2023-10-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Enligt dessa människor så är det bara världskrig om man kan se kärnvapenbestyckade ICBM's flyga ovanför skallen.
Mjo... det verkar vara en vanlig uppfattning.
Det man inte ser finns inte.
Citera
2023-10-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är inget världskrig när det bara är en konflikt mellan två länder. Däremot skulle det eventuellt kunna UTVECKLAS till ett världskrig i framtiden om fler länder blandar sig i konflikten, men där är vi inte än.
Nu är jag rätt säker på att det var du som missförstod mig... och gjorde det nu igen.... du inte bara missade måltavlan... du sköt rakt upp i luften och lyckades bli av med alla tår... typ.
Citera
2023-10-09, 22:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Nu är jag rätt säker på att det var du som missförstod mig... och gjorde det nu igen.... du inte bara missade måltavlan... du sköt rakt upp i luften och lyckades bli av med alla tår... typ.

Nej, jag missförstod inget. OM fler länder förklarar krig mot Ryssland och andra länder exempelvis Kina ställer sig på Rysslands sida så kan man börja prata om ett världskrig, inte förr.
Citera
2023-10-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Och?

Har någon sagt något annat?

Bara för att en tärning kan visa 4 så betyder det inte att den alltid kommer att visa 4.

Bara för att man kan bli påkörd när man går över ett övergångsställe så betyder det inte att man kommer att bli påkörd när man går över ett övergångsställe.

Bara för att du kan vinna på lotto så betyder det inte att du kommer att vinna på lotto.

Bara för att ett avtal kan leda till tredje världskriget så betyder det inte att det kommer att leda till tredje världskriget.

Fast det har redan börjat. Förstå.
Citera
2023-10-09, 22:52
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Nej, det pågår inget jävla tredje världskrig.
När Tyskland intåg Polen pratade man inte om världskrig. Sen attackerade Japan Kina och innan Gick Italien in i Etiopien. Efter ett tag slogs allt ihop.
Tredje världskriget har börjat tror jag om man ska gissa hur framtiden kommer se tillbaka på 20 talet.
Citera
2023-10-09, 22:55
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Fast det har redan börjat. Förstå.
Back to square one, are we? Jag kan vara med på en runda till av ”Random spektakulära påståenden utan belägg”;

”Nej. Förstå.”

Din tur.

Det är lika hittills. Kanske du ska testa en annan strategi? Förutom att upprepa dig så kan du ju även testa:
- argument
- erkänna att ingenting tyder på att det tredje världskriget har börjat

Strategin som gör dig till den största förloraren är om du försätter att spela på strategin som inte får dig att vinna.

Eller så erkänner du att du lärt dig något inför framtiden, eller också förklarar varför du har rätt så att jag har lärt mig något för framtiden.

Men tänker inte köra en tredje runda med påståenden utan argument, det finns mer givande sätt att spendera sin tid på
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-10-09 kl. 23:05.
Citera
2023-10-09, 22:57
Medlem
Citat:
Nej, jag missförstod inget. OM fler länder förklarar krig mot Ryssland och andra länder exempelvis Kina ställer sig på Rysslands sida så kan man börja prata om ett världskrig, inte förr.
Ok... vi har olika åsikter.

Så OM fler länder förklarar krig mot Ryssland och andra länder exempelvis Kina ställer sig på Rysslands sida... och allt det här sker imorgon bitti.... så är det ändå fel att anta att alla dessa beslut redan har fattats och att vi redan nu ikväll har ett världskrig.... eller hur tänker du?

Jag är av åsikten att
1) enligt scenariot ovan så har vi definitivt ett världskrig redan nu, och
2) ingen av oss kan veta vilka beslut som faktiskt har fattats.
Citera
2023-10-09, 22:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
När Tyskland intåg Polen pratade man inte om världskrig. Sen attackerade Japan Kina och innan Gick Italien in i Etiopien. Efter ett tag slogs allt ihop.
Tredje världskriget har börjat tror jag om man ska gissa hur framtiden kommer se tillbaka på 20 talet.

Nej och det var heller inget världskrig när Tyskland attackerade Polen.
Citera
2023-10-09, 22:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Ok... vi har olika åsikter.

Så OM fler länder förklarar krig mot Ryssland och andra länder exempelvis Kina ställer sig på Rysslands sida... och allt det här sker imorgon bitti.... så är det ändå fel att anta att alla dessa beslut redan har fattats och att vi redan nu ikväll har ett världskrig.... eller hur tänker du?

Jag är av åsikten att
1) enligt scenariot ovan så har vi definitivt ett världskrig redan nu, och
2) ingen av oss kan veta vilka beslut som faktiskt har fattats.

Ja, det är fel att anta en massa saker. Det kallas för spekulationer och spekulationer är inget faktum. Återkom när ovanstående faktiskt har hänt.
Citera
2023-10-09, 23:04
Medlem
Citat:
Exakt detta! Det blev stora allianser som skulle ha som funktion att vara så stora och starka sä att inget krig skulle kunna utbryta så båda sidor hade för mycket att förlora på det.

Sen blev det ju skyttegravs-krig med flera miljoner döda ändå.

Precis som det börjat i Ukraina nu.

Sedan var Andra Världskriget bara en fortsättning på Första Världskriget.
Länderna som krigade mot varandra var nästan precis desamma, kanske med något undantag.

Den stora skillnaden idag är Kina.
På den tiden var Kina ett visserligen stort land, men synnerligen uppsplittrat, med en mycket liten industriell samt ekonomisk kapacitet och förmåga.
Idag är Kina världens klara industriells centrum i alla avseenden.
Man brukar indela världsstatistiken i 3 klasser, på t.ex. tillverkning av viktiga råvaror som järn, aluminium, cement o.s.v.
Först världen totalt, sedan Kina, och till sist "alla andra länder förutom Kina".
Kina står för 50-60 procent av världsproduktionen, men för höghastighetsjärnvägar har Kina 2/3-delar!
Eller för hamnar där Kina har 15 av världen 20 största.
Samma saker gäller säkert även för vapen och militär, men i Kina klassas sådan information som militära hemligheter.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_ports_by_cargo_tonnage
Senast redigerad av Hultabultan 2023-10-09 kl. 23:23.
Citera
2023-10-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ja, det är fel att anta en massa saker. Det kallas för spekulationer och spekulationer är inget faktum. Återkom när ovanstående faktiskt har hänt.
Ok... så i din värld är det inte krig förrän media rapporterar om att det skjuts?
Bra... då vet jag.
Citera
2023-10-09, 23:07
Avslutad
Nej, det pågår inget jävla tredje världskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in