Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-24, 23:29
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Tror fan att USA m fl vill ha med oss och ännu fler länder i Nato. Hörde precis på nyheterna att de inte lyckas rekrytera nya soldater i den utsträckning som behövs längre. Många amerikanare är alldeles för överviktiga för att klara något sådant. Bara drygt 20% av de unga kan ens komma ifråga. Så de behöver ju andra för att kunna försvara sitt eget land i framtiden. Om alla är så gravt överviktiga att de knappt kan gå så är de ju helt körda.

Jag vill definitivt inte att mina barn ska behöva strida för Nato, inte överhuvudtaget.

Använder Nato sig av barnsoldater?

Länka gärna till nyheten om att Nato har svårt att rekrytera soldater. Tack på förhand!
Citera
2023-06-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Använder Nato sig av barnsoldater?

Länka gärna till nyheten om att Nato har svårt att rekrytera soldater. Tack på förhand!

Inte Nato men USAs försvar. Och jag gissar att de bidrar en del till Nato? Är väl samma befolkning soldaterna till stor del kommer från i varje fall. Säger väl sig självt att de inte kan hitta lämpliga framtida soldater när så många har så extremt dålig hälsa och är så feta. Det var i rapports inslag igår 24/6 om jag inte minns fel. Kan de själva inte ta fram soldater i framtiden pga att hela befolkningen är gravt överviktiga blir de ju helt beroende av andra?

Men här nämns det också: https://sverigesradio.se/artikel/4175687

Där är det 1/4 som är för feta. Så jag kan ju ha hört fel på inslaget i rapport då, tyckte de sa där att endast 23% kunde komma ifråga men kanske var tvärtom då? Hur som, problemet lär bara bli värre…

Jag fattar inte varför Europa sätter så stort hopp till ett land med så stora problem? Hur ser det ut där om 20 år? Kan någon jobba eller försvara landet? Vem är beroende av vem egentligen? På sikt…
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-06-25 kl. 12:44.
Citera
2023-06-25, 13:42
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Inte Nato men USAs försvar. Och jag gissar att de bidrar en del till Nato? Är väl samma befolkning soldaterna till stor del kommer från i varje fall. Säger väl sig självt att de inte kan hitta lämpliga framtida soldater när så många har så extremt dålig hälsa och är så feta. Det var i rapports inslag igår 24/6 om jag inte minns fel. Kan de själva inte ta fram soldater i framtiden pga att hela befolkningen är gravt överviktiga blir de ju helt beroende av andra?

Där är det 1/4 som är för feta. Så jag kan ju ha hört fel på inslaget i rapport då, tyckte de sa där att endast 23% kunde komma ifråga men kanske var tvärtom då? Hur som, problemet lär bara bli värre…

Jag fattar inte varför Europa sätter så stort hopp till ett land med så stora problem? Hur ser det ut där om 20 år? Kan någon jobba eller försvara landet? Vem är beroende av vem egentligen? På sikt…

Den här tråden handlar väl om NATO och inte om USAs försvar. Men rabiata serber och ryssar i tråden vill såklart köra sitt USA-mantra😉
Citera
2023-06-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Den här tråden handlar väl om NATO och inte om USAs försvar. Men rabiata serber och ryssar i tråden vill såklart köra sitt USA-mantra😉

Det är väl inte frånkopplat från varandra? Det kommer ju självklart att påverka även Nato. Om nu USA inte kan skydda sig själva så behöver de väl samarbeten och hjälp utifrån i högre utsträckning. Och kommer ju kunna bidra i mindre omfattning när det gäller militär personal.

Jag är varken serb eller ryss… jag är väldigt svensk. Jag är dock rätt skeptisk till Nato.
Citera
2023-06-25, 23:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det är väl inte frånkopplat från varandra? Det kommer ju självklart att påverka även Nato. Om nu USA inte kan skydda sig själva så behöver de väl samarbeten och hjälp utifrån i högre utsträckning. Och kommer ju kunna bidra i mindre omfattning när det gäller militär personal.

