• 1
  • 2
2022-02-28, 18:46
Medlem
StigHails avatar
När jag är ute och kör och blir sugen på att röka några strängar på plåten så brukar jag åka in på någon kyrkogård och göra detta.
Där har man koll vad som händer runt omkring en, det ser inte misstänksamt ut om man står still med bilen och det är lite folk.
I ett parkeringsgarage eller liknande kan det helt plötsligt dyka upp någon person och det ser misstänksamt ut om man sitter i bilen länge.

Idag har jag ätit semlor och rökt heroin vid min familjegrav där jag också skall ligga när jag dör.

Vad tycker ni, är det respektlöst mot dom döda och deras familjer?

Jag hade väl själv inte blivit så glad om jag såg någon annan göra det vid min familjegrav, men det jag inte vet om har jag inte ont av.
Jag kör ju självklart iväg om någon skulle börja närma sig.
Jag hade inte skrivit och frågat er om det inte var en liten del av mig som säger att det är fel, men jag kan inte komma på något bättre och lättare ställe och göra det på.
Är min moraliska kompass satt ur spel?
Senast redigerad av StigHail 2022-02-28 kl. 19:14.
Citera
2022-02-28, 18:49
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Ja men borde inte vara det. I andra länder använder de sina kyrkogårdar på ett mer levande sätt och håller picknick och dricker och allt möjligt mysigt.

Det är nog bara för att sverige är så stort att vi inte behöver vara så ekonomiska med markyta.
Citera
2022-02-28, 19:05
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
När jag är ute och kör och blir sugen på att röka några strängar på plåten så brukar jag åka in på någon kyrkogård och göra detta.
Där har man koll vad som händer runt omkring en, det ser inte misstänksamt ut om man står still med bilen och det är lite folk.
I ett parkeringsgarage eller liknande kan det helt plötsligt dyka upp någon person och det ser misstänksamt ut om man sitter i bilen länge.

Idag har jag ätit semlor och rökt heroin vid min familjegrav där jag också skall ligga när jag dör.

Jag hade väl själv inte blivit så glad om jag såg någon annan göra det vid min familjegrav, men det jag inte vet om har jag inte ont av.
Jag hade inte skrivit och frågat er om det inte var en liten del av mig som säger att det är fel, men jag kan inte komma på något bättre och lättare ställe och göra det på.

Jag tycker inte att det är respektlöst så länge man beter sig, dock ställer jag mig lite frågande till om det är så smart att köra bil.
Citera
2022-02-28, 19:12
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Om ingen oskyldig får lida så kör du loagom långt från vägrenen.
Citera
2022-02-28, 19:15
Medlem
Enzymes avatar
Jag tycker det är OK. Inte större moraliskt dilemma att röka jonk där jämfört med någon annanstans. Jag har varit påverkad på båda mina föräldrars begravning. Lite salongsberusad på farsans och på morsans i december var jag påverkad av metadon. Kändes inte fel. Hade däremot inte satt mig bakom ratten. Det är större problem att du kör bil när du är svängd än var du intar godiset.
Citera
2022-02-28, 19:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Knarka vid familjegrav, nya sängröka 2.0, låter som dödslängtan.
Citera
2022-02-28, 19:22
Medlem
StigHails avatar
Ser att några tycker det stora felet är att jag kör bil och det kan jag förstå. Men jag röker ju inte så jag noddar utan bara lite lagom så man blir lite mysig.
Skulle aldrig falla mig in och sätta mig bakom ratten rejält svängd, har aldrig gjort och kommer aldrig göra.
Citera
2022-02-28, 19:24
Medlem
Softers avatar
Följ din egna moraliska kompass, så länge du inte mår dåligt av att röka på kyrkogården så anser jag generellt att det du gör är okej.
Citera
2022-02-28, 19:24
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Knarka vid familjegrav, nya sängröka 2.0, låter som dödslängtan.
Lite dödslängtan har jag allt, men jag har mycket kvar och utforska i denna värld innan äventyret i den andra världen börjar.
Citera
2022-02-28, 19:28
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Följ din egna moraliska kompass, så länge du inte mår dåligt av att röka på kyrkogården så anser jag generellt att det du gör är okej.
Något inom mig säger ju att det är fel annars hade jag inte frågat här, men tycker jag fått bra svar, så det inom mig som säger att det är fel försvinner mer och mer.
Citera
2022-02-28, 19:33
Medlem
Softers avatar
Citat:
Något inom mig säger ju att det är fel annars hade jag inte frågat här, men tycker jag fått bra svar, så det inom mig som säger att det är fel försvinner mer och mer.
Jag förstår dig, det är liksom inte en naturlag att man inte får ta "droger" som växer på våran planet (medicin?) ett visst antal meter från där människor ligger döda. Just brajj + kyrkogård känns mindre dåligt än om du skulle dra linor med tjack där, så att säga. Men nu utgår jag från min egna moraliska kompass. Bara en sån sak att du ber om råd att göra "rätt" säger mig att du är en fin god människa, och jag önskar dig allt gott!
Mvh
Citera
2022-02-28, 19:38
Medlem
Citat:

De i gravarna lär vara liknöjd inför att du gör det, precis som du verkar vara helt liggiltig till att framföra motorfordon i det tillståndet med risk att du förpassar någon oskyldig vuxen eller ett oskyldigt barn till denna kyrkogård. Deras anhöriga lär inte vara det minsta ointresserad av att du får ett livslångt fängelsestraff och många skulle kunna tänka sig dödstraff. Så med det sagt ge fan i bilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in