Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Tror fan att USA m fl vill ha med oss och ännu fler länder i Nato. Hörde precis på nyheterna att de inte lyckas rekrytera nya soldater i den utsträckning som behövs längre. Många amerikanare är alldeles för överviktiga för att klara något sådant. Bara drygt 20% av de unga kan ens komma ifråga. Så de behöver ju andra för att kunna försvara sitt eget land i framtiden. Om alla är så gravt överviktiga att de knappt kan gå så är de ju helt körda.
Jag vill definitivt inte att mina barn ska behöva strida för Nato, inte överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Inte Nato men USAs försvar. Och jag gissar att de bidrar en del till Nato? Är väl samma befolkning soldaterna till stor del kommer från i varje fall. Säger väl sig självt att de inte kan hitta lämpliga framtida soldater när så många har så extremt dålig hälsa och är så feta. Det var i rapports inslag igår 24/6 om jag inte minns fel. Kan de själva inte ta fram soldater i framtiden pga att hela befolkningen är gravt överviktiga blir de ju helt beroende av andra?
Men här nämns det också:
https://sverigesradio.se/artikel/4175687
Där är det 1/4 som är för feta. Så jag kan ju ha hört fel på inslaget i rapport då, tyckte de sa där att endast 23% kunde komma ifråga men kanske var tvärtom då? Hur som, problemet lär bara bli värre…
Jag fattar inte varför Europa sätter så stort hopp till ett land med så stora problem? Hur ser det ut där om 20 år? Kan någon jobba eller försvara landet? Vem är beroende av vem egentligen? På sikt…
Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Det är väl inte frånkopplat från varandra? Det kommer ju självklart att påverka även Nato. Om nu USA inte kan skydda sig själva så behöver de väl samarbeten och hjälp utifrån i högre utsträckning. Och kommer ju kunna bidra i mindre omfattning när det gäller militär personal.
Jag är varken serb eller ryss… jag är väldigt svensk. Jag är dock rätt skeptisk till Nato.
Så enligt dig borde vi inte gå med i Nato eftersom USA inte kan skydda sig självt eftersom de är feta.
Imponerande dumt. Jag skulle inte kunna komma på något så dumt ens om jag försökte.
Har du alltid haft så livlig fantasi?
Helt klart topp 5 i dummaste argument emot Natomedlemskap. Men konkurrensen är hård. Det finns många väldigt dumma argument emot medlemskap.
Du får hata USA och amerikaner för att de är feta om du vill, men ska det vara anledningen till att rikets säkerhet hotas?
Nej du.. separera ditt USA hat och det som är bäst för rikets säkerhet. Inte förrän då kan man se klart och ha rationella, kloka och pragmatiska åsikter.