Citat:
Ursprungligen postat av
llundberg57
Jag har märkt att anti-Nato idioterna har intensifierat sina inlägg nu de sista 2-3 dagarna. Jag antar att det är för att dom äntligen börjar fatta att vi kommer att gå med.
Man märker ju den desperata förtvivlade tonen om hur Sverige kommer att bli attackerat, kärnvapenkrig, vi måste skicka soldater till Turkiet, etc, etc.
Lite lustigt att läsa hur blåsta en del är.
Kul för att komma från en som i princip bor i tråden? Och som inte har just mer att komma med än att kalla folk idioter.
Nej vi måste inte skicka soldater till Turkiet men vi kommer stå på samma sida som dem i en konflikt. Ett angrepp på Turkiet kommer ses som ett angrepp på Sverige. Det blåsta är att tro att det inte finns en risk med att stå på samma sida som 30 andra.
Om du tog och kollade in vad NATO-experter säger så varnar de ofta för vad som kommer hända, ingen säger bestämt att det KOMMER bli kärnvapenkrig men många säger att risken ökar.
Jag tror alla kritiska till NATO har fattat att vi redan är med, det bestämdes antagligen före kriget i Ukraina men utan att medborgarna fick veta så mycket. Om diskussionen intensifierats här beror det väl på att många är frustrerade över den odemokratiska processen.
Har fattat att du är rätt gammal gubbe och har hatat ryssar sen Sovjettiden. Vi som är yngre har inte lika stor lust att skjuta skallen av "orcherna".