Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-20, 13:28
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suffa
Till er som bottar dagligen.

Hur gör ni när ni bottar? Har ni koll på Tibia majoriteten av tiden? Om någon pm:ar er och skriver något i stil med "stop botting", vad gör ni? Är det någon som bottar och ignorerar spelet helt? Typ sover/jobbar. Berätta gärna om ni blivit bannade också!
Tror jag är för rädd för att botta, gjorde ett subkonto med en knight och bottade lvl 55~. Men är fortfarande rädd att tappa accountet.
jag startar bottet och gör sen annat. finns ingen anledning till att svara folk som pmar dig om ifall du bottar eller inte, för de gör det antagligen själva med. du kommer till 99% få en report även om du svarar.

jag har dragit upp chars från 8-250 cirka 6 gånger och aldrig blivit bannad. mina konton gick 24/7 xd
har nu sålt mina konton och nya ägaren bottar fortfarande huaehaueua

Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Förut fanns det ett forum för Tibicam och bilder på www.tibia.de, det verkar dock vara nere nu.
Är det någon som vet om de har flyttat någonstans eller hur man kan få tag på bilder man har laddat upp där?
tibia.de bytte namn under ett litet tag, men det dog ut ganska fort. tror tyvärr de bilderna är ganska borta
Citera
2014-01-20, 14:24
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suffa
Till er som bottar dagligen.

Hur gör ni när ni bottar? Har ni koll på Tibia majoriteten av tiden? Om någon pm:ar er och skriver något i stil med "stop botting", vad gör ni? Är det någon som bottar och ignorerar spelet helt? Typ sover/jobbar. Berätta gärna om ni blivit bannade också!
Tror jag är för rädd för att botta, gjorde ett subkonto med en knight och bottade lvl 55~. Men är fortfarande rädd att tappa accountet.

bottar 2 accounts, två gubbar på nästan 300.. aldrig blivit bannad å jag bottar nästan bara nätter när de är lite folk online, har koll på gubbarna om jag bottar på dan men ej natten.

förvörigt, bara jag som ogillar alla dessa contest items? visst dom är rare men fan inget värde över det.....
Senast redigerad av Topppi 2014-01-20 kl. 14:27.
Citera
2014-01-20, 17:37
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
http://tibiajourney.com/forum

vet att den finns. kan dock inte svara på hur aktivt de är eller ej

Tack, ska kolla in det!

För mig blir det dyrt att hunta eftersom jag är mage. Så funderar på att starta upp ett account där jag bara bottar en skräp knight för att få lite extra klirr i kassan. Men min fråga är, finns det någon risk att bli bannad på mitt riktiga account, där jag inte bottar? Tänkte eftersom det är samma dator plus samma ip.
Citera
2014-01-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Men min fråga är, finns det någon risk att bli bannad på mitt riktiga account, där jag inte bottar? Tänkte eftersom det är samma dator plus samma ip.

Har jag väldigt svårt att tro. Kan ju vara flera personer som använder samma dator. Skulle du dock bli deletad så har du nog stor chans med en överklagan. Men tror chansen är väldigt liten. Jag har inte ens blivit bannad på ett bott konto.

Då har jag bottat sedan 2004 och klarat mig hittills.
En gång var jag nära när dom fortfarande använde gms, men som tur är hade jag alarm och if gmAppears > pausBot(); och lyckades slingra mig ur efter denne frågat ut mig.

Använder just nu Xenobot och har gjort så sedan det släpptes. Tidigare var det Tibia auto, TibiaBot NG, Elfbot, Neobot och Blackd som gällde.

Vill bara varna er att Blackd's tid är över för länge sedan. Det är highly detectable. Det är gratis nu men du kommer med stor sannolikhet bli bannad inom kort om du använder det. Bara läsa forumet folk blir bannade som flugor. Men tackar hans MC iaf

Botta på pojkar!
Citera
2014-01-20, 18:39
Medlem
Hej, har fått ett konstigt problem på tibia...

