2024-03-13, 06:02
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Första stycket är rent hittepå av dig, jag har inte i något inlägg här på forumet skrivit att Azovbataionen bildades 2022, det var bara din tolkning av mitt inlägg.

När det kommer från någon som svamlar runt med årtal så betyder det ingenting. Du tolkade alldeles nyligen det som att Azovbataljonen bildades 2024. Och tidigare har du skrivit att Kubakrisen startade 1963, samt att “Azov” är en sjö...etc.

Du framstår lika sluddrande som Zelenskyj.

Sedan beskyller du andra för att inte kunna sätta in saker i sin kontext. Om du inte kan förstå en så enkel sak som att “Azov” i trådar som dessa betyder azovbataljonen (och inte en sjö) så är det du som inte kan sätta in saker i rätt kontext. Hur vore det med lite introspektion och självkritik någon gång?

Citat:
Intressant tolkning av dig att USA lyckats lura Ryssland att anfalla Ukraina, men ganska långt från sanningen men det är ju bra att du är öppen med din naivitet.
Jag är fullt medveten om hur USA, Ryssland och Kina försöker påverka omvärlden och skaffa sig inflytande. Men metoderna skiljer sig åt. Läs på lite om du fortfarande tror på att kriget I Ukraina skapades av USA för att försvaga Ryssland.

Du påstår massa saker men kommer aldrig med bevis, det är ditt huvudsakliga problem skulle jag säga.

Citat:
Dessutom visar du med tydlighet att du faktiskt inte försöker förstå eller diskutera.
Du vill bara sprida Kremls propaganda, givetvis måste i princip alla nyheter om situationen i Ukrain sättas in i ett samband om man skall förstå det. I princip alla medier och Journalister skapar sin egen vinkling på de flesta nyheter.

Äh, mera påståenden, men du kan aldrig visa vart det finns i mina texter.

Citat:
Att nazistiska symboler och ideologier frodas i nationalistiska miljöer är rätt erkännt, men om man skall använda det som argument för att invadera ett grannland så måste man ta hänsyn till dessa strömningar på bägge sidor.
Just att du gått på den enkla delen av Kremls propaganda visar på din naivitet, får jag gissa att du anser att SIMS spelen är ett tydligt tecken på Nazism?

Du ser nazism överallt. Fakta är att Azovbataljonen har nazistiska kopplingar, resterande är hittepå från din sida. Kom med bevis annars.

Citat:
Om du nu inte är köpt av Kreml utan bara är så naiv som du verkar vara så kan jag bara råda dig att söka hjälp med din bristande analys/läsförståelse.

Det finns inget i mina länkar kring Ukrainakriget som visar på någon rysk propaganda, så du ljuger medvetet.
Citera
2024-03-13, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
När det kommer från någon som svamlar runt med årtal så betyder det ingenting. Du tolkade alldeles nyligen det som att Azovbataljonen bildades 2024. Och tidigare har du skrivit att Kubakrisen startade 1963, samt att “Azov” är en sjö...etc.

Du framstår lika sluddrande som Zelenskyj.

Sedan beskyller du andra för att inte kunna sätta in saker i sin kontext. Om du inte kan förstå en så enkel sak som att “Azov” i trådar som dessa betyder azovbataljonen (och inte en sjö) så är det du som inte kan sätta in saker i rätt kontext. Hur vore det med lite introspektion och självkritik någon gång?

Du påstår massa saker men kommer aldrig med bevis, det är ditt huvudsakliga problem skulle jag säga.

Äh, mera påståenden, men du kan aldrig visa vart det finns i mina texter.

Du ser nazism överallt. Fakta är att Azovbataljonen har nazistiska kopplingar, resterande är hittepå från din sida. Kom med bevis annars.

Det finns inget i mina länkar kring Ukrainakriget som visar på någon rysk propaganda, så du ljuger medvetet.

Igen så svamlar du runt igen och försöker skyla över dina brister i förståelsen av krisen.

Gällande din tolkning av när Azovbataljonen skapades så har jag visatmvad jag skrev.

Du får gärna överbevisa mig, men det lär du inte kunna för ditt påstående är helt enkelt inte sant, bara i ditt huvud då du inte klarar av att tyda en enkel text.

Att Azov enbart kan kopplas till en militär enhet gällande kriget i Ukraina visar igen på din bristande förståelse.

Asov är en namn på den sjö som ligger mellan Ryssland och Ukrina och delas av från svarta havet av Krimhalvön, givetvis är den en del i konflikten.

