2011-01-14, 01:32
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larock
När började du spela tibia? Nyligen? Klart jag kan ställen där man inte kan swappa så jag kan skydda mig en person som har white skull, dock kommer jag inte kunna döda någon ensam eller liknande, huntar jag en kille och han är ute och expar så måste jag döda han på en combo med 5-6 pers för jag inte kan trappa honom och han lär swappa sig ut och komma fri, och om jag comboar honom får alla unjust (sedan 20 unjust updaten SOM VERKLIGEN DÖDA SPELET).

Som sagt, meningslöst spel, jag lirar fortfarande lite men det är pga warmode på min server.
Spelat sedan 2004 och behöver väldigt sällan fler med mig för att döda någon, och behöver jag det så har vi second chars, varje gång jag ska döda någon så är de nästan alltid second chars som gäller.
Citera
2011-01-14, 13:07
Medlem
Gnorfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olausson92
Nu går det inte neråt längre. Efter den senaste uppdateringen har det ökat rätt hyffsat. För några månader sedan så låg det på drygt 30-35k max online. Nu har det varit uppe på över 40k varje kväll ett tag. Snart är vi uppe i dem goa 64k'na igen

Jo men eftersom 50 av dom 64k'na som spelade innan va normalt folk medans det nu består av p12 polaker och brs med 10 chars var som inte kan ett ord engelska
Citera
2011-01-14, 13:32
Medlem
Jävlar vad dött det är på antica, startade igen och har inte spelat sen antica var full och det var folk överallt!
Citera
2011-01-14, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Jävlar vad dött det är på antica, startade igen och har inte spelat sen antica var full och det var folk överallt!

Slutade nyligen spela tibia, körde på antica i 6 år, och ja.. det är helt utdött, alla jag känner/kände har antingen slutat, håller på att sluta eller bytt ägare och slösats bort i krig. Tibia är ett utdött spel, enligt mig i alla fall. Skulle nästan gissa på att dom lägger ner tibia om ett år eller två, lär ju förlora pengar när det blir så mycket mindre folk, lär ju inte bli fler eftersom dom gör tibia sämre på något vis vid varje update/patch.
Citera
2011-01-14, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simeh
Slutade nyligen spela tibia, körde på antica i 6 år, och ja.. det är helt utdött, alla jag känner/kände har antingen slutat, håller på att sluta eller bytt ägare och slösats bort i krig. Tibia är ett utdött spel, enligt mig i alla fall. Skulle nästan gissa på att dom lägger ner tibia om ett år eller två, lär ju förlora pengar när det blir så mycket mindre folk, lär ju inte bli fler eftersom dom gör tibia sämre på något vis vid varje update/patch.

Nja fler p12or joinar nog medans de äldre flyr. Dom skulle nog tjäna pengar med bara 20k online t.om. det går nog ingen nöd på dom.
Citera
2011-01-15, 00:03
Medlem
presarios avatar
nån som spelar på obsida eller selena ?
Citera
2011-01-15, 01:37
Medlem
presarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowli
Är 54 paladin och har verkligen ingen aning om vart jag ska hunta.. Alla drags spawns är upptagna -.-. Någon ide om vart jag kan hunta?
orc fortress?
Citera
2011-01-15, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av presario
orc fortress?
Om Pacc så är mutated humans väldigt bra, nice cashmaking också.
Citera
2011-01-15, 02:12
Medlem
presarios avatar
värkar som ingen e inne på antica :/
Citera
2011-01-18, 18:47
Medlem
Douloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
10% per item om du inte har några blessings alls.
Oj, det var mycket mindre drop chans än jag trodde. Tack för svaret!
Citera
2011-01-20, 16:15
Medlem
Någon som vet när Maintenance beräknas vara klart?
Citera
2011-01-20, 18:17
Medlem
sjuktrandoms avatar
Funderar på att göra come-back i tibiavärlden. Men för att orka behöver jag guld, guld som jag varken orkar eller har lust att fixa på egen hand. Finns det några gröna hemsidor där man kan köpa ett par hundra k? Någon som har erfarenhet utav det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in