Citat:
Ursprungligen postat av
Karnivoren
Det kan vi nog utgå från att de är. Men angående uttalandet så tror jag det är avsett som skadekontroll inåt. Mot "massorna" så att säga. Jag kan omöjligt tro att de, som står och säger det där, tror på det. Kollar man det de sa, så är det mer eller mindre kopierat från "Universal soldier". Nästan så man väntar sig att de ska klippa in Dolphan med halsbandet av öron när han säger "I am all ears" och kalla det för ett dokumentärt klipp.
Läs gärna artikeln jag länkade, det är humor på hög nivå. Blåste ut kaffe genom näsan minst två gånger när jag läste den.
Ryssar kan tro på i princip vad som helst. De är helt förstörda när det gäller sanning eller lögn. Vad som helst kan vara sant eller falskt eller bådadera samtidigt. De vet att politiker ljuger samtidigt så måste man tro på att det är sant.
Man säger en sak offentligt och en sak i enrum. Samtidigt kan man aldrig lita på den man pratar med i enrum då den kan ange en. Så även där ljuger man.
En, iofs, bulgar jag träffat "visste" att allt på YouTube var sant. Det var nämligen "ofiltrerat" av politiker och tidningar. Så det som en privatperson sa på YouTube var sant, punkt slut. Om en politiker sa samma sak eller om det stod i en tidning så var det lögn, för politiker ljuger alltid och tidningar får bara existera tack var politikerns goda vilja så därför ljuger de också...
Se bara hur de ändrar sig ang krigets mål och ingen egentligen ifrågasätter det.
Sen tror jag att det också bottnar i rysk paranoia. Vem som helst kan slängas i fängelse för vad som helst närsomhelst. Det finns helt enkelt ingen "säker zon" eller rättvisa eller basal trygghet. Alla vet att ev anklagelser är osanna men ingen vågar säga något dom man kan stå på tur. Sen är det iofs inte något skydd att INTE säga något alls för man kan lika gärna låsas in ändå.
Gamla Soviet och i viss utsträckning dagens Ryssland är/var en väldigt märklig skapelse.