2022-03-01, 20:08
Medlem
neuron-drones avatar
Fått en gammal iPhone av en kompis och nu visar det sig att hon nog inte har de bilderna i sin molntjänst. Tänkte om jag kunde plocka bilder direkt ur telefonen men hon har glömt pin och det sitter inget sim i. Antar att det inte hjälper att koppla till itunes.
Citera
2022-03-01, 20:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Fått en gammal iPhone av en kompis och nu visar det sig att hon nog inte har de bilderna i sin molntjänst. Tänkte om jag kunde plocka bilder direkt ur telefonen men hon har glömt pin och det sitter inget sim i. Antar att det inte hjälper att koppla till itunes.
När du startar luren står det sätt i kort eller är den låst på något?
Citera
2022-03-01, 20:36
Medlem
neuron-drones avatar
Hon kom på koden men ligger inte många bilder i.

Hon trodde nog hon sparat dem till någon molntjänst och bara raderat dem. Vet tyvärr inte var hon kan ha sparat dem inte så bra på iPhone.
Citera
2022-03-02, 02:46
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Det går inte. Det finns ett israeliskt IT-säkerhetsföretag som har ett tätt samarbete med bland annat FBI och andra underrättelsetjänster som har lagt ner flera års forskning och utveckling i försök till att ta sig igenom Apples kryptering.

Dom har lyckats till en viss del (år 2020) att ta sig in i iPhone 7, och nedåt.

Allt ovanför 7 finns ingen eller inget som har tagit sig in i. Har du ett lösenord som är längre än 6 bokstäver där du innoverar en Stor bokstav samt ett specialtecken t.ex %#! , och sätter den numera mest avancerade Ai-algoritmen i att nonstop slumpvist försöka testa bokstäver och siffror som är det korrekta lösenordet, tar det bokstavligen över 1 miljard år (ja, seriöst över 1 miljard år) innan den rätta kombinationen träder kraft.
Citera
2022-03-02, 02:52
Medlem
LemPicas avatar
Slumpen måste ju kunna spela in ibland och slumpa fram rätt kombination innan alla andra kombinationer är testade?
Eller infaller det statistiskt sett såpass sällan att det inte är värt att chansa?

Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Det går inte. Det finns ett israeliskt IT-säkerhetsföretag som har ett tätt samarbete med bland annat FBI och andra underrättelsetjänster som har lagt ner flera års forskning och utveckling i försök till att ta sig igenom Apples kryptering.

Dom har lyckats till en viss del (år 2020) att ta sig in i iPhone 7, och nedåt.

Allt ovanför 7 finns ingen eller inget som har tagit sig in i. Har du ett lösenord som är längre än 6 bokstäver där du innoverar en Stor bokstav samt ett specialtecken t.ex %#! , och sätter den numera mest avancerade Ai-algoritmen i att nonstop slumpvist försöka testa bokstäver och siffror som är det korrekta lösenordet, tar det bokstavligen över 1 miljard år (ja, seriöst över 1 miljard år) innan den rätta kombinationen träder kraft.
Citera
2022-03-02, 19:02
Medlem
neuron-drones avatar
Som jag sa, vi tog oss in, jag hjälpte henne minnas koden. Men det fanns inget i den. Kollat hennes iCloud, finns inget där heller. Hon bara låter något företag uppgradera till ny telefon och litar på att de flyttar saker, men detta har inte hänt.

Så tack men det har "löst" sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in