Att du totalt bortser från de kopplingar Kreml har till Nazistiska organisationer visar bara på att du inte ens försöker vara objektiv. Försök läsa mitt inlägg igen. Men det är klart med din bristande läsförståelse är det för svårt för dig.
Men att du faktiskt har missat det faktum att wagner som Kreml använder i många länder och var en stor del konflikten i Ukrina var och är uttalat Nazistiskt och att det sitter uttalade Nazister i den Rysska duman är bara ett bevis för att du faktiskt inte har grundläggande färdigheter att ta till dig fakta.
Nej jag ser inte Nazism överallt, däremot är jag medveten om att den förekommer i flera länder oftast i nationListisk miljöer.

Det jag pekar på är grundläggande fakta som de flesta vuxna människor förstår eller kan ta till sig.

Men din ståndpunkt baseras på konspirationsteorier och förvrängda fakta som har sitt ursprung i Kremls propaganda.

Ta dig samman och läs på. Och börja med att försöka förstå vad en paramilitär milis är och när Rysslands ockuperade delar av Donbas.
Citera
2024-03-13, 14:57
Medlem
E-Mac.s avatar
Det rör på sig. Ingen dag är den andra lik i Ukrainakriget.

Enligt det ryska luftförsvaret sköt man ned 58 ukrainska drönare under natten mot onsdagen och under onsdagsmorgonen.

Samtidigt förbereder Tyskland för
långdistansroboten Taurus till Ukraina. De skall rösta om beslutet först. Kansler Olaf Scholz vill inte skicka vare sig långdistansroboten Taurus eller tyska trupper som sköter dem till Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Igen så svamlar du runt igen och försöker skyla över dina brister i förståelsen av krisen.

Gällande din tolkning av när Azovbataljonen skapades så har jag visatmvad jag skrev.

Du får gärna överbevisa mig, men det lär du inte kunna för ditt påstående är helt enkelt inte sant, bara i ditt huvud då du inte klarar av att tyda en enkel text.

Att Azov enbart kan kopplas till en militär enhet gällande kriget i Ukraina visar igen på din bristande förståelse.

Asov är en namn på den sjö som ligger mellan Ryssland och Ukrina och delas av från svarta havet av Krimhalvön, givetvis är den en del i konflikten.

Jag ser att du sysslar med härskartekniker som att gaslighta, dvs låtsas som ingenting, men sanningen är faktiskt att du börjar bli gammal, dement och gaggig. När man tolkar det som att Azovbataljonen skapades först 2022 och sedan 2024 så står det inte rätt till.

Citat:
Att du totalt bortser från de kopplingar Kreml har till Nazistiska organisationer visar bara på att du inte ens försöker vara objektiv. Försök läsa mitt inlägg igen. Men det är klart med din bristande läsförståelse är det för svårt för dig.
Men att du faktiskt har missat det faktum att wagner som Kreml använder i många länder och var en stor del konflikten i Ukrina var och är uttalat Nazistiskt och att det sitter uttalade Nazister i den Rysska duman är bara ett bevis för att du faktiskt inte har grundläggande färdigheter att ta till dig fakta.
Nej jag ser inte Nazism överallt, däremot är jag medveten om att den förekommer i flera länder oftast i nationListisk miljöer.

Du ser nazism överallt. Är det inte bättre att hålla sig till fakta och det är att Azovbataljonen har nazistiska kopplingar? Ja, jag tycker det.

Det här betyder inte att alla inom Azovbataljonen är nazister men att de hyser ovanligt många av dem sett till den övriga populationen.

Citat:
Det jag pekar på är grundläggande fakta som de flesta vuxna människor förstår eller kan ta till sig.

Men din ståndpunkt baseras på konspirationsteorier och förvrängda fakta som har sitt ursprung i Kremls propaganda.

Min "ståndpunkt" baserar jag på den information jag tar del av på internet, och en del av det lägger jag upp här på tråden i form av länkar, referat och citat.

Det är inte "konspirationsteorier" eller rysspropaganda bara för att jag har en "ståndpunkt" som inte överensstämmer 100% med det officiella narrativet som västvärldens massmedia förmedlar.

Citat:
Ta dig samman och läs på. Och börja med att försöka förstå vad en paramilitär milis är och när Rysslands ockuperade delar av Donbas.

Ja, jag ser att jag kan långt mycket mera än du om Ukrainakriget, men du borde nu fokusera på dina dysfunktioner i egenskap av dyslektiker.

Bidra gärna med något vettigt i ämnet alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget.
Citera
2024-03-13, 16:44
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Nyheten att Macron vill sända Franska styrkor till Ukraina var inget annat än en stor anka som inte påverkar något.
Garland Nixon förklarar hur illa genomtänkt det är och att motsvarande redan prövats av Napoleon 1812 (som Macron tror sig vara i modern tid) med katastrofalt resultat.

