Hur är det med Nova nu för tiden? Spelade där för ett par månader sen men då var det så jävulskt mycket power abusers då. En gång besökte jag Darashia dragons och mötte en lvl 78 Druid som huntade där som genast började käfta emot och bad mig lämna. Jag sa att han kunde åtminstone lägga ut ett brev vid ingången så man vet att han är där, då säger han att han gjorde det tidigare men någon måste tydligen ha snott brevet, så jag är schysst och ger honom ett nytt brev och lämnar sedan grottan. Värt att tillägga är att jag var där max 5 minuter, och hade dessutom loggat in precis innan jag gick dit.
När jag sedan står i dp så kommer en lvl 156 druid fram till mig och säger "hunted for stealing letter". Jag tror självklart att han skämtar och bryr mig inte så mycket. Senare på dagen när jag är i den där djungelstaden så kommer det en lvl 203 knight, lvl 156 druiden sen tidigare, 78 druiden sen tidigare och någon lvl 33 och trappar mig med magic walls och allt möjligt. Sen ska jag tydligen paya BoH till dem. Ber dem glömma det och att de kan få 15k max, vilket de går med på.
Droppen blev dock när jag stod och väntade på att få Necromancer grottan i Darashia två dagar senare. Väntade kanske runt 40 minuter på att en kille skulle bli klar där, sen när han är klar så hinner jag hunta i 5 minuter, då kommer det ett gäng på 6 stycken lvl 120+ med röda och vita skulls, först trodde jag att de höll på att kriga mot varandra (det var krig på Nova då) så jag försöker ta skydd, men då börjar de helt plötsligt springa efter mig, de blockar och stänger in mig, medan en av dem lurar massa necromancers och demon skeletons, sen tar de alla invisibility så jag får alla monster på mig och stendör på 2-3 sekunder.
Whisprade dem senare efteråt och då låtsades de som om att de inte visste vad jag pratade om och nekade alltihop. Någon började till och med hota mig, och sa något i stil med "Don't accuse me for stuff like that or I will hunt you". Jävla kärringar var dem. Var 100% säker på att det var dem, är inte direkt blind.
Nu kanske ni tror att jag var någon riktig idiot på servern som var hatad av de högre guilderna men så var inte alls fallet. Hade aldrig PKat någon, var generös med items och pengar till låglvls som jag inte kände även fast jag hade värdelös ekonomi och jag la mig aldrig i de stora guildernas konflikter t.ex. De som dödade mig hade jag aldrig haft problem med tidigare, hade till och med aldrig sett eller snackat med dem innan.
Jaja, nog med gnällandet.
Hur är det med Nova? Är de största idioterna borta nu när server transfer har kommit, eller är det ännu värre än tidigare?