• 1
  • 2
2006-06-19, 18:51
Medlem
Jag funderade lite på vilka droger det finns som ger en speciell önskad effekt?

Jag tänker så här om man som exempel spelar poker om riktigt mycket pengar då blir man nervös, men om man inte vill bli det då?

Alltså om man vill vara "iskall" och samtidigt "helskärpt"...

Inte ens om någon sätter en pistol mot mitt huvud och hotar skjuta mig vill jag bli det minsta nervös...

Alltså iskall och skärpt... Inte trött, flummig eller något annat oönskat.

Frågan är vilka preparat finns det som ger den här effekten?
Citera
2006-06-19, 18:54
Medlem
DXM-Redemptions avatar
JAg är inte kung på detta... jag vet bara vad jag läst och min uppfattnign om det.

Jag skulle säga någon form av speed... kanse blandat med någon form av benzo... fast den kombon verkar iofs vara udda.
Citera
2006-06-19, 18:56
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
JAg är inte kung på detta... jag vet bara vad jag läst och min uppfattnign om det.

Jag skulle säga någon form av speed... kanse blandat med någon form av benzo... fast den kombon verkar iofs vara udda.

Uppåt + benso.... udda? va?
Citera
2006-06-19, 18:57
Bannlyst
Tjack i lite mindre mängder så blir du jävligt fokuserad, tror nog det tar bort det mesta av nervositeten. Men om du tar för mkt så blir du bara helt speedad.

Annars finns det ju benzo men då blir du ju neråt, lär inte vara så bra.
Citera
2006-06-19, 18:58
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Uppåt + benso.... udda? va?

Ja... speed + lugnande eller dylikt... samt att det kanske även tar bort effekten av tjack ( ? )

Om du menade att det är udda så... ja! jag sa ju det....
Citera
2006-06-19, 19:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag skulle tvärtom säga att opioider funkar bäst, på speed blir man ju så otroligt "edgy" och lever sig in i alla situationer alldeles för mycket... Benso eller alkohol borde ju annars också fungera riktigt bra... Fast inte både två på samma gång, då tar omdömmet för mycket stryk...
Citera
2006-06-19, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag skulle tvärtom säga att opioider funkar bäst, på speed blir man ju så otroligt "edgy" och lever sig in i alla situationer alldeles för mycket... Benso eller alkohol borde ju annars också fungera riktigt bra... Fast inte både två på samma gång, då tar omdömmet för mycket stryk...

Men tappar man inte skärpan av opioder?
Citera
2006-06-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vad är benso och hur funkar det?

Jag kan inte mycket om droger kan jag tillägga.
Citera
2006-06-19, 19:30
Medlem
schtekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallop

Rohypnol.
Jag skulle säga lite lite tjack. Tjack är ju erkänt som bästa lindringen för somtomen som upstår av t.ex damp, adhd och andra "hyperaktiva" sjukdomar.
Citera
2006-06-19, 19:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletraskarpå
Men tappar man inte skärpan av opioder?
Beror ju på hur mycket man tar...
Citat:
Ursprungligen postat av schteker
Jag skulle säga lite lite tjack. Tjack är ju erkänt som bästa lindringen för somtomen som upstår av t.ex damp, adhd och andra "hyperaktiva" sjukdomar.
Tjack ges till folk med ADHD p.g.a. de koncentrationshöjande egenskaperna, men det var ju inte det som trådskaparen hade problem med, utan att lugna nerverna... Och då är ju inte tjack det bästa, eftersom den drogen tvärtom sätter en på helspänn...
Citera
2006-06-19, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gallop

Benso är ju ångestdämpande/sömnmediciner.
Citera
2006-06-19, 19:34
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Jag skulle nog säga att 20-40mg oxcontin gör en jävligt sharp men ändå kolugn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in