Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-23, 19:02
Medlem
pozies avatar
Amera. någon som lirar där?
Citera
2009-12-23, 19:33
Medlem
chainhearts avatar
Hur är det med Nova nu för tiden? Spelade där för ett par månader sen men då var det så jävulskt mycket power abusers då. En gång besökte jag Darashia dragons och mötte en lvl 78 Druid som huntade där som genast började käfta emot och bad mig lämna. Jag sa att han kunde åtminstone lägga ut ett brev vid ingången så man vet att han är där, då säger han att han gjorde det tidigare men någon måste tydligen ha snott brevet, så jag är schysst och ger honom ett nytt brev och lämnar sedan grottan. Värt att tillägga är att jag var där max 5 minuter, och hade dessutom loggat in precis innan jag gick dit.

När jag sedan står i dp så kommer en lvl 156 druid fram till mig och säger "hunted for stealing letter". Jag tror självklart att han skämtar och bryr mig inte så mycket. Senare på dagen när jag är i den där djungelstaden så kommer det en lvl 203 knight, lvl 156 druiden sen tidigare, 78 druiden sen tidigare och någon lvl 33 och trappar mig med magic walls och allt möjligt. Sen ska jag tydligen paya BoH till dem. Ber dem glömma det och att de kan få 15k max, vilket de går med på.

Droppen blev dock när jag stod och väntade på att få Necromancer grottan i Darashia två dagar senare. Väntade kanske runt 40 minuter på att en kille skulle bli klar där, sen när han är klar så hinner jag hunta i 5 minuter, då kommer det ett gäng på 6 stycken lvl 120+ med röda och vita skulls, först trodde jag att de höll på att kriga mot varandra (det var krig på Nova då) så jag försöker ta skydd, men då börjar de helt plötsligt springa efter mig, de blockar och stänger in mig, medan en av dem lurar massa necromancers och demon skeletons, sen tar de alla invisibility så jag får alla monster på mig och stendör på 2-3 sekunder.

Whisprade dem senare efteråt och då låtsades de som om att de inte visste vad jag pratade om och nekade alltihop. Någon började till och med hota mig, och sa något i stil med "Don't accuse me for stuff like that or I will hunt you". Jävla kärringar var dem. Var 100% säker på att det var dem, är inte direkt blind.

Nu kanske ni tror att jag var någon riktig idiot på servern som var hatad av de högre guilderna men så var inte alls fallet. Hade aldrig PKat någon, var generös med items och pengar till låglvls som jag inte kände även fast jag hade värdelös ekonomi och jag la mig aldrig i de stora guildernas konflikter t.ex. De som dödade mig hade jag aldrig haft problem med tidigare, hade till och med aldrig sett eller snackat med dem innan.

Jaja, nog med gnällandet.

Hur är det med Nova? Är de största idioterna borta nu när server transfer har kommit, eller är det ännu värre än tidigare?
Senast redigerad av chainheart 2009-12-23 kl. 19:36.
Citera
2009-12-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainheart
text

Många svenska har väl stuckit till Kyra för att kriga med BSP mot Niklas och plserna.
Citera
2009-12-23, 20:25
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Många svenska har väl stuckit till Kyra för att kriga med BSP mot Niklas och plserna.

Vad är BSP? Hörde rätt många nämna det under min tid på Nova.
Citera
2009-12-23, 20:28
Medlem
Citat:
Vad är BSP? Hörde rätt många nämna det under min tid på Nova.

Bsp är en killes nickname. Han är en av världens bästa ledare när det gäller tibia, har krigat med honom på Libera några strider. Han har krigat i de flesta servrarna men just nu är han mest aktiv i Kyra.
Citera
2009-12-23, 20:37
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Bsp är en killes nickname. Han är en av världens bästa ledare när det gäller tibia, har krigat med honom på Libera några strider. Han har krigat i de flesta servrarna men just nu är han mest aktiv i Kyra.

