2014-01-06, 15:41
Medlem
fendadens avatar
Känner att ni skippade min fråga så än en gång:

Ideellt huntingställe för 160 RP?

Har nötat deeper Banuta på hydra/serp spawn/medusa missions men börjat tröttna. Drar några rundor i Fenrock DL's för snabb exp och trollar Demons i Edron då och då.

Vill börja dra igång ett seriöst PG'ing på ett bra ställe, vad kan ni rekommendera?
Citera
2014-01-06, 15:46
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Känner att ni skippade min fråga så än en gång:

Ideellt huntingställe för 160 RP?

Har nötat deeper Banuta på hydra/serp spawn/medusa missions men börjat tröttna. Drar några rundor i Fenrock DL's för snabb exp och trollar Demons i Edron då och då.

Vill börja dra igång ett seriöst PG'ing på ett bra ställe, vad kan ni rekommendera?
jag körde min rp på drakens iaf, antingen det eller chosens, fina pengar och inte allt för dålig xp. sen finns de ju så klart inq ställen o hunta på med som någon nämnde innan
Citera
2014-01-06, 20:29
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
appropå ingeting, BlakW som gör massa scripts tjänar ungefär 1k dollar i månaden på det
frågade honom tidigare, bara lite kul å veta kanske.
Kan lova att vack a.k.a bUg sitter på minst 3 gånger så mycket i månaden

Den jäveln
Citera
2014-01-06, 20:38
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheddan
Kan lova att vack a.k.a bUg sitter på minst 3 gånger så mycket i månaden

Den jäveln

men han gör väl inga ibot scripts längre?
Citera
2014-01-06, 22:04
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
men han gör väl inga ibot scripts längre?

nä, men han gör till den där nya..
Citera
2014-01-06, 22:10
Medlem
Herr.Hanss avatar
Mitt internet fungerar utmärkt, men när jag ska spela Tibia, laggar jag, och blir reloggad. Någon som vet vad det beror på?
Citera
2014-01-06, 23:17
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Mitt internet fungerar utmärkt, men när jag ska spela Tibia, laggar jag, och blir reloggad. Någon som vet vad det beror på?
cips värdelösa servrar
Citera
2014-01-07, 00:13
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
cips värdelösa servrar

Okej, jag antog det. Läste lite på Tibias forum, är tydligen fler med samma problem!
Citera
2014-01-07, 01:11
Medlem
m0nkees avatar
Nu när ni pratade om lagg osv. kom jag att tänka på en liten detalj som kan göra stor skillnad
i Tibia. Åtminstone förr när jag spelade.

Förmodligen kan ni alla detta redan men om någon missat det så:

Gå in i kontrollpanelen-->Gör stora ikoner-->Klicka på "Tangentbord".

Dra mätaren för fördröjning till kort och mätaren för repetitionshastighet till snabb.

I praktiken innebär detta att den lilla lilla stund det tar från det att du trycker på "->" tills det att
din gubbe går ett steg åt höger kortas. Dessutom skickas (som exempel) "->" oftare när du håller inne knappen vilket resulterar i att gubben går jämnare.

På min gamla XP-maskin stog dessa mätare på ganska kassa inställningar så det gjorde stor
skillnad när man ändrade. Hoppas det kan rädda någon ifrån en död, marginalerna gör skillnad!
Citera
2014-01-07, 02:08
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Okej, jag antog det. Läste lite på Tibias forum, är tydligen fler med samma problem!

Fick kick härom dagen när alla servers gick ner lite mystiskt, annars har jag inte haft en kick som var relaterad till cip servers sen jag började lira lite igen 15 dagar sen, är inne på 3 konton 20 timmar om dagen ungefär
Citera
2014-01-07, 08:02
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Fick kick härom dagen när alla servers gick ner lite mystiskt, annars har jag inte haft en kick som var relaterad till cip servers sen jag började lira lite igen 15 dagar sen, är inne på 3 konton 20 timmar om dagen ungefär

älskar hur cip stoppar huvudet ner i sanden, när alla deras servrar bara dör så gör dom inget uttalande om ursäkt lr varför det hände
Citera
2014-01-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Nu när ni pratade om lagg osv. kom jag att tänka på en liten detalj som kan göra stor skillnad
i Tibia. Åtminstone förr när jag spelade.

Förmodligen kan ni alla detta redan men om någon missat det så:

Gå in i kontrollpanelen-->Gör stora ikoner-->Klicka på "Tangentbord".

Dra mätaren för fördröjning till kort och mätaren för repetitionshastighet till snabb.

I praktiken innebär detta att den lilla lilla stund det tar från det att du trycker på "->" tills det att
din gubbe går ett steg åt höger kortas. Dessutom skickas (som exempel) "->" oftare när du håller inne knappen vilket resulterar i att gubben går jämnare.

På min gamla XP-maskin stog dessa mätare på ganska kassa inställningar så det gjorde stor
skillnad när man ändrade. Hoppas det kan rädda någon ifrån en död, marginalerna gör skillnad!
Ändrade det där för ett tag sen, heeeeelvete vilken skillnad det blev! Kändes nästan som dash
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in