Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-11, 08:52
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Fel. Det är mer som att säga till skolan att inte beställa in ordningsvakter, för att det kan provocera och hetsa upp, utan istället låta lärarna ta hand om det själva.

Och mycket riktigt är det något som i vissa fall kan trissa upp våldsamheter och den stora anledningen till att vissa skolor valt att inte ta in väktare trots att det "behövs".


För övrigt såg jag nu att Krisinformation officiellt säger att kriget i Ukraina beror på att Ukraina vill gå med i NATO:
https://www.krisinformation.se/detta...svar-till-barn


Så det där med NATO är livsfarligt.


Och jag vill bo kvar i Sverige. Jag ÄLSKAR Sverige, och det är därför jag är så emot NATO med näbbar och klor för jag VILL verkligen inte att det ska provoceras upp till krig här i Sverige. Vi måste vara försiktiga så man inte provocerar Ryssland till att anfalla.

Du verkar mer mån om att stackars Ryssland inte ska bli provocerat än om Sveriges säkerhetspolitik. Tur att inte Europa hade ynkryggar som dig i kampen mot Hitler.
Citera
2022-04-11, 08:53
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Alternativet finns att inte gå in i krig.

VI SKALL INTE VARA SPRINGPOJKAR ÅT VARE DEN ENA ELLER DEN ANDRA STORMAKTEN.

Vi skall behålla vår neutralitet och försvara den.

Vår neutralitet finns inte.
Citera
2022-04-11, 08:53
  #1203
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
mån om att stackars Ryssland inte ska bli provocerat

Är inte för att jag är "mån" om ryssland. Jag HATAR ryssland. Men nu är det ju så att provocerar man Ryssland finns risken att Ryssland anfaller. Och därför ska vi inte provocera ryssland!
Citera
2022-04-11, 08:55
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Är inte för att jag är "mån" om ryssland. Jag HATAR ryssland. Men nu är det ju så att provocerar man Ryssland finns risken att Ryssland anfaller. Och därför ska vi inte provocera ryssland!

Du hävdar att du hatar Ryssland. Ändå använder du konstant Kremlretorik i dina inlägg. Undrar vad det beror på?
Citera
2022-04-11, 08:56
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Alternativet finns att inte gå in i krig.

VI SKALL INTE VARA SPRINGPOJKAR ÅT VARE DEN ENA ELLER DEN ANDRA STORMAKTEN.

Vi skall behålla vår neutralitet och försvara den.

Finnarna vet ju av egen erfarenhet vad det alternativet innebär i praktiken.. Fråga finnarna vad det tycker idag.. fråga inte kommunisterna i Finland - en liten utdöende minoritet - utan vanliga finnar som inte har drabbats av Alzheimers utan kommer ihåg hur det är att diskutera i vänskaplig ton med ryssen som "behöver vissa landområden för sin egen säkerhet"..
Citera
2022-04-11, 09:03
  #1206
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du hävdar att du hatar Ryssland. Ändå använder du konstant Kremlretorik i dina inlägg. Undrar vad det beror på?

För att Ryssland är så farliga och omänskliga. Finns inget alternativ än att lyssna på ryssarna då.
Citera
2022-04-11, 09:08
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Alternativet finns att inte gå in i krig.

VI SKALL INTE VARA SPRINGPOJKAR ÅT VARE DEN ENA ELLER DEN ANDRA STORMAKTEN.

Vi skall behålla vår neutralitet och försvara den.
Vi kan inte behålla något som vi inte har. Ordet neutralitet är överspelat sedan början av 90-talet.
Vårt försvar och vår försvarsindustri är dessutom integrerat med Natos/USA:s. Så vi är inte springpojkar åt väst, vi är väst.
Citera
2022-04-11, 09:12
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
För att Ryssland är så farliga och omänskliga. Finns inget alternativ än att lyssna på ryssarna då.

Man ska aldrig låta sig kuvas av vad en diktator vill. Oavsett hur många Putler minions han skickar till flashback för att skrämmas😉
Citera
2022-04-11, 09:14
  #1209
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vår neutralitet finns inte.

Vi definierar själva vår neutralitet. Hjälp att totalt normala åsikter skall provocera så mycket.
Citera
2022-04-11, 09:15
  #1210
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Finnarna vet ju av egen erfarenhet vad det alternativet innebär i praktiken.. Fråga finnarna vad det tycker idag.. fråga inte kommunisterna i Finland - en liten utdöende minoritet - utan vanliga finnar som inte har drabbats av Alzheimers utan kommer ihåg hur det är att diskutera i vänskaplig ton med ryssen som "behöver vissa landområden för sin egen säkerhet"..

Jag behöver inte fråga finnarna för jag vet själv.
Citera
2022-04-11, 09:17
  #1211
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vi kan inte behålla något som vi inte har. Ordet neutralitet är överspelat sedan början av 90-talet.
Vårt försvar och vår försvarsindustri är dessutom integrerat med Natos/USA:s. Så vi är inte springpojkar åt väst, vi är väst.

Varför skall vi vara väst eller öst eller nord eller syd när vi bara kan vara oss själva.
Citera
2022-04-11, 09:22
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Vi definierar själva vår neutralitet. Hjälp att totalt normala åsikter skall provocera så mycket.
Det är snarare att det du påstår är fel. Att en enkel googling skulle visa det. Att då fortsätta är enbart att framföra kremlpropaganda. Undrar varför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback