu
Träffas på något internetcafé skulle jag föreslå. Har du frågat honom om recovery key?

Ja internet café är jävligt bra också.

Då kan du byta mail på kontot, tror man kan byta till en ny rec key om man har den gamla också osv.

Då kan du vara 100% säker på att du inte blir scammad.
Citera
2010-07-04, 03:28
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ja internet café är jävligt bra också.

Då kan du byta mail på kontot, tror man kan byta till en ny rec key om man har den gamla också osv.

Då kan du vara 100% säker på att du inte blir scammad.

Aa men han bor i haparanda och jag bor i stockholm så det är en liten chans att vi kommer träffas i ett internetcafé
Senast redigerad av bergsdal 2010-07-04 kl. 03:32.
Citera
2010-07-04, 03:36
Medlem
Jag skulle avråda dig från att köpa en Tibia char av en person som du inte träffar irl på ett internet café, även fast denna person verkar hur trusty som helst så kan det vara helt annorlunda så fort pengarna är på kontot. Har själv aldrig köpt en char men har varit med när en som jag känner gjorde det och det gick bra, träffades på café, han fick rec keyn osv. Men alla har inte denna tur att hitta en person som är seriös, har hört om ett flertal som blivit scammade via banköverföring och annat. Tycker du ska leta efter någon annan som bor i närheten av dig, ren nyfikenhet, vilken värld ska du köpa på?
Citera
2010-07-04, 03:52
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrata
ren nyfikenhet, vilken värld ska du köpa på?
Galana.
Citera
2010-07-04, 03:54
Medlem
Citat:
Galana.

Ok, har tyvärr ingen char där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto