Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-01, 12:50
Medlem
Pungpuckels avatar
Nu ska vi se, varför vill inte gamla VPK sätta sig emot Ryssland..

hmm hmm å vad svårt.
Citera
2022-03-01, 12:57
Medlem
DenEvigeSvennens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Vad väljer du när du, demokratiskt dvs amerikanskt inflytande eller ryskt (kommunistiskt)?
Vilket system har du mest individuell frihet och möjligheter?
Har du levt i något av östblocken?

Om inte så hoppas jag någon örfilar dig tillbaka till verkligheten.
USA är en större byråkratisk koloss än vad Sovjetunionen var och dessutom har inte alla rösträtt eller ens möjligheten att rösta. Ryssland... ja du, Ryssland är inte längre kommunistiskt. Varför upprepar ni denna dynga är det för att skrämma folket till att rätta sig in i ledet och underkasta sig globalist imperiet?
Citera
2022-03-01, 12:58
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag har röstat på sd i 20 år. Men kan inte tänka mig att lägga min röst på ett parti som stödjer denna totalt idiotiska regeringen. Dessutom var de för vaccinpass. De enda som var emot pass var V och nu är de emot att skicka vapen. Ska man tvingas rösta på V i år? Det är helt emot allt jag tror på. Men resten av partierna har blivit galna. De riskerar alla svenskars liv genom sitt agerande.

Nånting sånt.
I annan tråd kom jag att tänka på Värdlandsavtalet som stöddes av S, M, Mp, C, L och Kd medan SD röstade emot och V lade ner sina röster.
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2022-03-01 kl. 13:00.
Citera
2022-03-01, 13:05
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
USA är en större byråkratisk koloss än vad Sovjetunionen var och dessutom har inte alla rösträtt eller ens möjligheten att rösta. Ryssland... ja du, Ryssland är inte längre kommunistiskt. Varför upprepar ni denna dynga är det för att skrämma folket till att rätta sig in i ledet och underkasta sig globalist imperiet?

Uppenbart att det är kommunistiska idéer som fortfarande dominerar i Ryssland. Globalist imperiet med ett demokratiskt system är redan etablerat, oavsett vad man tycker.
Det är det mest humana idéen hittills även om den är långtifrån bra.
Citera
2022-03-01, 13:13
Medlem
sillynamnams avatar
Jag tror inte nuvarande V har så mycket gemensamt med gamla vpk, och det är tokigt att beskriva Putin som kommunist. Men jag vet att vänstern har varit splittrad i sin inställning till Putin och Assad, dvs en del gammelkommunister som Myrdal har stött Assads diktatur som man menat varit ett slags bastion mot islamism, och därför även stött Putins bombning av Syrien. Lite på samma sätt har man stött den serbiska sidan i Jugoslavienkriget, åtminstone var det många inom vänstern som var emot NATOs bombningar.
I det här fallet tror jag inte det finns många gammelkommunister som stödjer invasionen av Ukraina. Om V röstar emot vapenexport till Ukraina tror jag inte det handlar om att man stödjer Ryssland utan antingen om att man vill ha kvar vapenexportlagen generellt, eller NATO-motstånd, eller så är det ren pragmatism, att man vill hålla sig utanför kriget.
Citera
2022-03-01, 13:26
Medlem
ZadarIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Man mår nästan lite illa när man läser somliga inlägg här inne. Rallydumpen är nog den som framkallar mest kräkreflexer. En sann kommunist och ynkrygg är personen. Men han är tyvärr inte ensam. Somliga fegisar argumenterar att nu blir Putin arg, oj, klart att vi inte ska göra han arg, bättre att lämna Ukraina till sitt öde, eller? Naturligtvis inte. Är ni som är negativa till detta förslag så naiva, eller är ni bara korkade som tror att Putin skulle nöja sig med Ukraina? Följer vi den feges väg och låter Putin härja fritt kommer han sikta in sig även på Lettland, Litauen och Estland. Då har vi Putin så nära att han kan kasta sten på oss. Självklart ska vi bistå Ukraina med vapen som vi klarar oss utan ändå. En del av partistyrelsen i vänstern är lika fega ynkryggar som en del här inne.

Du tycks förväxla feghet med principfasthet. Jag vill tro att Sveriges lagar, och då i synnerhet de lagar vilka reglerar exporten av krigsmateriel, är framtagna just för att vägleda oss i krissituationer så som denna, där annars våra kvidande känslor enbart kan förmå oss att agera omdömeslöst.

