• 1
  • 2
2022-02-26, 20:16
Medlem
Vad tror ni är orsaken till att ägaren ger upp klubben efter 20 år?

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-over-klubben/
Citera
2022-02-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Vad tror ni är orsaken till att ägaren ger upp klubben efter 20 år?

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-over-klubben/

Jag är inte säker men det kan vara äventyret i Ukraina
Citera
2022-02-26, 20:19
Medlem
TordesPungs avatar
Jag är inte säker men dom är inte i KRIS!
Citera
2022-02-26, 20:30
Medlem
Pippipipparpippins avatar
ska bli spännande att se hur finansieringen blir fram över.
Citera
2022-02-26, 20:32
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag är inte säker men det kan vara äventyret i Ukraina

Hmm, tror du?

Kom igen TS Oligarken helt plötsligt hoppar av efter 20 år från ingenstans? Kan ha att göra med västs sanktioner som var riktade mot exempelvis oligarker. Kan ha varit hat från sitt egna lag eller hela föreningar? Kan ha varit Putin som tvinga honom?

Inget vet säkert. Men det har så klart 100% att göra med Ukraina.
Citera
2022-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hmm, tror du?

Kom igen TS Oligarken helt plötsligt hoppar av efter 20 år från ingenstans? Kan ha att göra med västs sanktioner som var riktade mot exempelvis oligarker. Kan ha varit hat från sitt egna lag eller hela föreningar? Kan ha varit Putin som tvinga honom?

Inget vet säkert. Men det har så klart 100% att göra med Ukraina.

Hur kan du vara så säker på det? Bara för att han är ryss? Det är lite rasistiskt tänkt, själv tror jag på att klubben har dragit på sig allt för mycket skulder och nu vill han casha ut långsamt.
Citera
2022-02-26, 20:34
Medlem
Abrahimovic gör detta så att Chelsea inte ska drabbas av sanktionerna som kommer drabba Abrahimovic som är rätt nära Putin. Om detta är ett tillfälligt move eller tillsvidare får framtiden utvisa. Men det är helt uppenbart inte en tillfällighet att det sker exakt nu.
Citera
2022-02-26, 20:37
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på det? Bara för att han är ryss? Det är lite rasistiskt tänkt, själv tror jag på att klubben har dragit på sig allt för mycket skulder och nu vill han casha ut långsamt.

Ja. Ryssland och dess oligarker samt samhällspartners blir hårt attackerade med sanktioner. Ryssland har kastats ut ur Eurovision, lag i andra sporter vägrar spela mot Ryssland eller så blir de utkastade.

Att tro att han helt plötsligt nu vill hoppa av har definitivt med Ukraina att göra. Men visst, du kan tro på tillfälligheter. Kommer gå bra för dig.
Citera
2022-02-26, 20:38
Medlem
Smart drag av Roman. Lånar ut Chelsea till en välgörenhetsorganisation inom klubben i ett par månader tills all den här hetsen att sanktionera allt och alla som har med Ryssland att göra har lagt sig. Detta för att Premier League inte ska ta klubben ifrån honom.
Citera
2022-02-26, 20:39
Medlem
Citat:

Men snälla du, det är helt uppenbart att det inte är en tillfällighet att de sker dagen efter sanktionerna. Abrahimovic är nära Putin och var en av dem som rekommenderade Yeltsin att Putin bör efterträda honom 2000. Abrahimovic rekommenderade även Medvedev som efterträdare efter Putin 2008 (som nu är Rysslands premiärminister), vilket de också skedde. Putin och Abrahimovic står nära varandra och Abrahimovic är en av de oligarkerna som kommer drabbas av sanktionerna. Han gör detta move så att Chelsea inte ska drabbas hans saktioner och framför allt för att Premier League inte ska inleda en undersökning om Abrahimovic ägarskap klubben vilket riskerar drabba Chelsea.
Citera
2022-02-26, 20:44
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Abrahimovic gör detta så att Chelsea inte ska drabbas av sanktionerna som kommer drabba Abrahimovic som är rätt nära Putin. Om detta är ett tillfälligt move eller tillsvidare får framtiden utvisa. Men det är helt uppenbart inte en tillfällighet att det sker exakt nu.

Lite sånt bör det vara, oligarker brukar inte skjuta sig i foten.
Citera
2022-02-26, 21:02
Medlem
Milton.Millss avatar
Kanske dags för FIFA och FA att sätta sig ned och diskutera om vi borde ha oljeshejkar och oligarker som ägare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in