2022-08-28, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Suck.. Det där är från den senaste "motoffensiven" av Ukraina i riktning runt Ugledar. Har redan geobekräftats och diskuterats flitigt.

Pinsamt av dig

Men så bra då. Fixa fram lite trovärdiga länkar till detta.
Citera
2022-08-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
https://twitter.com/UAWeapons/status/1563514551764938753?s=20&t=n6zg-6J7w9EFW80HNOwB3g

Film på vad som påstås vara två ryska pbv:er som gör en klassisk stormning mot Ukrainas linjer, går sisådär.

Fenomenalt undermåligt.

Min spontana tanke är "vad gör dom"? Alltså på riktigt. Vad är det dom försöker åstadkomma? Det hela är så obeskrivligt uselt att det är skrattretande. Att med två fordon köra rakt fram över ett öppet fält utan någon som helst form av understöd är förståndshandikappat. Vad skulle de göra om de lyckades komma fram till försvarslinjen?

Allt är liksom fel. Det finns inte ett enda rätt.

Filmer sammanfattar Rysslands flopp på ett bra sätt.
De tror att de har slagit ut motståndet med artilleri. Kanske till och med minorna på det viset.

Sen får de gräva ner sig när de kommer fram och på så vis har Ryssland erövrat ännu en åker. Från kartbilderna att döma så verkar det inte lyckas så ofta. Undrar om det är värt det.
Citera
2022-08-28, 10:04
Medlem
Kriget har visat att SU-35 är ett riktigt skitflyg som inte ens skitländer är intresserade av att köpa längre.
Citera
2022-08-28, 11:16
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Suck.. Det där är från den senaste "motoffensiven" av Ukraina i riktning runt Ugledar. Har redan geobekräftats och diskuterats flitigt.

Pinsamt av dig
Om det är två st BMP 3 så är det definitivt inte Ukraina din totala pajas.
Citera
2022-08-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo

Enligt "Ukraine Weapons Tracker" så är det som du säger 2 st ryska BMP-3.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1563514551764938753

Oryx vekar också ha räknat in de som bekräftade ryska förluster

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Citera
2022-08-28, 13:56
Avslutad
Citat:

Jaha, vart framgår det att det är "Bmp 3's"? Enligt västmedia så går det så bra för Ukraina att deras vagnspark tom ökar pga av alla tagna ryska fordon. Säkert måste ngn bmp3 ha slunkit med.

Du antar att jag per definition stöder Ryssland. Du har fel. Jag är däremot inte så mkt för krigspropaganda.
Citera
2022-08-28, 14:05
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Jaha, vart framgår det att det är "Bmp 3's"? Enligt västmedia så går det så bra för Ukraina att deras vagnspark tom ökar pga av alla tagna ryska fordon. Säkert måste ngn bmp3 ha slunkit med.

Du antar att jag per definition stöder Ryssland. Du har fel. Jag är däremot inte så mkt för krigspropaganda.
Jag skiter i om du får lön för att vara dum i huvudet eller om du är det på din fritid.
Bevisa att det inte är ryska BMP 3 eller håll käft.
Du har rätt i att platsen är geolokaliserad och dessa BMP rör sig emot Ukrainska linjen.
Citera
2022-08-28, 14:33
Medlem
Citat:

Du påstod att det var Ukrainska fordon utan någon länk eller något som bekräftar att så skulle vara.
Då går ju din fråga att vända till dig själv: vart framgår det?
Citera
2022-08-28, 15:28
Medlem
Citat:

Den har man hört ett antal gånger " jag stöder inte Ryssland men........."
Citera
2022-08-28, 20:07
Medlem
Dette må gjøre vondt for lille Putin.

De mange sabotasjeaksjonene inne på russiskokkupert område i og rundt Krimhalvøya fører nå til at Putin har gitt ordre om tilbaketrekning av samtlige kampfly på Krim.

– Russland har allerede flyttet ti fly, seks Su-35S og fire MiG-31BM-jetfly, ut av Krim og inn i Russland. Dette vil fortsette til alle jagerfly er fjernet, sannsynligvis for å forhindre ytterligere tap fra ukrainske angrep, heter det i rapporten.

https://www.businessinsider.com/russia-pulling-fighter-jets-from-crimea-secret-nato-report-2022-8?r=US&IR=T
Citera
2022-08-28, 20:33
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Dette må gjøre vondt for lille Putin.

De mange sabotasjeaksjonene inne på russiskokkupert område i og rundt Krimhalvøya fører nå til at Putin har gitt ordre om tilbaketrekning av samtlige kampfly på Krim.

– Russland har allerede flyttet ti fly, seks Su-35S og fire MiG-31BM-jetfly, ut av Krim og inn i Russland. Dette vil fortsette til alle jagerfly er fjernet, sannsynligvis for å forhindre ytterligere tap fra ukrainske angrep, heter det i rapporten.

https://www.businessinsider.com/russia-pulling-fighter-jets-from-crimea-secret-nato-report-2022-8?r=US&IR=T
Intressant nog så för man in ännu mer män och Materiel i Kherson området.
Citera
2022-08-28, 21:12
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:

Nja. Ukraina har ju erövrat tiotals BMP-3 från Orcherna, så det går inte att utesluta Ukrainsk trupp, bara för att det är BMP-3.

På filmen ser vi att vagnarna framrycker i ungefär västlig riktning och att de många artillerinedslagen på åkrarna runt omkring har levererats med mycket låg precision, med en medelträffpunkt som ligger mitt i fältet, snarare än mot trädridån, med anslagsbrisad och från samma riktning som BMP-3.orna genomför sin självmordsritt från.

Så stor ammunitionsinsats, primitiv ammunition, usel precision, fel träffläge, inkompetent taktiskt uppträdande, total frånvaro av koordinering av eld och rörelse, samt anfalls och skjutriktning från öster till väster på den anfallande sidan, medan det försvarande sidan uppvisade förståelse för mediakriget.

Så solklart ryska vagnar som åkte på pumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in