2022-02-28, 11:12
  #25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Oh va?

Hur ska du fa in pengarna pa banken tankte du?
Men annu svarare. Hur FAN ska dina vanner kunna handla klockor till list som saljs med premium?
Eller ska de kopa av Grais och sedan hoppas pa fortsatt prisuppgang?
Iofs sa ser det val ut som att Rolex AP PP och aven vissa VC okar minst fyrsiffrigt i manaden just nu


Behöver inte bli prisuppgång. Vill bara inte förlora allt för mycket av värdet på 6 månader .
Citera
2022-02-28, 13:45
  #26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Jag lyssnar gärna. Vad är det för fel på Breitling

Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
En nära vän har en IWC.
Den tycker jag om.

Båda har extremt dåligt andrahandsvärde, båda skall köpas begagnade och även då finns det risk för värdeförlust.
Citera
2022-02-28, 13:59
  #27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Båda har extremt dåligt andrahandsvärde, båda skall köpas begagnade och även då finns det risk för värdeförlust.


Och vart föreslår du att man gör det? Eftersom folk skrattar åt en när man nämner blocket
Citera
2022-02-28, 14:29
  #28
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Och vart föreslår du att man gör det? Eftersom folk skrattar åt en när man nämner blocket

Klocksnack.se

Registrera dig som medlem där och läs på och när du tycker att du har läst på tillräckligt så läser du på ännu mera. Sedan kan du börja handla, köp eller sälj några klockor och bygg upp ett gott renommé, det är guld värt om du skall handla med klockor, mycket bygger på förtroende.

Du kan titta på märken som:

Omega Speedmaster i bra skick är ett tämligen säkert kort.

Omega Seamaster

Tudor

Köp ingenting "Vintage" och köp inte damklockor, kolla skicket noga.

Om du funderar på att köpa på auktion skall du tänka på att du måste betala köparprovision och avgifter ovanpå det klubbade priset.

När du säljer på auktion skall du betala säljarprovision och avgifter.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2022-02-28 kl. 14:36.
Citera
2022-02-28, 14:48
  #29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Klocksnack.se

Registrera dig som medlem där och läs på och när du tycker att du har läst på tillräckligt så läser du på ännu mera. Sedan kan du börja handla, köp eller sälj några klockor och bygg upp ett gott renommé, det är guld värt om du skall handla med klockor, mycket bygger på förtroende.

Du kan titta på märken som:

Omega Speedmaster i bra skick är ett tämligen säkert kort.

Omega Seamaster

Tudor

Köp ingenting "Vintage" och köp inte damklockor, kolla skicket noga.

Om du funderar på att köpa på auktion skall du tänka på att du måste betala köparprovision och avgifter ovanpå det klubbade priset.

När du säljer på auktion skall du betala säljarprovision och avgifter.


Tack för ditt svar. Ska definitivt kolla upp detta
Citera
2022-02-28, 23:52
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Behöver inte bli prisuppgång. Vill bara inte förlora allt för mycket av värdet på 6 månader .

Kop begagnat till marknadspris da.Rolex AP eller PP sa kan du vara sa saker som det gar att vardet gar upp eller iallafall i samsta fall star still pa 6man.
Om nu inte Kamrat P skickar en missil pa oss sa gamla klockor ar varda en halv obestralad potatis....eller vi alla ar doda.

Men det loser ju inte ditt problem med att fa in slantarna pa kontot.
Citera
2022-03-04, 07:41
  #31
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
En fråga för Östermalmare, hoppas någon kommer in och svarar.

Det är bara Östermalmare och annat drägg som köper Rolex. Om man faktiskt har smak och lite pengar så finns det få alternativ till: https://www.alange-soehne.com/en?gclid=Cj0KCQiA64GRBhCZARIsAHOLriLqhlWCr6uEDY9IY 48KqjttaRgqsA8hbbtv5EqG6ASiAlRD01LzA18aAp3qEALw_wc B&gclsrc=aw.ds
Citera
2022-03-04, 07:48
  #32
Medlem
Ovanstående är inte helt korrekt. Mycket med klockor handlar om utseende och typ av ur, gentemot ingenjörskonsten som ligger bakom verket.

Rolex är definitivt trend och popularitet.

Det finns massor av andra klockor som kan behålla sitt värde och vara något för generationer.

Zenith, Omega, etc .

"It's in the eye of the beholder"

Jag har tex en Zenith värd 100.000, men endast för att jag tycker om klockan.

https://www.swissluxury.com/zenith/95.9002.9004~78.m9000.htm

Köp det som du tycker om. Rolex är lite gay just nu.
Citera
2022-03-04, 08:03
  #33
Medlem
“Having a Rolex isn't a flex if it tells you when your lunch break is over”.

99% köper det för att flexa men har samtidigt ett sparkonto som tillåter dom att överleva en vecka om dom blir av med jobbet eller kör runt i nån risig saab från 90-talet.
Citera
2022-03-04, 08:44
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
“Having a Rolex isn't a flex if it tells you when your lunch break is over”.

99% köper det för att flexa men har samtidigt ett sparkonto som tillåter dom att överleva en vecka om dom blir av med jobbet eller kör runt i nån risig saab från 90-talet.

Very true. Dick's and chicks flexing.
Sometimes Chick's with Dick's....☺️
Citera
2022-03-04, 19:48
  #35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
“Having a Rolex isn't a flex if it tells you when your lunch break is over”.

99% köper det för att flexa men har samtidigt ett sparkonto som tillåter dom att överleva en vecka om dom blir av med jobbet eller kör runt i nån risig saab från 90-talet.
Det tror inte jag. Har man så dåligt med pengar köper man väl en breitling.

Rolex är ett lite lustigt märke då det köps av både personer som har noll koll på klockor eftersom det är det enda ”lyxmärket” de känner till men också av genuint klockintresserade entusiaster som äger betydligt dyrare ur men inser att rolex har producerat en hel del klassiker och bidragit till utvecklingen.

Utvecklingen brukar vara:
1. Rolex är fan coolt, jävlar vad glassigt.
Mycket bättre än en armaniklocka.
2. Jag vill egentligen ha en rolex men har inte råd så jag köper en tudor (och säger till ALLA: visste du att det här är rolex systerföretag) eller en omega.
3. Rolex är ett jävla posermärke som nyrika töntar köper, jag vill mycket hellre ha en Panerai eller en IWC
4. Rolex är fan coolt
Citera
2022-03-04, 20:51
  #36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
. Rolex är lite gay just nu.

Jo, kan man väl säga.

Breitling i alla väder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in