2026-08-28, 10:29
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Ukraina har haft allvarliga problem med mobiliseringen sedan 2023 enligt er, ta det lilla lugna. Luftförsvar har de i världsklass mot drönare och kryssningsrobotar, men de har akut brist på Patriot-robotar mot ballistiska missiler, och de är på G med nytt luftförsvar mot missiler också.

Du tycks glömma att det är Ryssland som är aggressorn i det hela.

Att Putin kan komma att genomföra någon typ av attack mot Nato-land för att testa Natos samlade försvar är väldigt logiskt. Oavsett om man "hejar" på Ryssland eller Ukraina så borde det vara något alla inser.

Det var som vanligt en jävla massa kommentarer från ryssar och liknande innan Putin invaderade Ukraina också, att han aldrig skulle göra det. Situationen nu påminner väldigt mycket om precis innan 2022.

Det är inte så intressant vad rysstroll eller Putin själv säger, kolla vilka förberedelser den ryska militären gör istället.
Vad som sades 2023 är väl rätt ointressant när Kellogg kommer in och återigen uppmanar att sänka åldern till 18 år samt ta in kvinnor, vilket Zelenskyj inte vill. Den demografiska krisen är redan katastrofal. Nu när väst inte kan förse adekvat krigsmateriel så blir naturligt Ukraina mindre motiverade att förse folk.
Vad spelar ens "på G" för roll när det är en akut brist? Slår de ut energiinfrastruktur nu inför vintern blir det flyktingkris som kommer hamna på EUs bord.
Dessa snack om test i EU är ju också perfekt för att sälja in i förväg om en rysk attack till alla EU-troll som omöjligen tror att Europa skulle kunna göra något fulspel. Det är man för demokratiska för
Trump själv som NATOs överhuvud säger att Ryssland inte kommer attackera.
Citera
2026-08-28, 10:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Med avseende på att Mindich drog till Israel med "bara 100 miljoner Dollar" så är sannolikheten 100% att Zelenski gör samma resa med mycket mera pengar.

Nu finns även Budanov med bland de skyldiga:

Skulle inte Zelenskyj dra redan i februari 22? Hur gick det med den grejen?
Citera
2026-08-28, 10:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag tycker inte att kontexten bidrar med särskilt mycket kontext, i synnerhet inte för er globalist-groupies som vill strida till sista ukrainsk man, kvinna, barn.

Ryssland är i Ukraina. Och mördar män, kvinnoroxh barn. Vi vet. Det är därför ukrainarna försvarar sig.
Citera
2026-08-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Vad som sades 2023 är väl rätt ointressant när Kellogg kommer in och återigen uppmanar att sänka åldern till 18 år samt ta in kvinnor, vilket Zelenskyj inte vill. Den demografiska krisen är redan katastrofal. Nu när väst inte kan förse adekvat krigsmateriel så blir naturligt Ukraina mindre motiverade att förse folk.
Vad spelar ens "på G" för roll när det är en akut brist? Slår de ut energiinfrastruktur nu inför vintern blir det flyktingkris som kommer hamna på EUs bord.
Dessa snack om test i EU är ju också perfekt för att sälja in i förväg om en rysk attack till alla EU-troll som omöjligen tror att Europa skulle kunna göra något fulspel. Det är man för demokratiska för
Trump själv som NATOs överhuvud säger att Ryssland inte kommer attackera.
Det är ett långsiktigt krig. Ukraina kommer nog få ersättningsluftförsvar mot missiler snart också ska du se.

Att Ryssland hotar slå ut energiinfrastruktur och orsaka flyktingkris är ju bokstavligen ett argument för varför Putin är ett hot mot hela Europa, inte mot Ukraina specifikt.

Att Trump säger att Ryssland inte kommer attackera är ungefär lika tillförlitligt som alla som sa att Putin aldrig skulle invadera Ukraina. Och "för demokratiska för fulspel", fråga Georgien, Moldavien eller Tjeckien hur demokratiskt Rysslands hybridkrig känns.

