Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Kaczynski
Fast är det en framgång att på så här lång tid nästan erövrat en stad som ligger inom ett stenkast från gränsen. För att bedöma om det är en framgång värd namnet behöver vi veta deras faktiska förluster, hur läget är hos försvararna mm. Inget av det är bevisat genom en intervju med nån random snubbe.
Samtidigt sjunker Moskva till botten i Svarta Havet…
Nej jag vet inget om förluster i Mariopol men antar att Donbass och ryska trupper haft mest. Krigar man som angripare i en stad sämre utrustade blir det säkert så. Dock har man nu intagit det mesta av staden. Det verkar dessutom som Ukraina gett upp utbrytning och hjälp med en offensiv norrifrån för att hjälpa dem.
Klart Ryssland har försökt blåsa upp sin militära styrka men i Ukraina kämpar de i underläge. Det "ryska hotet" har blåsts upp till helt orimliga propartioner i väst. Att regimen i ett land blåser upp sin militära styrka inför sina egna medborgare har jag viss förståelse för men att Nato blåst upp hotet är för att få igång krigshets och nu finns den där.
Jag hoppas nu Ryssland sätter igång med det de är bra på: Eldkraft. Så manglade de ned nazisterna och jag hoppas de har kraft lyckas även nu. Natos krig är för pengar och tillgång till naturresurser - som alltid.