Jaha på så vis. Vad heter han in-game?
Citera
2009-12-23, 20:42
Medlem
Citat:
text

Låter förjävligt, hade lätt lackat sönder på asen. Får man fråga vilken lvl du själv hade?
Citera
2009-12-23, 20:46
Medlem
Citat:
Jaha på så vis. Vad heter han in-game?

Vem av de?
BSP äger Jinxz på Kyra, men den blev bannad så han lånar gubbar för att kriga.

Det jag menade är att nova nu for tiden är tommare än förr, eftersom många har lämnat. Många svenskar gick till Kyra. Andra följde med Rishi till Libera, etc.
När det gäller power abusing är jag inte säker men jag hörde att många slutade pga av det.
Citera
2009-12-23, 21:04
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungsynvinkel
Låter förjävligt, hade lätt lackat sönder på asen. Får man fråga vilken lvl du själv hade?

Vid första tillfället med idioterna som jag beskrev minns jag inte riktigt, var väl 56 kanske. Andra tillfället var jag lvl 58. Hade gått omkring i flera dagar och samlat på mig pengar från lootbags, så råkar man hamna på fel ställe vid fel tidpunkt två gånger, kort inpå varandra.

Blev av med nästan allt jag fått ihop direkt på grund av blessings, de 15k jag var tvungen att betala vid första tillfället plus 10k som de andra idioterna krävde när de trappade mig, men de dödade mig i alla fall även fast jag betalade dem.

Var inte så värst motiverande att fortsätta spela efter det.

Citat:
Vem av de?
BSP äger Jinxz på Kyra, men den blev bannad så han lånar gubbar för att kriga.

Det jag menade är att nova nu for tiden är tommare än förr, eftersom många har lämnat. Många svenskar gick till Kyra. Andra följde med Rishi till Libera, etc.
När det gäller power abusing är jag inte säker men jag hörde att många slutade pga av det.

Okej. Ska kolla om de största power abusers är kvar. Vet du av någon aktiv och relativt lugn server man kan spela på annars? Självklart en server med inte så mycket power abusers. Kanske gör en transfer själv om jag väljer att fortsätta.

EDIT: Verkar som om varenda idiot fortfarande är kvar på Nova...
EDIT 2: Det tragiska är ju att dessa power abusers bottade som bara satan då jag spelade. De nekade det inte heller om man frågade. Att de inte har blivit bannade ännu förstår jag inte...
Senast redigerad av chainheart 2009-12-23 kl. 21:21.
Citera
2009-12-23, 21:20
Medlem
Belsebs avatar
Nova är fortfarande en skitserver, den har blivit värre och värre dom senaste åren. Jag och tjejen flyttade till non-pvp för att slippa powerabuse, är riktigt skönt att kunna spela ifred nu.
Citera
2009-12-23, 21:29
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Nova är fortfarande en skitserver, den har blivit värre och värre dom senaste åren. Jag och tjejen flyttade till non-pvp för att slippa powerabuse, är riktigt skönt att kunna spela ifred nu.

Kan man göra transfer till non-PvP? Eller måste jag börja om på en ny karaktär? Har funderat över att spela på en non-PvP tidigare då ett gäng polare spelade på en sådan. Men det jag alltid undrat över är hur spelarna är på en sådan server när det inte direkt finns någon möjlighet till straff om de t.ex. stjäl eller liknande från en annan spelare eller guild. Att göra lootbags på en sån server borde väl nästan vara omöjligt eftersom vem som helst kan stjäla den egentligen utan någon större risk att råka ut för något annat än ett sämre rykte. Tycker alla småkids borde kunna härja fritt där, men har kanske fel?
Citera
2009-12-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzine
Vad innebär "optional-pvp" på en tibiaserver? Kan man inte bli pkad?

Man kan bli pkad om man är i "guild war" med en anna guild, vitt jag har förstått. Så om mna ligge i krig med en annan guild så kan man bli pkad av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in