Han sa si, han sa så, du pratar som en kärring. Verkligheten är inte som en skvallerpress lilla vän.
Som sagt Ryssland är aggressorn, och just nu genomför den ryska militären väldigt suspekta handlingar i flera delar av Ryssland som inte är kopplade till just Ukraina utan till andra länder.
Senast redigerad av MjShamona 2026-08-28 kl. 10:46.
Citera
2026-08-28, 10:53
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Att Ryssland hotar slå ut energiinfrastruktur och orsaka flyktingkris är ju bokstavligen ett argument för varför Putin är ett hot mot hela Europa, inte mot Ukraina specifikt.
Man kanske skulle ha tänkt på det innan man började förse vapen som attackerar Moskva? EU har fördubblat och fördubblat insatsen i det här kriget sedan start.
Går man nu all-in nu så hoppas jag att ni krigshetsare som vill kriga till siste man pga något patetiskt maktspel och rysshat åker till fronten omedelbart istället för att sitta på FB och snacka dynga 🫡
Senast redigerad av MohinderHerb 2026-08-28 kl. 10:56.
Citera
2026-08-28, 11:02
Medlem
Citat:
Man kanske skulle ha tänkt på det innan man började förse vapen som attackerar Moskva? EU har fördubblat och fördubblat insatsen i det här kriget sedan start.
Går man nu all-in nu så hoppas jag att ni krigshetsare som vill kriga till siste man pga något patetiskt maktspel och rysshat åker till fronten omedelbart istället för att sitta på FB och snacka dynga 🫡
"Innan man började förse vapen som attackerar Moskva".
Tyvärr så var det ju Ryssland som invaderade Ukraina, inte tvärtom.
Att ett land som blir invaderat slår tillbaka mot angriparen kallas inte provokation, det heter självförsvar.

Och att EU "fördubblat insatsen", ja för att Ryssland eskalerade först.
Varje ökning av stödet är en reaktion på rysk aggression, inte orsaken till den.

"Åk till fronten"-argumentet är det mest uttjatade tricket i boken. Man behöver inte vara soldat för att ha en åsikt om att ett land inte ska bli invaderat. Eller tycker du att man måste vara brandman för att vara emot mordbrand också?
Senast redigerad av MjShamona 2026-08-28 kl. 11:05.
Citera
2026-08-28, 11:34
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
"Innan man började förse vapen som attackerar Moskva".
Tyvärr så var det ju Ryssland som invaderade Ukraina, inte tvärtom.
Att ett land som blir invaderat slår tillbaka mot angriparen kallas inte provokation, det heter självförsvar.

Och att EU "fördubblat insatsen", ja för att Ryssland eskalerade först.
Varje ökning av stödet är en reaktion på rysk aggression, inte orsaken till den.

"Åk till fronten"-argumentet är det mest uttjatade tricket i boken. Man behöver inte vara soldat för att ha en åsikt om att ett land inte ska bli invaderat. Eller tycker du att man måste vara brandman för att vara emot mordbrand också?
Ok, såhär. Strunta i vad jag tror eller vad du tror nu.

Om det är så, bara rent hypotetiskt, att Zelenskyj har sagt att han behöver hjälp på marken annars kommer han bli tvingad att gå med på fred enligt Rysslands villkor.
Är du då för eller emot att gå med på att skicka dit Europas soldater för att förhindra att han blir tvungen att gå med på fred på Rysslands villkor?
Och försök inte obfuskera frågan eller svara med moraliska argument, vad som är etiskt korrekt och inte eller vad ryssarna borde göra. Jag är intresserad av att veta hur långt, rent praktiskt, du är beredd att gå?
Citera
2026-08-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ok, såhär. Strunta i vad jag tror eller vad du tror nu.

Om det är så, bara rent hypotetiskt, att Zelenskyj har sagt att han behöver hjälp på marken annars kommer han bli tvingad att gå med på fred enligt Rysslands villkor.
Är du då för eller emot att gå med på att skicka dit Europas soldater för att förhindra att han blir tvungen att gå med på fred på Rysslands villkor?
Och försök inte obfuskera frågan eller svara med moraliska argument, vad som är etiskt korrekt och inte eller vad ryssarna borde göra. Jag är intresserad av att veta hur långt, rent praktiskt, du är beredd att gå?
"Fred på Rysslands nuvarande villkor innebär ju i praktiken att landet försvinner och blir som Vitryssland, en lydstat till Moskvaregimen.

Så vitt jag vet står Ukraina ensamt i detta.
Oavsett hur mycket rysstroll skriker om Nato har västvärldens position hittills bara varit att bidra med ekonomiskt stöd och leveranser.

Personligen tycker jag inte att det är nödvändigt att skicka in soldater. Ukraina verkar klara sig relativt bra på egen hand. Det kan dock bli aktuellt att skicka in soldater om Putin officiellt annekterar hela landet.

