Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasboll
Varenda gång ekonomin börjar gå sämre i USA ska ett krig påbörjas.
Detta krig kommer bli nu i Europa och riskeras att bli i Sverige och Finland. Nato och USA kommer lägga sig i och pressa Putin till att använda kärnvapen. Det är inte så att jag står för det Putin gör i Ukraina utan tycker att alla krig är fel.
Men att gå med i NATO, i tron av att Ryssland skulle anfalla Sverige eller Finland efter Ukraina är befängt. Men visst kör på och riskera en attack, med kärnvapen på menyn. Kör hårt!
Jag tycker synd om dig som uppenbarligen oroar dig över att Ryssland kommer använda kärnvapen mot Sverige och Finland om vi går med i NATO.
Ta det lugnt. Tror du att Ryssland skulle vilja ha ett grannland som Finland fyllt med radioaktivitet?
Försök att inte låta dina tankar styras av dina känslor. Tänk mer realistiskt istället, det är mitt tips till dig.
Ryssland är minst lika medvetna om att sekunden som dom börjar avfyra kärnvapen innebär ett självmord för Ryssland som nation.
Jag tror att Lavrov gärna vill träffa sina döttrar, även om Sverige och Finland går med i NATO.
Putin kommer bli avrättad om han beordrar att kärnvapen ska avfyras, det är iallafall vad jag tror. Till och med ryssar förstår att det skulle innebära självmord.
Tror du verkligen att Rysslands högst uppsatta vill offra sina liv för att Putin ska få "trycka på knappen"?