Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-27, 16:47
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ryssland har inte hängt med i utvecklingen. Väst och Ukraina har ett enormt försteg i ekonomi, organisation och utrustning. Ryssland har förnekat västs utveckling de senaste 20 åren.

Jag håller med om att misstanken om förtrupper kan vara befogad, för att se det ukrainska försvarets förmåga. Men inkompetens och bristande ledarskap i Ryssland skapat en stor soppa som tyvärr drabbar enskilda ryssar i denna vidriga konflikt.

Du misstar dig möjligen på att kriget endast varat i tre dagar och vi bara sett början på en total massaker av soldater och att konflikten är isolerad till Ukraina.
Ja, USA har ju i alla fall ett enormt försteg(dina ord) i lån. Väldens största skuld, någonsin, som de aldrig kan betala tillbaka.
Citera
2022-02-27, 16:51
Medlem
Folk har länge haft alldeles för höga tankar om Rysslands militära förmågor. Jag har sagt det tidigare också att Ryssland inte på något sätt imponerar i tidigare konflikter. Inte ens spetsnaz verkar moderna eller effektiva och har en tendens att se klåpiga ut på film, ser mer ut som fulla uteliggare som ragglar omkring i för stora hjälmar än Ryska militärens elit.
Citera
2022-02-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja det har du säkert och hantlangarna på CNN finns överallt. Hårdare styrt än twitter, YT och svensk Slaskmedia finner du nog inte om du har en agenda att flagga för fakta och inte global makt. Har du aldrig funderat över varför just judar äger all media samt skolmaterial?

Uppenbarligen har du ingen koll på hur media fungerar, men jag har en del koll.
Samtidigt tror jag mer på ryssar som är boende I Ukraina, Lettland, Estland än vad jag litar på någon rysk media.
Men det är klart det är nog inget du funderar över.
Citera
2022-02-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det där låter ju helt sinnessjukt! Vad fan är det som händer?
Ja det började med att kompetenta inlägg bara försvann och sedan släcktes forumet för två månader sedan. Naturligtvis leder det till en osäkerhet att inte nå sina medspelare på börsen. Att skapa osäkerhet och att kriga är samma sak fast på olika nivåer! Jag och många fler hade varit medlemmar i ca 20 år och så stänger de plötsligt när börsintresset är på topp. Lite OT men ändå inte, vad händer EGENTLIGEN?
Senast redigerad av shivashambo 2022-02-27 kl. 17:11.
Citera
2022-02-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
En jude som anklagas för nazism?
Nazism och Zionism är samma sak.
Citera
2022-02-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Svaret är att ryssen inte kan gå in med allt de har. Dels av taktiska orsaker men framför allt logistiska.

Anfallarna måste ha mat, drivmedel och ammunition. Du ser ju redan nu puttlers stackare har soppatorsk bara 6 mil in i Ukraina.

Taktiskt så är ett stort anfall är mer sårbart för motangreppet.

Hahahaha jo visst. Dagens garv. Det är därför man bombar sjukhus och skjuter på bostadshus.
Du glömde länkarna som backar upp ditt påstående??
Citera
2022-02-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, Ryssland är ett U-land. Man är fortfarande kvar i Sovjetunionen. De är inte bättre än såhär.
Sluta spamma ditt CC(CP)
Citera
2022-02-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen har du ingen koll på hur media fungerar, men jag har en del koll.
Samtidigt tror jag mer på ryssar som är boende I Ukraina, Lettland, Estland än vad jag litar på någon rysk media.
Men det är klart det är nog inget du funderar över.
Du är bara arrogant pinsam så jag avslutar nu med dej och dina kompisars agendor som bor överallt precis som att deras version skulle vara fakta. Alla ser vad de är tränade och vill, törs berätta om, lilla grodan. Även du och jag! En stadsdel var visst ett hus träffat och fotat med eget folk, haha.
Citera
2022-02-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det är enkelt:
1. Putin trodde ukrainska folket och armén skulle möta han med blommor och välkomna ryska armén. Han har endast ja-sägare runt sig så han har inte kontaktat med verkligheten.

2. Han underskattade därmed motståndet och skickade inte tillräckligt mycket material och trupper.

3. Hela hans plan var blietzkrieg och ta Kiev på 48 timmar. Vilket har misslyckats och nu har ryska generalerna panik för det blir Gulag för dom om de inte lyckas ta Kiev snart.
Så blitzkrieg innefattar 1 stridsvagn, jävlar nu snackar vi invasion
Citera
2022-02-27, 17:14
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Precis så det var min huvudpoäng.

Frågan är nu vilken premium som västvärlden kan behöva betala för access till halvledare. Är det nu rysskina tar makten?
-
De kommer att försöka krossa Petrodollarn och hoppas de börjar använda Bitcoin.
Checka REX cast för uppdateringar.
https://odysee.com/rexcast-13-ukraine-crisis-with-military:f812f28c4e36090e8199b4eb67221d0293d73ed8
Citera
2022-02-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
De ryska soldaterna har strikta order om att inte döda VARKEN civila ELLER soldater.
Då tar det längre tid och blir svårare.

Har det brunnit totalt i trollfabriken? De ryska invasionsstyrkorna dödar visst både civil och militär personal i Ukraina. https://www.aljazeera.com/news/2022/2/24/russia-ukraine-invasion-casualties-death-toll

Eller jag glömde, det är ju en "fredsbevarande defensiv försvarsinvasion" putain genomför...
Citera
2022-02-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Du är bara arrogant pinsam så jag avslutar nu med dej och dina kompisars agendor som bor överallt precis som att deras version skulle vara fakta. Alla ser vad de är tränade och vill, törs berätta om, lilla grodan. Även du och jag! En stadsdel var visst ett hus träffat och fotat med eget folk, haha.
Att du går på Putins propaganda 100% är ju helt klart, men så blir det väl när man sitter i en källare hela dagarna och googlar på de delar som delar ens uppfattning.
Jag är helt medveten om att det pågår ett propagandakrig det är helt klart, och någon full sanning får du inte från något håll.
Men jag är rätt övertygad om att om jag har kontakt med personer inom den ryska minoriteten i f.d. sovjetrepubliker så finns de och lever ett ganska gått liv, och är inte förtryckta vilket ni och Putin påstår.
Och ja jag har haft kontakt med dessa personer på veckobasis nu några år, även om det nu är drygt en vecka sen jag pratade med mina ukrainska kontakter. Däremot har jag daglig kontakt med ett par "ryssar" I Estland och de är rätt rädda för den pågående retoriken, och hoppas att det inte skall spilla över på dem.
Så enkel slutledningsförmåga, sen att tro att media i den demokratiskt styrda världen är mer styrt än rysk media då är man rejält naiv och trollad.
Jag hoppas du vaknar upp ur ditt gryt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in