Jag är varken serb eller ryss… jag är väldigt svensk. Jag är dock rätt skeptisk till Nato.
Nato styrs militärt av USA.
En del verkar blunda för det, tycks det som.
Att det ändå för Finland och Sverige kan ha sina fördelar att gå med i Nato är en annan sak. Nöden har ingen lag. Och som Ryssland ser ut idag kan det vara värt priset.
Europa har tyvärr inte haft kraft och enighet nog för att skapa ett eget försvar.
Citera
2023-06-26, 00:05
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:

Jag påstod aldrig att du var ryss eller serb.

I övrigt verkar du spekulera fritt om saker du troligtvis inte har vetskap om.
Citera
2023-06-26, 01:29
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Vem har sagt att USA inte kan försvara sig själva? nån serbisk zigenare? kreml?
Citera
2023-06-26, 02:16
Medlem
Citat:
Tror fan att USA m fl vill ha med oss och ännu fler länder i Nato. Hörde precis på nyheterna att de inte lyckas rekrytera nya soldater i den utsträckning som behövs längre. Många amerikanare är alldeles för överviktiga för att klara något sådant. Bara drygt 20% av de unga kan ens komma ifråga. Så de behöver ju andra för att kunna försvara sitt eget land i framtiden. Om alla är så gravt överviktiga att de knappt kan gå så är de ju helt körda.

Jag vill definitivt inte att mina barn ska behöva strida för Nato, inte överhuvudtaget.

Citat:

Citat:

Så enligt dig borde vi inte gå med i Nato eftersom USA inte kan skydda sig självt eftersom de är feta.

Imponerande dumt. Jag skulle inte kunna komma på något så dumt ens om jag försökte.
Har du alltid haft så livlig fantasi?
Helt klart topp 5 i dummaste argument emot Natomedlemskap. Men konkurrensen är hård. Det finns många väldigt dumma argument emot medlemskap.

Du får hata USA och amerikaner för att de är feta om du vill, men ska det vara anledningen till att rikets säkerhet hotas?
Nej du.. separera ditt USA hat och det som är bäst för rikets säkerhet. Inte förrän då kan man se klart och ha rationella, kloka och pragmatiska åsikter.
Senast redigerad av DeepDepp 2023-06-26 kl. 02:44.
Citera
2023-06-29, 22:30
Medlem
Det ser helt hopplöst ut för Kristersson att få gå med i Nato. Nu har till och med USA fördömt Sverige för koranbränningen
Citera
2023-06-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det ser helt hopplöst ut för Kristersson att få gå med i Nato. Nu har till och med USA fördömt Sverige för koranbränningen
Ja. Varför hade Sveriges HD så bråttom att komma fram till att man inte får förbjuda demonstrationer, där någon vill bränna koran och på det sättet reta alla muslimer OCH de som vill ha religionsfrihet och rätten att utöva sin religion utan att få någon demonstration mot sin tro?
Jag fick höra av en person att han trodde att nu när Finland är med i NATO, så känner politikerna sig så pass trygga, att de egentligen inte vill gå med. Det skulle alltså vara därför de välkomnar tex. koranbränningarna, PKK-demonstrationer och annat som retar upp Erdogan. Men de kan ju inte säga det till folket, för de måste hålla masken.
Citera
2023-06-30, 09:16
Medlem
buttnutters avatar
Kristersson låter hälsa att Ungern lovat att de inte kommer försinka ratificeringen av Sverige. Skönt.... för det är ju inte det Ungern har gjort i ett år nu.

Problemet är att våra politiker inte fattar vad Ungern menar. De säger att "vi kommer inte försinka processen", men betoningen är sannolikt på "vi" i det här fallet. Med andra ord, ungefär: "Vi kommer minsann inte dra ut på det, det är upp till er om ni vill sluta vara taskiga mot oss genom EU, det kan inte vi avgöra."
Citera
2023-06-30, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är mer ett politiskt spel kommer ta lite tid ett par månader till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in