Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
Man mår nästan lite illa när man läser somliga inlägg här inne. Rallydumpen är nog den som framkallar mest kräkreflexer. En sann kommunist och ynkrygg är personen. Men han är tyvärr inte ensam. Somliga fegisar argumenterar att nu blir Putin arg, oj, klart att vi inte ska göra han arg, bättre att lämna Ukraina till sitt öde, eller? Naturligtvis inte. Är ni som är negativa till detta förslag så naiva, eller är ni bara korkade som tror att Putin skulle nöja sig med Ukraina? Följer vi den feges väg och låter Putin härja fritt kommer han sikta in sig även på Lettland, Litauen och Estland. Då har vi Putin så nära att han kan kasta sten på oss. Självklart ska vi bistå Ukraina med vapen som vi klarar oss utan ändå. En del av partistyrelsen i vänstern är lika fega ynkryggar som en del här inne.
Du tycks förväxla feghet med principfasthet. Jag vill tro att Sveriges lagar, och då i synnerhet de lagar vilka reglerar exporten av krigsmateriel, är framtagna just för att vägleda oss i krissituationer så som denna, där annars våra kvidande känslor enbart kan förmå oss att agera omdömeslöst.
Putin ansvarar tillsynes för drygt 145 miljoner människoliv, och medan jag inte kan försvara hans agerande, så kan jag i alla fall förstå det. Han förklarar det här:
https://www.bitchute.com/video/j5FSQJts2GUS/
Sveriges neutralitet är inte (eller hade inte varit) ett tecken på svaghet i min mening. Snarare är den Svenska neutraliteten en mogen utgångspunkt i en given extern konflikt, och dess praktiska konsekvens är bl.a. att det köper oss tid för att överväga alternativ vilka är mer förenliga med vår självbevarelse. Givetvis så reduceras eventuella alternativ i detta fallet till endast en kvarvarande, oföränderlig verklighet i samma ögonblick som den första Ryska soldaten dödas av (och med) ett Svenskt vapen. I det ögonblicket är vi alla delaktiga och samtliga anspråk på opartiskhet är förlorade. Det är den sanna naiviteten som tillåter en att förtränga de oundvikliga påföljderna av ens negativa handlingar i en extremt oförlåtande värld.
Man kan bara hoppas att det Svenska folket överlever beslutet...
...Du däremot borde inte vänta, sätt dig omedelbart på ett flyg till Polen och traska sedan lite längre österut, så är du snart framme. Manifestera hjälten du så desperat eftersöker och led oss med ditt exempel!