Putin ansvarar tillsynes för drygt 145 miljoner människoliv, och medan jag inte kan försvara hans agerande, så kan jag i alla fall förstå det. Han förklarar det här: https://www.bitchute.com/video/j5FSQJts2GUS/

Sveriges neutralitet är inte (eller hade inte varit) ett tecken på svaghet i min mening. Snarare är den Svenska neutraliteten en mogen utgångspunkt i en given extern konflikt, och dess praktiska konsekvens är bl.a. att det köper oss tid för att överväga alternativ vilka är mer förenliga med vår självbevarelse. Givetvis så reduceras eventuella alternativ i detta fallet till endast en kvarvarande, oföränderlig verklighet i samma ögonblick som den första Ryska soldaten dödas av (och med) ett Svenskt vapen. I det ögonblicket är vi alla delaktiga och samtliga anspråk på opartiskhet är förlorade. Det är den sanna naiviteten som tillåter en att förtränga de oundvikliga påföljderna av ens negativa handlingar i en extremt oförlåtande värld.

Man kan bara hoppas att det Svenska folket överlever beslutet...

...Du däremot borde inte vänta, sätt dig omedelbart på ett flyg till Polen och traska sedan lite längre österut, så är du snart framme. Manifestera hjälten du så desperat eftersöker och led oss med ditt exempel!
Citera
2022-03-01, 13:32
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZadarIV
Du tycks förväxla feghet med principfasthet. Jag vill tro att Sveriges lagar, och då i synnerhet de lagar vilka reglerar exporten av krigsmateriel, är framtagna just för att vägleda oss i krissituationer så som denna, där annars våra kvidande känslor enbart kan förmå oss att agera omdömeslöst.

Putin ansvarar tillsynes för drygt 145 miljoner människoliv, och medan jag inte kan försvara hans agerande, så kan jag i alla fall förstå det. Han förklarar det här: https://www.bitchute.com/video/j5FSQJts2GUS/

Sveriges neutralitet är inte (eller hade inte varit) ett tecken på svaghet i min mening. Snarare är den Svenska neutraliteten en mogen utgångspunkt i en given extern konflikt, och dess praktiska konsekvens är bl.a. att det köper oss tid för att överväga alternativ vilka är mer förenliga med vår självbevarelse. Givetvis så reduceras eventuella alternativ i detta fallet till endast en kvarvarande, oföränderlig verklighet i samma ögonblick som den första Ryska soldaten dödas av (och med) ett Svenskt vapen. I det ögonblicket är vi alla delaktiga och samtliga anspråk på opartiskhet är förlorade. Det är den sanna naiviteten som tillåter en att förtränga de oundvikliga påföljderna av ens negativa handlingar i en extremt oförlåtande värld.

...Du däremot borde inte vänta, sätt dig omedelbart på ett flyg till Polen och traska sedan lite längre österut, så är du snart framme. Manifestera hjälten du så desperat eftersöker och led oss med ditt exempel!
Precis!!!
Citera
2022-03-01, 13:35
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZadarIV

Hej ansvarsfull vuxen och välkommen till Flashback!

Strålande första-inlägg.

Vi vill undvika krig.
Citera
2022-03-01, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust

Krigsgalna politiker ger jag inte mycket för.
Vapen används för att döda med.

Mord ska inte uppmuntras.
Konflikter ska lösas genom diplomati och samtal.

Mord är en juridisk term och inte applicerar i detta fallet,
Då pansarskott till Ukraina går under Nödvärnsrätten.
Mördaren Putin är än så länge inte villig att samtala.
Citera
2022-03-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Kommunister förnekar sig aldrig och kan inte släppa sin sovjetromantik, hur väl de än låtsas.

Så anti-intellektuellt och barnsligt att resonera såhär. Finns inget "kommunistiskt" ekonomiskt över dagens Ryssland. Landet styrs av rika vilket är en följd av 90-talet.
Citera
2022-03-01, 13:49
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Hatten av för Sjöstedt för att han går emot Nooshi Dadgostar, synd att ryssarnas luftrum är avstängt, hade gärna använt alla mina Eurobonuspoäng till en enkel till Moskva till Nooshi.

Både Nooshi och Sjöstedt var för att Sverige skulle skicka vapen. Av 27 vänsterpartister var det bara 13 som röstade nej till förslaget, de flesta valde att lägga ner sin röst (eftersom nej-sidan vunnit med en liten marginal).
Citera
2022-03-01, 13:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
V har alltid varit "Sovjet" vänner. V står på Putin sida i konflikten i Urkarina. Vi vet alla vilka som hjälpte Ryssarna att skjuta ner en DC3 1952, det var Vänsterpartiet.

Vänsterpartiet sitter kvar i VPK:s gamla lokaler på Kungsgatan 84 som betalades av Stalin 1937.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in