• 1
  • 2
2022-02-27, 19:46
Medlem
Hur är det med revolut idag? Rapporterar de mina inkomster (upp till 5000:- per månad) till skatteverket ifall jag inte gått med i "Revolut bank" utan endast har "vanliga" revolut?

De gjorde ju inte det tidigare, men hur ser det ut med det idag? Bättre med bitsafe?
Citera
2022-02-27, 20:13
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Vad är revolut och bitsafe?
Citera
2022-02-27, 20:33
Medlem
Duriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Hur är det med revolut idag? Rapporterar de mina inkomster (upp till 5000:- per månad) till skatteverket ifall jag inte gått med i "Revolut bank" utan endast har "vanliga" revolut?

De gjorde ju inte det tidigare, men hur ser det ut med det idag? Bättre med bitsafe?
På fyllan tänkte jag inte efter utan gick med i revolut bank. De rapporterar ju direkt till finansinspektionen så glöm att hålla din förmögenhet hemlig.

Jag är i samma sits.
Citera
2022-02-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durien
På fyllan tänkte jag inte efter utan gick med i revolut bank. De rapporterar ju direkt till finansinspektionen så glöm att hålla din förmögenhet hemlig.

Jag är i samma sits.

Ja revolut bank är ju garanterat att de rapporterar. Men du kan ju gå med i revolut endast, och inte "revolut bank". Tidigare så var de i alla fall en EMI och inte en bank. Så de rapporterades ingenting till skatteverket. Loggar jag in nu så har jag endast vanliga revolut, och inte revolut bank. Därför jag undrar.

Använde revolut 2020 och då rapporterades ingenting till skatteverket.
Citera
2022-03-01, 11:25
Medlem
zeligs avatar
Revolut har väl flyttat från Storbritanien till Lettland? Så de lyder under EU lag?
Citera
2022-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Revolut har väl flyttat från Storbritanien till Lettland? Så de lyder under EU lag?

Mycket möjligt, men en EMI måste inte enligt lag ge skatteverket uppgifter. Det måste en bank.
Citera
2022-03-02, 02:22
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Mycket möjligt, men en EMI måste inte enligt lag ge skatteverket uppgifter. Det måste en bank.

Har du en trovärdig källa till detta?
Citera
2022-03-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Absolut, räcker med att läsa på t.ex. revolut och bitsafes hemsidor. Infon finns där.
De MÅSTE inte lämna ut informationen till skatteverket, eftersom de inte är en bank och inte befinner sig inom EU. (Gjorde inte det tidigare i alla fall).

Sen om de väljer att göra det ändå, det är en annan historia.
Citera
2022-03-02, 18:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Citat:
Absolut, räcker med att läsa på t.ex. revolut och bitsafes hemsidor. Infon finns där.
De MÅSTE inte lämna ut informationen till skatteverket, eftersom de inte är en bank och inte befinner sig inom EU. (Gjorde inte det tidigare i alla fall).

Sen om de väljer att göra det ändå, det är en annan historia.

Eftersom du känner till detta är det väldigt enkelt för dig att länka till den informationen, så slipper andra människor söka efter källor till dina påståenden.
Citera
2023-02-14, 16:35
Medlem
Går det inte att använda ett offshore konto på nån bank i nåt skatteparadis? Läste nåt om att i Panama var det säkert då de vägrar ge ut uppgifter, oavsett vilken jävel det är som undrar.
Citera
2023-03-06, 08:44
Medlem
Hej har en seriös fråga om det går att sätta in stora mängder kontanter (Svenska Kronor) till Revolutkontot. Fått höra på omvägar att det ska gå och sätta in Euro-kontanter. Vill inte sätta över via banköverföring därmed undvika Skatteverket. Jag vill kunna sätta in kontanter till mitt Revolut-kort är detta ens möjligt..?¿
Citera
2023-03-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Hej har en seriös fråga om det går att sätta in stora mängder kontanter (Svenska Kronor) till Revolutkontot. Fått höra på omvägar att det ska gå och sätta in Euro-kontanter. Vill inte sätta över via banköverföring därmed undvika Skatteverket. Jag vill kunna sätta in kontanter till mitt Revolut-kort är detta ens möjligt..?¿

Hur skulle det gå till? Att du lägger kontanterna i en kartong och postar? Åker till deras kontor i Vilnius med en väska?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in