När jag loggar in och det kommer upp vilken gubbe man ska välja så hoppar den över varannan, och jag måste hålla in ctrl för att trycka på den i mitten, sen när jag är inne så fungerar pil knapparna hel konstigt, går för långt åt olika håll etc etc

Har installerat om tibia etc men det händer inget, och allt fungerar bra på datorn förutom i tibia.
Citera
2014-01-20, 18:51
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benihana
Har jag väldigt svårt att tro. Kan ju vara flera personer som använder samma dator. Skulle du dock bli deletad så har du nog stor chans med en överklagan. Men tror chansen är väldigt liten. Jag har inte ens blivit bannad på ett bott konto.

Då har jag bottat sedan 2004 och klarat mig hittills.
En gång var jag nära när dom fortfarande använde gms, men som tur är hade jag alarm och if gmAppears > pausBot(); och lyckades slingra mig ur efter denne frågat ut mig.

Använder just nu Xenobot och har gjort så sedan det släpptes. Tidigare var det Tibia auto, TibiaBot NG, Elfbot, Neobot och Blackd som gällde.

Vill bara varna er att Blackd's tid är över för länge sedan. Det är highly detectable. Det är gratis nu men du kommer med stor sannolikhet bli bannad inom kort om du använder det. Bara läsa forumet folk blir bannade som flugor. Men tackar hans MC iaf

Botta på pojkar!

Okej, tack för ditt inlägg! Vilken bott är "bäst" idag? Är det Xenobot eller ibot som gäller? Vilken av dem är bäst?

Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa

När jag loggar in och det kommer upp vilken gubbe man ska välja så hoppar den över varannan, och jag måste hålla in ctrl för att trycka på den i mitten, sen när jag är inne så fungerar pil knapparna hel konstigt, går för långt åt olika håll etc etc

Har installerat om tibia etc men det händer inget, och allt fungerar bra på datorn förutom i tibia.

Har samma problem med att den hoppa över varannan character i listan, även det där med att gubben går helt skevt. Springer iväg för långt med mera.
Citera
2014-01-20, 18:54
Medlem
Okej ja jo, det verkar ha kommit efter uppdateringen, iaf för mig ;p

Edit: Såg nu att det har klagats från andra i tibias forum också så det kommer väl fixas snabbt hoppas jag
Senast redigerad av Hueaa 2014-01-20 kl. 18:57.
Citera
2014-01-20, 18:58
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Okej ja jo, det verkar ha kommit efter uppdateringen, iaf för mig ;p

Det med character listen kom efter uppdateringen för mig men. Men att gubben skevar sig när den går har jag haft några gånger den här veckan. Men kan vara jag som kommit åt musplattan med, vet inte
Citera
2014-01-20, 20:21
Medlem
Citat:

Kom nu med senaste updaten. Samma sak när man går igenom market med pilarna. Är nog fixat inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Okej, tack för ditt inlägg! Vilken bott är "bäst" idag? Är det Xenobot eller ibot som gäller? Vilken av dem är bäst?

Kan jag inte svara på då jag aldrig prövat ibot.
Det jag kan säga är att jag är väldigt nöjd med xenobot.
Finns många duktiga scriptare som delar mig sig gratis. Jag gör dock mina egna :>
Användarvänligt och snyggt är det också.

Xenobottare sedan 2010 (tror det kom då) och kommer köra med det så länge jag kan.

Men ibot är säkert bra det med.
Citera
2014-01-20, 23:45
Medlem
Deathwanderers avatar
bara kolla på bådas forum o ta den som passar dig bäst! har kört på xenobot men atm kör jag ibot.(på grund av att 2 rls kör med den, lättare o byta scripts o dyl.) tycker båda funkar prima!
Citera
2014-01-21, 00:04
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
bara kolla på bådas forum o ta den som passar dig bäst! har kört på xenobot men atm kör jag ibot.(på grund av att 2 rls kör med den, lättare o byta scripts o dyl.) tycker båda funkar prima!

Blir antagligen Ibot eftersom polare har det och han kunde visa/hjälpa mig.
Citera
2014-01-21, 04:55
Medlem
piovs avatar
Citat:

Verkar som att det är dash dom lagt in (gammalt elfbot knep), laggar mycket mindre när jag springer nu vilket i sig tycker jag är rätt skönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in