USA/EU/Nato låter mest Putin leka lite och försvaga Ryssland inifrån. Skulle Natosoldater verkligen skickas in i Ukraina är det över inte bara för Ryssland utan även för Putin.
Senast redigerad av MjShamona 2026-08-28 kl. 11:43.
Citera
2026-08-28, 11:59
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
"Fred på Rysslands nuvarande villkor innebär ju i praktiken att landet försvinner och blir som Vitryssland, en lydstat till Moskvaregimen.

Så vitt jag vet står Ukraina ensamt i detta.
Oavsett hur mycket rysstroll skriker om Nato har västvärldens position hittills bara varit att bidra med ekonomiskt stöd och leveranser.

Personligen tycker jag inte att det är nödvändigt att skicka in soldater. Ukraina verkar klara sig relativt bra på egen hand. Det kan dock bli aktuellt att skicka in soldater om Putin officiellt annekterar hela landet.

USA/EU/Nato låter mest Putin leka lite och försvaga Ryssland inifrån. Skulle Natosoldater verkligen skickas in i Ukraina är det över inte bara för Ryssland utan även för Putin.
Säg att villkoren är:
- Att Kiev erkänner Donetsk oblast, Luhansk oblast, Zaporizjza oblast och Cherson oblast, Krim som ryskt territorium.
- Kvarvarande Ukraina demilitariseras men får säkerhetsgarantier av väst om att de har rätt att gå in och försvara om Ryssland kliver över gränsen igen.
- Samt att de inte får gå med i NATO.

Ultimatumet från Zelenskyj är att antingen måste ni komma in med soldater och hjälpa mig eller så måste jag gå med på detta.
Är du för eller emot att skicka in Europeiska soldater så han inte blir tvingad till att gå med på ovan nämnda villkor

Detta är hypotetiskt så strunta i vad du tror om hur de klarar sig eller inte. Dansa inte runt frågan nu utan var rak och tydlig.
Citera
2026-08-28, 12:03
Medlem
Citat:
Säg att villkoren är:
- Att Kiev erkänner Donetsk oblast, Luhansk oblast, Zaporizjza oblast och Cherson oblast, Krim som ryskt territorium.
- Kvarvarande Ukraina demilitariseras men får säkerhetsgarantier av väst om att de har rätt att gå in och försvara om man kliver över gränsen igen.
- Samt att de inte får gå med i NATO.

Ultimatumet från Zelenskyj är att antingen måste ni komma in med soldater och hjälpa mig eller så måste jag gå med på detta.
Är du för eller emot att skicka in Europeiska soldater så han inte blir tvingad till att gå med på ovan nämnda villkor

Detta är hypotetiskt så strunta i vad du tror om hur de klarar sig eller inte. Dansa inte runt frågan nu utan var rak och tydlig.
Nej Ryssland ska ut ur Ukraina helt och hållet enligt mig.
Det är ju gulligt att tro att Ryssland kan diktera vad som gäller i sina grannländer, men efter 5 års fastkörning blir nog Ryssland tvunget att tänka om lite här eller hur?
Citera
2026-08-28, 12:09
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Nej Ryssland ska ut ur Ukraina helt och hållet enligt mig.
Det är ju gulligt att tro att Ryssland kan diktera vad som gäller i sina grannländer, men efter 5 års fastkörning blir nog Ryssland tvunget att tänka om lite här eller hur?
Ok, då tolkar jag det som att du är beredd på att skicka in Europeiska soldater enligt det hypotetiska scenariot och ett fullskaligt krig mellan Europa och Ryssland bryter ut, hellre än att Zelenskyj går med på villkoren. Är det korrekt?
Citera
2026-08-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ok, då tolkar jag det som att du är beredd på att skicka in Europeiska soldater enligt det hypotetiska scenariot och ett fullskaligt krig mellan Europa och Ryssland bryter ut, hellre än att Zelenskyj går med på villkoren. Är det korrekt?
Ryssland har tyvärr inte så mycket att säga till om i verkligheten, det vet du nog också.
Det är en komplex fråga, men vi får se hur det urartar sig.

Att det inte är nödvändigt att skicka in soldater är vad jag tror. Det här kommer nog Ryssland att lyckas kollapsa på egen hand, som allt annat de försöker med, det är jag ganska säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in