2022-02-27, 16:29
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Har du varit inne på blocket och kollat dom 4700 submariner som legat ute sen december? Så svårsålda Jo

Du vet, när det står ett B till höger i annonsen så innebär det att klockan säljs av ett företag, även de för uppåt 400K.

En begagnad Submariner i stål (t.ex en 16610) är inte svårsåld. Det är därför det bara finns tre på Blocket.
Citera
2022-02-27, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du vet, när det står ett B till höger i annonsen så innebär det att klockan säljs av ett företag, även de för uppåt 400K.

En begagnad Submariner i stål (t.ex en 16610) är inte svårsåld. Det är därför det bara finns tre på Blocket.

Hur som helst. Ingen har kommit med ett enda förslag mer än Rolex.
Citera
2022-02-27, 22:18
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ingen har kommit med ett enda förslag mer än Rolex.

Det finns en god anledning till det…
Citera
2022-02-27, 22:21
Medlem
Citat:
Jag är inte duktig på klockor. Men det känns som att rolex är över hypade. Och svårsålda.

Vilken klocka runt 100k är värd att köpa som är relativt lätt såld om 6-12 månader? Och som inte tappar speciellt mycket i värde ?
Varför vill du köpa en klocka i den prisklassen för att sedan sälja efter ett år?
/Nyfiken
Citera
2022-02-27, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Det finns en god anledning till det…

Jag lyssnar gärna. Vad är det för fel på Breitling
Citera
2022-02-27, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Varför vill du köpa en klocka i den prisklassen för att sedan sälja efter ett år?
/Nyfiken

Yes har enkelt svar på detta.

Jag är spärrad på alla spelsidor. Och jag spelar för väldigt stora summor. Jag för över pengar till bekanta och spelar i deras namn. Och har tidigare gjort banköverföring från deras bank till min bank. Men får alltid kundkännedom. Och sen får jag mitt bankkonto spärrat.

Tänker att nu köper mina vänner klockor till mig. Sen om kanske 6-12 månader så säljer jag hela min klocksamling. Och får inga problem med min bank
Citera
2022-02-27, 22:29
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Citat:
Jag är inte duktig på klockor. Men det känns som att rolex är över hypade. Och svårsålda.

Vilken klocka runt 100k är värd att köpa som är relativt lätt såld om 6-12 månader? Och som inte tappar speciellt mycket i värde ?
En nära vän har en IWC.
Den tycker jag om.
Citera
2022-02-27, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
En nära vän har en IWC.
Den tycker jag om.

Aldrig hört talas om. Men googlade. Tror du den är lättsåld?
Citera
2022-02-28, 00:44
Medlem
Citat:
Yes har enkelt svar på detta.

Jag är spärrad på alla spelsidor. Och jag spelar för väldigt stora summor. Jag för över pengar till bekanta och spelar i deras namn. Och har tidigare gjort banköverföring från deras bank till min bank. Men får alltid kundkännedom. Och sen får jag mitt bankkonto spärrat.

Tänker att nu köper mina vänner klockor till mig. Sen om kanske 6-12 månader så säljer jag hela min klocksamling. Och får inga problem med min bank

Oh va?

Hur ska du fa in pengarna pa banken tankte du?
Men annu svarare. Hur FAN ska dina vanner kunna handla klockor till list som saljs med premium?
Eller ska de kopa av Grais och sedan hoppas pa fortsatt prisuppgang?
Iofs sa ser det val ut som att Rolex AP PP och aven vissa VC okar minst fyrsiffrigt i manaden just nu
Citera
2022-02-28, 00:45
Medlem
Citat:
Aldrig hört talas om. Men googlade. Tror du den är lättsåld?

Ja. For ratt pris.
Citera
2022-02-28, 00:46
Medlem
Citat:

Inget fel pa Breitling om man gillar att tappa 50% av nypris direkt.
Men begagnade haller val vardet hyfsat
Citera
2022-02-28, 06:45
Medlem
Tarrous avatar
Citat:

Du missförstår, det är inget fel på Breitling. Att köpa en klocka för 100K involverar många aspekter - märkets historiska arv, vilka som använder dessa idag och dess upplevda användbarhet som accessoar. Breitling ligger ligger långt efter Rolex på samtliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in