Den som vill kriga mot Ryssland måste komma till Ryssland för detta och det har gått dåligt för Sverige 1709, Frankrike 1812 och Tyskland 1941-45.
I dagsläget med ännu mera effektiva vapen så är det omöjligt att vinna ett konventionellt krig mot Ryssland, på samma sätt som det vore omöjligt att vinna motsvarande krig mot USA med Kanada eller Mexico som uppmarschområde.
För den som vill prova kärnvapen mot Ryssland så finns garantin att det egna landet blir helt utraderat med samma sorts vapen och således inget att vinna.
Från Ryskt håll har även nyheten deklarerats att inte bara det land som kärnvapen avfyras från kommer att utraderas utan även landet som tillverkat/levererat dessa, vilket inte lämnar något som helst utrymme för eskalering av proxykriget USA/NATO/EU mot Ryssland.

Jag håller med och har skrivit samma sak, att många har försökt vinna över Ryssland på hemmaplan, men det har gått dåligt.

Och nu är det USAs tur att försöka genom Ukraina som proxy. Än en gång så ser vi att det går dåligt.

Jag tror att det har att göra med att Ryssland är så stort och de tycker om sitt land för mycket för att tillåta sig besegras. Dessutom har de långa traditioner att besegra fiender på hemmaplan. Naturresurser har de också gott om.

Jag tycker mest synd om ukrainska unga män som inte har med det här att göra men som dött/dör som flugor pga av den psykopatiska idioten Nulander och hennes projekt i Ukraina, och även den här hänsynslösa mini-Hitler i Kiev, Zelenskyj.

Han har sagt likt Hitler, att inte retirera och kämpa till slutet. Konsekvenserna är att flera bataljoner gått under i befästningar som Avdijivka och liknande.
.
Tänk att en C-skådis får vara ansvarig över ett helt land och nu förorsakat så att ofattbart många dödats, helt i onödan, när allt han bara hade behövt göra är att strunta i Nato.

Citat:
Således återstår endast det vi ser idag i nyhetsflödet dvs. att Ukrainas män i produktiv ålder utraderas fullkomligt, statschefen Z "räddas" av "väst" och kriget tar slut.

Precis. Ett krig som slutar först när en generation ukrainska män utplånas. Inget Nato är värt en endaste ukrainare.

Citat:
För de med verkligt intresse av geopolitik och konflikter så finns denna bok att läsa, och i princip alla nyheter och rapporter från Ukraina-Ryssland är direkt resultat av ZB's riktlinjer för hur USA skulle krossa Ryssland och i en framtid även Kina.

Boken är obligatorisk läsning vid vissa militärakademier.

Bra tips. Det här är något för SkogsSaab, men när geopolitik förs på tal så spelar han dum, tittar upp i luften och visslar och låtsas att det regnar.
Det är klart att geopolitik är helt avgörande för Rysslands försvar mot USAs framtida planer på att omintetgöra dem (via Ukraina).

Geografi har betydelse, liksom kapaciteten hos olika militära vapen, gäller både vid anfall och försvar.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-03-13 kl. 16:47.
Citera
2024-03-13, 17:06
Medlem
Citat:
Jag håller med och har skrivit samma sak, att många har försökt vinna över Ryssland på hemmaplan, men det har gått dåligt.

Och nu är det USAs tur att försöka genom Ukraina som proxy. Än en gång så ser vi att det går dåligt.

Om nu putains anfallskrig mot Ukraina "egentligen" är "USAs genom Ukraina som proxy" som du verkar tro så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml är agent för USA då hen tydligen på deras initiativ, order och uppmaning har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är hen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Citat:
Jag tror att det har att göra med att Ryssland är så stort och de tycker om sitt land för mycket för att tillåta sig besegras. Dessutom har de långa traditioner att besegra fiender på hemmaplan. Naturresurser har de också gott om.

Jag tycker mest synd om ukrainska unga män som inte har med det här att göra men som dött/dör som flugor pga av den psykopatiska idioten Nulander och hennes projekt i Ukraina, och även den här hänsynslösa mini-Hitler i Kiev, Zelenskyj.

Han har sagt likt Hitler, att inte retirera och kämpa till slutet. Konsekvenserna är att flera bataljoner gått under i befästningar som Avdijivka och liknande.

Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som invaderat, ockuperat, annekterat och för anfallskrig mot Ukraina??? Det är således hen, och ingen annan, som är skyldig till att "men" dött som flugor (Ukrainska som ryska).

