Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-28, 22:49
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Värnplikt är inte frivillig. Den återinfördes 2018. Välkommen till verkligheten.

Precis, värnplikt. Tror ej folk med enbart värnplikt får åka till fronten för ett krig nere i Kina tex.
Citera
2022-06-28, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Jo, blir det krig mellan Nato och något öst land så lär det drabba dig, även fast du inte har barn.
Inte det minsta! Jag har planerat för det här i 20 år och befinner mig på en trygg plats medans Svenskarna går till anfall mot Ryssland.

Med HBQT militären och fordon ifrån 70-talet. Kanonmat.
Citera
2022-06-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Förra veckan fick Kakabaveh löfte om fortsatt stöd för kurderna så regeringens budget kunde gå igenom.

Med budgeten igenom så gjorde Maggan en ny deal med Turkiet så Natomedlemskapet kan bli av.

Sitt ner i båten Kakabaveh.
Frågan är om man kan köra över budgeten med hjälp av dekret i efterhand via någon plötslig deal med utländska ledare? Det tror jag inte man kan ens i USA, och hur som helst har vi inte personliga "presidentorder" av den typen här i landet.

Ser fram emot klargöranden från professorer i statsvetenskap i stället för alla fanboys här på FB.
Citera
Medlem
Grattis Sverige!
Beklagar till alla Putlers fanboys.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Är inte det roligaste alla kurder och vänsterpartister som är förvånade över att man inte kan lita på Socialdemokraterna? HAHAHA! Vilka idioter!

Vänstern blir såklart rövknullade som dom alltid blivit av Sossarna. Jag hämtar popkornen, imorgon blir det till att beskåda tårarna på vissa vänsterorienterade sidor.

Får hoppas att Putin tar lugnande ikväll också, så han inte trillar av pinnen av ilska.
Citera
2022-06-28, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Nej, jag tycker inte vi skall gå med NATO för att jag vill inte att mina barn skall behöva åka till något jävla u-land och kriga för att någon attackerar USA te.x om jag nu får barn, personligen bryrr jag mig inte men om jag skall tänka på hur mitt liv kanske ser ut om 10 år då vill jag inte att barnen mina skall slåss eller kriga överhuvud taget utan dom får lära sig manipulera och bli listiga och göra saker på rätt sätt så blir dom som sin far, man skall inte inte kriga för att få som man vill.
Ja det är redan försent.

En konsekvens av att man inte tar ansvsar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Är inget större fan av NATO, men den där teorin tror jag är rätt långt bort.
NATO soldater skulle ju enbart behöva ingripa när ett NATO land blir angripet, vilket inte har hänt dom senaste 60-70 åren. Så varför skulle de hända just nu helt plötsligt?
Bedömningen är också att värnpliktiga inte kommer påverkas av NATO utan endast yrkesmilitär, alltså vuxna människor som själva valt yrket.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/forsvarsmakten-i-sverige/natodebatten-i-fokus/

Skulle värnpliktiga börja skickas iväg så är vi troligtvis mitt i ett världskrig och då spelar det ingen större roll vad mammor och pappor tycker.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Inte det minsta! Jag har planerat för det här i 20 år och befinner mig på en trygg plats medans Svenskarna går till anfall mot Ryssland.

I vilken värld lever du?
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Härligt att se dem böla!

Men undra vad manuskriptet säger imorgon?

Lägga krutet på en folkomröstning som ryzzland kan manipulera?

Eller att våra barn tvingas iväg för att slaktas i Erdogans krig mot kurder?

Vi vägras köpa rysk high-tech?

Buhu, vi överger 200 år av neutralitet?

Vi måste bygga kärnvapensilos åt USA på Österlen?

Eller drar de upp något nytt ur trollerihatten?

Ska bli spännande att följa...

Det verkar vara alternativ 2 som gäller för ryzztrollen nu, får se om något av de andra alternativen ökar när chefen vaknat ur vodkadimman...
Citera
2022-06-28, 22:52
Medlem
leckerleles avatar
Citat:

Så du menar alltså att du befinner dig på en ''Trygg'' plats om Nato och Ryssland skulle drabba samman? Sorry to bring it down to you, men de är inte mycket som står emot kärnvapen.
Citera
Bannlyst
Det värsta är ju att kidsen tror att man krigar i "knugens" namn.

I verkligheten dör dom i Boforsn Hägglunds och Demokratiska partiet i USA. Well well. Grattis.
Citera
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PopcornHosta
Bedömningen är också att värnpliktiga inte kommer påverkas av NATO utan endast yrkesmilitär, alltså vuxna människor som själva valt yrket.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/forsvarsmakten-i-sverige/natodebatten-i-fokus/

Skulle värnpliktiga börja skickas iväg så är vi troligtvis mitt i ett världskrig och då spelar det ingen större roll vad mammor och pappor tycker.

Ja precis, försökte förklara det för en annan stolle här i tråden att ej värnpliktiga kommer dra på utlandstjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in