2010-04-25, 13:04
Medlem
Jag undrar hur det egentligen går för Cipsoft nu. Det är ju bara 16397 som spelar på deras servrar just nu medan det är 39323 som spelar på ot-servrar från otservlist.
jävligt tråkigt att Cipsoft inte tar tag i saken och gör om spelet så att det blir mer som det var förut.
pvpn är ju ett skämt och mer än hälften av alla som spelar bottar ju.
Citera
2010-04-25, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cashmate
Jag undrar hur det egentligen går för Cipsoft nu. Det är ju bara 16397 som spelar på deras servrar just nu medan det är 39323 som spelar på ot-servrar från otservlist.
jävligt tråkigt att Cipsoft inte tar tag i saken och gör om spelet så att det blir mer som det var förut.
pvpn är ju ett skämt och mer än hälften av alla som spelar bottar ju.

Cipsoft lever på bots som de själva tillverkar.
Citera
2010-04-25, 15:06
Medlem
Smygrökarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon
Cipsoft lever på bots som de själva tillverkar.
Källa?
Citera
2010-04-25, 16:23
Medlem
Flufffens avatar
Jag ska blocka hydras åt en paly och druid, då jag själv aldrig gjort det innan så skulle jag vilja veta hur man gör med loot, ska den delas upp eller roffar knighten (Jag) åt sig all loot?

Lite tips tack.
Citera
2010-04-25, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jag ska blocka hydras åt en paly och druid, då jag själv aldrig gjort det innan så skulle jag vilja veta hur man gör med loot, ska den delas upp eller roffar knighten (Jag) åt sig all loot?

Lite tips tack.

Ta all loot själv!
Citera
2010-04-25, 17:00
Medlem
Citat:

Lite tips tack.
DU tar all loot och sedan ska du ge alla sin del av bytet... men om man inte är en pussy så behåller man allt.
Citera
2010-04-25, 17:35
Medlem
m0nkees avatar
Citat:

Lite tips tack.

Jag har en polare som lirat druid innan, han var då med på hydra hunts. Då körde de så att han (druiden) healar och så betalar teamet alla hans pots. Han tjänar ju ändå MASSA magic level och xp på det. Knekten tar all loot och resten av eventuella shooters får du ha nån uppgörelse med. De tjänar ju ändå xp.
Citera
2010-04-25, 18:21
Medlem
Flufffens avatar
Tackar för tipsen, jag får se hur vi gör.
Citera
2010-04-26, 16:08
Medlem
hawaruss avatar
Gjorde precis en char på Valoria,"Elskling". Sett att ett par spelat där, undrar en sak över bot, då jag inte vill levla en ny char i rook, levlade nyss en på Secura men bytte värld på en gång... waste of time.
Så jag undrar är det säkert att botta? Har endå massa andra chars ja inte vill bli bannad, har redan blivit bannad en gång tidigare utav bot. Vill ej torska min main
Citera
2010-04-26, 16:27
Medlem
Wyrrnxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Gjorde precis en char på Valoria,"Elskling". Sett att ett par spelat där, undrar en sak över bot, då jag inte vill levla en ny char i rook, levlade nyss en på Secura men bytte värld på en gång... waste of time.
Så jag undrar är det säkert att botta? Har endå massa andra chars ja inte vill bli bannad, har redan blivit bannad en gång tidigare utav bot. Vill ej torska min main

Det är väl relativt säkert, men jag vet inte hur pass bra cipsoft's detection tool är. OM du inte vill riskera att din main blir bannad skulle jag rekommendera att du gör ett nytt account som du bottar på.
Citera
2010-04-26, 17:17
Medlem
Smygrökarns avatar
Det är säkert med Tugbot! ^^
Citera
2010-04-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uffrat
Tycker Tibia back in the days hade riktigt bra community, och cipsoft gjorde mycket bättre ifrån sig.

Håller med. Tror bristerna ligger i spelet i sig dock, det är helt enkelt inte lämpat för ett stort community. Spelet har ju faktiskt inte utvecklats nämnvärt vad gäller spelmekaniken sen början. Åtminstone inte om man tar hänsyn till hur mycket communityt växt, hur många år som gått och hur andra spel sprungit ifrån Tibia (man får komma ihåg att Tibia var rätt fult och simpelt redan på slutet av 90 talet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in