"Mini-Hitler" passar bra vad gäller den psykotiske dvärgen i kreml då det finns många likheter mellan de två. Det är dock många som frågar sig vad den psykotiske dvägen i kremls "plan" med sitt anfallskrig mot Ukraina går ut på (om någon sådan finns)?

Är hens plan månne att emulera den Böhmiske Korpralens "geniala" drag att annektera och besätta Österrike och Sudetenland och sedermera anfalla Polen (Krim, Donbass och Ukraina proper)?

Är the end game vad gäller den "genialiska planen" att förlora ett världskrig med förhoppning om att USA tillhandahåller en ny Marshallplan för återuppbyggnaden av ryssland efter kriget?

Citat:
Tänk att en C-skådis får vara ansvarig över ett helt land och nu förorsakat så att ofattbart många dödats, helt i onödan, när allt han bara hade behövt göra är att strunta i Nato.

Zelensky leder försvaret av sitt land gentemot den vidrige angriparen. Frågan är VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml blir "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Tänk att en f.d. KGB överste får vara ansvarig för ett helt land, TROTS att hen var en del av förtryckarapparaten under ondskans imperium vilket förföljde, fängslade och mördade 100tals MILJONER människor. Den psykotiske dvärgen i kreml yrar om att "av-nazifiera" Ukraina. Varför har inte ryssland av-sovjetiserats? ALLA som var del av ondskans imperiums förtryckarapparat måste givetvis stå till svars för brotten som de begått, med den psykotiske dvärgen i kreml i första ledet.
Citera
2024-03-13, 17:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Men skärpning nu, inga mer upprepningar tack. Vill man chatta med varann så görs det bäst i pm.

/Mod
Citera
2024-03-13, 23:42
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Om nu putains anfallskrig mot Ukraina "egentligen" är "USAs genom Ukraina som proxy" som du verkar tro så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml är agent för USA då hen tydligen på deras initiativ, order och uppmaning har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är hen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Nej utan det är planerat sedan länge av USA att både ta kontroll över Europa (dvs. deras ledare, vilket vi ser tydligt idag), och även expandera Nato österut, med mål att ta sig an Ryssland och sedan Kina. Ukraina är bara ett verktyg för en cynisk politik som de bedriver i Washington.

Jag tror att det här har att göra med att USA är rädd för att Tyskland ansluter till BRICS och att Eurasien sedermera blir en gigantisk supermakt, kanske långt större än USA.

Citat:
Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som invaderat, ockuperat, annekterat och för anfallskrig mot Ukraina??? Det är således hen, och ingen annan, som är skyldig till att "men" dött som flugor (Ukrainska som ryska).

Jag förstår vad du skriver, men Zelenskyj måste bort till varje pris för han tar inte ansvar för vare sig Ukraina eller sitt folk. Man kan inte stänga av förhandlingar oavsett ursäkt.

Citat:
Är the end game vad gäller den "genialiska planen" att förlora ett världskrig med förhoppning om att USA tillhandahåller en ny Marshallplan för återuppbyggnaden av ryssland efter kriget?

Det är Ukraina som med gemensam ansträngning behöver byggas upp igen. Kriget har bedrivits där och inte i Ryssland.

Citat:
Zelensky leder försvaret av sitt land gentemot den vidrige angriparen. Frågan är VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml blir "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Det har med geopolitik att göra. Ryssland tycker inte om att Nato kommer allt närmare deras gräns, ja exakt på samma sätt som USA inte gillade när motsvarande skedde i Kuba 1962. Sedan drar många den ursäkten att ett land måste få bestämma själv om de vill med i en krigsorganisation (som får stora konsekvenser), men se det gällde inte Kuba 1962, och det har med geopolitik att göra.

Citat:
Tänk att en f.d. KGB överste får vara ansvarig för ett helt land, TROTS att hen var en del av förtryckarapparaten under ondskans imperium vilket förföljde, fängslade och mördade 100tals MILJONER människor. Den psykotiske dvärgen i kreml yrar om att "av-nazifiera" Ukraina. Varför har inte ryssland av-sovjetiserats? ALLA som var del av ondskans imperiums förtryckarapparat måste givetvis stå till svars för brotten som de begått, med den psykotiske dvärgen i kreml i första ledet.

Det är inte bra att en ledare varit med i KGB, på så sätt att deras rykte likt CIA är dåligt, men sedan är det som med alla politiker, att deras politik blir deras eftermäle.

