• 2
  • 3
2023-05-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Behver man en massa kontanter i Spanien? Har fr mig att jag kunde betala det mesta med kort utan problem.
Hacienda, skatteverket hr r hrda. S nr jag betalar hyran till min vrd s vill han ha det svart.
Citera
2023-09-03, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kravet p skattehemvist har funnits i flera r hos Revolut. Svitt jag minns var jag tvungen att ange det fr fyra r sedan nr jag skaffade mina konton och kort dr.

Alla banker i hela EU fljer ett regelverk som r i princip identiskt s du lr bli tvungen att hitta en bank utanfr EU om det r ett problem fr dig att ange din skattehemvist...

Mnga sger det hr i bifarten, "skaffa bank utanfr EU", men finns det faktiska alternativ att gra det? r det inom 3 timmars flyg kan man vl ka ner om ngot behver signeras old fashioned, men jag vet inte om jag litat p att skapa ett konto och fra in cash/verfringar till nn skum sida "panama-bank.com" (verdriver frsts lite), knns som att de bara r att brnna pengarna.
Citera
2023-09-04, 11:44
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
Mnga sger det hr i bifarten, "skaffa bank utanfr EU", men finns det faktiska alternativ att gra det? r det inom 3 timmars flyg kan man vl ka ner om ngot behver signeras old fashioned, men jag vet inte om jag litat p att skapa ett konto och fra in cash/verfringar till nn skum sida "panama-bank.com" (verdriver frsts lite), knns som att de bara r att brnna pengarna.
Ja, du kan nog lita p det flesta bankerna i de flesta lnder som finns i den civiliserade vrlden, men frgan r ju ocks hur man ska undvika Skatteverkets spanande gon, de ser ofta mycket mer n man tror (nr de vl brjar titta p just dig). Det finns lnder dr du nog r skyddad, men d tar du ocks strre risker.

Jag hller mig till banker i EU och Sydostasien (vlrenommerade banker), men jag har inga problem med att bertta min skattehemvist...
Citera
2024-01-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Hur r det med revolut idag? Rapporterar de mina inkomster (upp till 5000:- per mnad) till skatteverket ifall jag inte gtt med i "Revolut bank" utan endast har "vanliga" revolut?

De gjorde ju inte det tidigare, men hur ser det ut med det idag? Bttre med bitsafe?

Gr det att ha Revolut som fretagskonto/bank till enskild firma? Frdelar, nackdelar?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in