• 1
  • 2
2022-03-02, 12:14
Medlem
Det är ganska uppenbart att media bara fokuserar på en stor händelse åt gången. Covid för några veckor sedan och nu Ryssland - Ukraina.

Vad tror ni blir nästa stora grej? Jag misstänker att kriget kommer vara löst i början av April och sedan blir det paus lövet sommaren med fokus på maten som sänker ditt blodtryck, Ingrossos stora midsommardröm, ojämlikheter i sommarlovsaktiviteter och det här gör skåedespelarna från Skilda Världar idag.

Men till hösten kommer något nytt, vad tror ni blir det stora mediapådraget då? Jag tror på någon ny form av terrororganisation
Citera
2022-03-02, 12:18
Medlem
Enzymes avatar
Omfattande cyberattacker
Citera
2022-03-02, 12:20
Medlem
Valet
Citera
2022-03-02, 12:21
Medlem
Finanskris som dom skyller på Ryssland.
Nordkorea brukar ju skjuta lite missiler när det är nyhetstorka.
Citera
2022-03-02, 12:22
Ekonomisk kollaps och fattigdom i hela väst
Citera
2022-03-02, 12:24
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Sjukdom, krig, ekonomisk kollaps?

Min gissning är att det följs upp med en ekonomisk kollaps där huvudsyftet är att få folk att inte lita på och sluta använda blockkedjan.

Scenariot skulle kunna vara att först sänka Svensson (världsmedborgaren, inte medelsvensson i Skövde) totalt i en sorts ekonomisk nedspiral och därefter helt sänka allt som har med krypto och blockkedja att göra så ingen vågar sig dit på många många år och de traditionella bankerna återfår sin särställning.

/Linda
Citera
2022-03-02, 12:36
Medlem
Aigiss avatar
Beror väl på hur ekonomin går. Annars är man nog jävligt sugna på att dra igång klimatdansen igen. Eller kanske EU?
Citera
2022-03-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
Sjukdom, krig, ekonomisk kollaps?

Min gissning är att det följs upp med en ekonomisk kollaps där huvudsyftet är att få folk att inte lita på och sluta använda blockkedjan.

Scenariot skulle kunna vara att först sänka Svensson (världsmedborgaren, inte medelsvensson i Skövde) totalt i en sorts ekonomisk nedspiral och därefter helt sänka allt som har med krypto och blockkedja att göra så ingen vågar sig dit på många många år och de traditionella bankerna återfår sin särställning.

/Linda

Frågan är om krypto hinner växa så starkt att de är tillräckligt mycket brukare för att makten ska bli orolig. De har ju gjort en del utspel, typ SVT använde Christer Gardell som skulle prata om att det bara är ren spekulation osv.

Tror det skulle behövas en app där man typ kan köpa och sälja tjänster med krypto som blir riktigt stor för att makten ska se det som ett problem
Citera
2022-03-02, 12:44
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Frågan är om krypto hinner växa så starkt att de är tillräckligt mycket brukare för att makten ska bli orolig. De har ju gjort en del utspel, typ SVT använde Christer Gardell som skulle prata om att det bara är ren spekulation osv.

Tror det skulle behövas en app där man typ kan köpa och sälja tjänster med krypto som blir riktigt stor för att makten ska se det som ett problem
Jag tror de vill sänka tilliten totalt innan den hinner växa sig större.

/Linda.
Citera
2022-03-02, 12:59
Medlem
Flyktingströmmen lär nog bli en stor nyhet under kommande månaderna. Speciellt då när det visar sig bli väldigt många och även många från mellanöstern/afrika passar på att smita in i EU, varvid det blir mer och mer bråk om att gränsvakterna inte släpper in alla.

EU slits i bitar i detta rasistiska bråk och Ryssland snor ena landet efter det andra i en stor offensiv.
Citera
2022-03-02, 13:02
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
(FB) Tråden där vi diskuterar nästa ev. katastrof: the Cyber Polygon event
Citera
2022-03-02, 16:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Omfattande cyberattacker