2014-06-24, 11:04
Medlem
Nymfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhomboid
Några som lirar på Ot'n Tibianic? Började lira innan idag och tycker den verkar riktigt lovande!

Tibia 7,4 va lite min prime tid på tibia och jag får direkt känslan av communitin på tibianic är snarlik den som fanns då.

Spelade där för ganska längesen nu, men helt klart en server värd att spela i mitt tycke
Personligen kör jag en 10.41(?) OT just nu, ville testa på allt nytt och så, helt okej än så länge.

Slutade med riktiga Tibia 8.21 om jag inte minns helt galet.
Citera
2014-06-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Antica peakar på runt 500, vilket är målet med mergen av de mindre aktiva världarna, som jag har förstått det. På en "vanlig" pvp-värld inklusive Nova så är det väl en peak på 200 pers, när min värld var belägrad av brassar så var det mest aktivt på nätterna, vid lunchtid och eftermiddagen europeisk tid var det typ 80 pers inne bara. Och då är det ändå en europeisk server...

Måste ju varit en dröm att expa på den världen?

Om det är någon som är nyfiken, så pågår den första mergen nu, är väl klar om några timmar om man känner CIP rätt: "Due to some unexpected technical issues, bla bla bla.. tar längre tid än väntat som vanligt"
Citera
2014-06-24, 13:57
Medlem
Illusioners avatar
Någon som har några bra tips på en OT? Före 8.0, inga jävla TPs och skit, och helst real map.
Citera
2014-06-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Någon som har några bra tips på en OT? Före 8.0, inga jävla TPs och skit, och helst real map.

Tibianic.org gå in där och kolla, en väldigt bra 7,4 OT
Citera
2014-06-24, 17:48
Medlem
Yamals avatar
Sen när blev det här OT tråden? Just sayin..
Citera
2014-06-24, 22:58
Medlem
murtennios avatar
Funderar på att börja lira lite tibia igen, har spelat till och från sedan 2003/2004. Senaste gången var väl kring 2010.

Hur ser tibia ut i dagsläget? Vilka servers rekommenderas? Hur är communityn?
Citera
2014-06-24, 23:09
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Funderar på att börja lira lite tibia igen, har spelat till och från sedan 2003/2004. Senaste gången var väl kring 2010.

Hur ser tibia ut i dagsläget? Vilka servers rekommenderas? Hur är communityn?
ddos, omogna "vuxna" människor och massvis med botters. ska du spela så börja med några rl's. går knappt att uppskatta tibia i dagsläget utan rl polare. inte många som vill rpga längre.

beroende på vad du är ute efter, krig, rpg så är det svårt att tipsa om en server :/
Citera
2014-06-24, 23:11
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Måste ju varit en dröm att expa på den världen?

Om det är någon som är nyfiken, så pågår den första mergen nu, är väl klar om några timmar om man känner CIP rätt: "Due to some unexpected technical issues, bla bla bla.. tar längre tid än väntat som vanligt"
Haha känns som det kommer bli kaos på den servern inom en snar framtid men vi får la se.
Citera
2014-06-25, 00:12
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
ddos, omogna "vuxna" människor och massvis med botters. ska du spela så börja med några rl's. går knappt att uppskatta tibia i dagsläget utan rl polare. inte många som vill rpga längre.

beroende på vad du är ute efter, krig, rpg så är det svårt att tipsa om en server :/

De vuxna som spelar nu har ju lyckats anamma den efterblivna brassementaliteten och så fort någon huntar utan att botta så blir man mobbad med "AJAJAJAJA RPG FULL KKKKKK" osv. Sen har hela spelet gått över till något halvbrasilianskt community med ord som "dominando", "dominando full", "questzinhas", "Prision", "vendo", "botando" osv. Även ickebrassar använder dessa ord för att folk ska förstå. Givetvis med capslock också.

Cips största misstag kan vara att tillåta alla språk på forumen osv.
Citera
2014-06-25, 08:23
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
De vuxna som spelar nu har ju lyckats anamma den efterblivna brassementaliteten och så fort någon huntar utan att botta så blir man mobbad med "AJAJAJAJA RPG FULL KKKKKK" osv. Sen har hela spelet gått över till något halvbrasilianskt community med ord som "dominando", "dominando full", "questzinhas", "Prision", "vendo", "botando" osv. Även ickebrassar använder dessa ord för att folk ska förstå. Givetvis med capslock också.

Cips största misstag kan vara att tillåta alla språk på forumen osv.
haha du har så jävla rätt i det du säger. så fort någon inte vill kriga kallas han för rpgare, som om det skulle vara en insult. SERVER DOMINANDO spammades konstant på dolera av jänkarna iaf. det var dock mest för att jävlas med brsen.

jag tror faktiskt att tibia kommer bli mer och mer anpassat till andra språk, tibia är ju som störst i br land. skulle inte förvåna mig om de snart kommer en sida helt i portugisiska på tibia.com
Citera
2014-06-25, 13:36
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie

Jag gillade att teamhunta och göra quester, aldrig varit riktigt förtjust i att kriga faktiskt. Kanske inte är ett spel för mig längre alltså?
Har en barndomsvän som spelar, han är duktig, dock spelar han på en annan server än den jag spelade på. Får snacka med han.
Citera
2014-06-25, 13:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Jag gillade att teamhunta och göra quester, aldrig varit riktigt förtjust i att kriga faktiskt. Kanske inte är ett spel för mig längre alltså?
Har en barndomsvän som spelar, han är duktig, dock spelar han på en annan server än den jag spelade på. Får snacka med han.
finns inte så mycket rpg kvar tyvärr, men non pvp lär det ju vara mest sånt på. inte lika många idioter som ska hävda sig online där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in