2022-05-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Man ser ju att det inte handlar om luftlandsättning av stridande trupp. Detta är en rysk helikopter som sprängs av en ukrainsk robot.

Där är någon form av mottagningskommitté och folket går lugnt ur helikoptern.

Håller med att de som går under helikoptern verkar ta det lugnt. Samtidigt har flera placerat sig ut i terrängen runt om. Kan förstås vara ryssar som gör det standard när man hoppar ur en helikopter under krigstid.

Edit: Det verkar som om telegramanvändare på ryska sidan erkänner att helikoptern var rysk:
Citat:
Unfortunately, we are forced to state that the video of the destruction of the Mi-8AMTSh from Zmeiny Island is not the result of the work of the RF Armed Forces. This is a Russian helicopter destroyed by the Armed Forces of Ukraine.

The board was assigned to the 487th separate helicopter regiment. The deputy commander of the regiment for military-political work was also killed. Eternal memory to the fallen.

The island is now in the gray zone.

UPD: For especially zealous subscribers and advisers: if we are mistaken in something or receive incorrect information, we are not ashamed to admit it. And if we deny real combat losses, we will simply devalue the combat work of the RF Armed Forces and the memory of the fallen.
#Snake #Odessa #Russia #Ukraine

Översatt med hjälp av Google translate
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2022-05-11 kl. 11:43.
Citera
2022-05-11, 14:29
Moderator
Eerieyes avatar
Nu verkar det som om staden Izium är på väg att skäras av. Ukrainarna har ryckt fram från två håll och alla vägar ut från staden är inom porté för artilleriet, det ukrainska alltså.

Det kan nog finnas en hel del ryssar i området och ska de dra sig ur så får det bli till fots.
Citera
2022-05-11, 15:03
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Nu verkar det som om staden Izium är på väg att skäras av. Ukrainarna har ryckt fram från två håll och alla vägar ut från staden är inom porté för artilleriet, det ukrainska alltså.

Det kan nog finnas en hel del ryssar i området och ska de dra sig ur så får det bli till fots.

Nu finns det sällan avgörande slag i ett krig men kan Ukraina skära av underhållet till Izium blir det en slakt där. Hoppas hoppas
Citera
2022-05-11, 15:14
Medlem
Karnivorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski
Nu finns det sällan avgörande slag i ett krig men kan Ukraina skära av underhållet till Izium blir det en slakt där. Hoppas hoppas

Jag hoppas ryssarna har förstånd nog att ge upp. Att retirera genom eller försöka slå sig ut genom artillerield till fots är självmord. Några tusen krigsfångar skulle vara ett riktigt hårt slag mot Ryssland.
Citera
2022-05-11, 15:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det är bara ett enda slag som är avgörande och där alltså den sida som vinner det också vinner kriget.

Vilket slag är det då? Jo, det är det sista slaget i kriget.
Citera
2022-05-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnivoren
Jag hoppas ryssarna har förstånd nog att ge upp. Att retirera genom eller försöka slå sig ut genom artillerield till fots är självmord. Några tusen krigsfångar skulle vara ett riktigt hårt slag mot Ryssland.

Om inte annat är stora mängder personal till fots bra mål för luftbrisader.
Citera
2022-05-11, 16:08
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnivoren

Jag önskar dom allt ont så helst ser jag att dom försöker
Citera
2022-05-11, 16:10
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Det är bara ett enda slag som är avgörande och där alltså den sida som vinner det också vinner kriget.

Vilket slag är det då? Jo, det är det sista slaget i kriget.

Jag borde aldrig använt termen ”avgörande slag” kanske vändpunkt i kriget är mer pedagogiskt
Citera
2022-05-11, 16:11
Medlem
Eurypteridas avatar
Har det kommit fram bevis som tyder på att Ryssland floppat än?
Mariupol verkar va en flipp för ryssen.
All opposition i Ukraina är förbjuden, det är väl också en flipp för diktaturens apostlar?!
Ortodoxa kyrkan verkar knytas närmare den ryska staten, det får räknas som en flipp.
Nu är bröstmjölksersättningen slut i USA pga global brist, Joe Biden har fullt upp med att skaffa välling till sin egen svältande befolkning, det ser ut som att sanktionerna slår hårt mot väst.
Citera
2022-05-11, 16:39
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Det skulle vara underbart underhållande att läsa alla cope krumbukter från andra sidan kullen om vi får se riktigt stora mängder ryska krigsfångar.
Citera
2022-05-11, 16:44
Medlem
Karnivorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Om inte annat är stora mängder personal till fots bra mål för luftbrisader.

Jo... En alldeles särskild sorts mardröm.

Citat:
Jag önskar dom allt ont så helst ser jag att dom försöker

Mja. Jag har det nog inte riktigt i mig att önska traumatisk död till ett väldigt stort antal människor. Nog för att det bevisligen finns riktiga svin i ryska armén. Men ett stort antal är också underutbildade stackare som regimen i Ryssland först rövknullat under hela deras liv sen har de blivit lurade in i den här mardrömmen.
Men visst. Hade man kunnat välja ut enbart Äckelpellarna från Butja och motsvarande så hade de gärna fått löpa gatlopp genom syraregn för min del.
Citera
2022-05-11, 16:45
Medlem
Karnivorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det skulle vara underbart underhållande att läsa alla cope krumbukter från andra sidan kullen om vi får se riktigt stora mängder ryska krigsfångar.

Kunde ju också vara en möjlighet att förhandla loss hjältarna från Azovstal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in