2022-04-02, 15:03
Medlem
Alt. (b) Ukraina kapitulerar finns inte som ett slut på kriget. Det är förvisso ett ganska troligt scenario, men det är bara en början för nästa land.
Citera
2022-04-08, 09:01
Medlem
Tror , efter att läst dagens blaska, att det blir sämre tider. Finland, med gräns till Ryssen. Dom skall alltså söka inträde i Nato. Tror det slutar med en smäll utav bara helvete. och samtidigt tar ryssen Gotland.
Är inte avig mot Nato, men när det ser så här idag och med en nyckfull Putin. Ja då kan allt hända.
I stället skall sitta lugnt och förbereda sig , Och inte inbjuda en galning till action.

Men en sjuhelvetes smäll kanske löser allt , oljekrisen, invandringen, inflation.... Och dom som överlever startar den " Great Reset "

Så en fråga : När ni ser undergången i form av en jättesvamp, Vad skriker ni ut då?

Själv tror jag att det blir ett enkelt ord, KUKEN.
Citera
2022-04-13, 10:32
Medlem
humanlifes avatar
Jag brukar undvika att spekulera, men nu gör jag ett undantag och tolkar de förutsättningar som finns.

Förhandlingarna mellan Ryssland och Ukraina verkar meningslösa, resultatet man nådde i Istanbul var som bortblåst senare. Ryssland klagar på att Ukraina ändrar sig.

Rysslands uttalade mål är nu att befria hela Donbass-området fram till gränsen som gällde 2014. De räknar med att det skall vara klart inom 5 veckor (för några dagar sedan).
Sedan vill nog Ryssland åtminstone komma överens om vapenvila.
Kan man komma överens om något mer? Troligen inte.

Efter 8 års krig och över en miljon ukrainska ryssar som flyktingar i Ryssland och nu ytterligare krig, där folk välkomnar de ryska trupperna, är det sannolikt att Donbass kommer att ansluta sig till Ryssland.
Senast redigerad av humanlife 2022-04-13 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in