Vi i väst får inte reda på orsakerna till krigets uppkomst, och då framstår Ukrainakriget som vansinne, vilket det också är av humanitära skäl, mest. Även miljön (djur speciellt) tycker jag skadas svårt och är ingenting jag tycker om alls. Det är skälen till att jag vill se fred så fort som möjligt i Ukraina. Ett problem med sådana som Zelenskyj är att de inte vill prata ens med Ryssland. Och i västmedia heter det att det inte går att resonera med Putin, men med vetskap om att propagandan är massiv här, likväl, så måste man upprätta diplomatin, för priset är för högt för att fortsätta blunda för verkligheten och spela tuff (som Zelenskyj gjort nog länge nu).
Senast redigerad av E-Mac. 2024-03-13 kl. 23:47.
Citera
2024-03-13, 23:56
Medlem
RobbanUCs avatar
Videon där "Ukrainska proxy soldater" eller sk. "Ryska separatister" visade upp sig inne på "Rysk mark" och påstod sig ha tagit ett samhälle visade sig vara fake och platsen/huset med unikt färgschema är inne i Ukraina söder om gränsen till Ryssland.
Se redogörelsen för detta på Military Summary vid ca 1:15 och framåt:
https://www.youtube.com/watch?v=TzPfH-J13zM
I övrigt så "avancerar" Ukrainska styrkor på den östra flanken mot väster.
Senast redigerad av RobbanUC 2024-03-13 kl. 23:58.
Citera
2024-03-14, 03:35
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Videon där "Ukrainska proxy soldater" eller sk. "Ryska separatister" visade upp sig inne på "Rysk mark" och påstod sig ha tagit ett samhälle visade sig vara fake och platsen/huset med unikt färgschema är inne i Ukraina söder om gränsen till Ryssland.
Se redogörelsen för detta på Military Summary vid ca 1:15 och framåt:
https://www.youtube.com/watch?v=TzPfH-J13zM
I övrigt så "avancerar" Ukrainska styrkor på den östra flanken mot väster.
Enligt ryzzland hade de eliminerat styrkan, och du påstår att dom inte ens har gått in i ryzzland, ni måste hålla er till samma version om ni ska använda desinformation
Citera
2024-03-14, 09:04
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Enligt ryzzland hade de eliminerat styrkan, och du påstår att dom inte ens har gått in i ryzzland, ni måste hålla er till samma version om ni ska använda desinformation
Nu var det Ukraina som försökte desinformationstricket och inget annat.
De var inne i Ryssland för en stund och blev utdrivna, men videon med huset i bakgrunden där soldaterna visade upp sig var gjord i Ukraina.
Det gäller att kunna se allt med öppna ögon i nyhetsflödet och inte med svarta solglasögon och "bias" hela tiden.
Senast redigerad av RobbanUC 2024-03-14 kl. 09:09.
Citera
2024-03-14, 10:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nu var det Ukraina som försökte desinformationstricket och inget annat.
De var inne i Ryssland för en stund och blev utdrivna, men videon med huset i bakgrunden där soldaterna visade upp sig var gjord i Ukraina.
Det gäller att kunna se allt med öppna ögon i nyhetsflödet och inte med svarta solglasögon och "bias" hela tiden.
Hur går det själv med dina öppna ögon när du var helt jävla oförmögen att förutspå att Ryssland skulle invadera?

Istället gick du stenhårt på den ryska propagandan att allting är propaganda från väst.

Skrivet av dig november 2021.
Citat:
Kan det tänkas att denna process är synkroniserad med propagandan i västmedia att Ryssland förbereder en invasion?
Det ser inte bättre ut.

Citat:
Ett tänkbart scenario där Ryssland svarar på detta är att ingen invasion sker men att Ukraina förlorar alla militära installationer, fabriker/industrier kraftgenerering och infrastruktur inkluderat det civila som kan användas i militärt syfte.
Detta på samma sätt som Nazityskland krossades och neutraliserades.

Om detta sker så kommer ingen i väst att lyfta ett finger då det skulle resultera i samma öde som för Ukraina.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Det finns mer rysk propaganda som du fallit för också i din historik om du vill ha mer.
Citera
2024-03-14, 23:47
Medlem
Citat:
Nej utan det är planerat sedan länge av USA att både ta kontroll över Europa (dvs. deras ledare, vilket vi ser tydligt idag), och även expandera Nato österut, med mål att ta sig an Ryssland och sedan Kina. Ukraina är bara ett verktyg för en cynisk politik som de bedriver i Washington.

Jag tror att det här har att göra med att USA är rädd för att Tyskland ansluter till BRICS och att Eurasien sedermera blir en gigantisk supermakt, kanske långt större än USA.

"Tyskland ansluter till BRICS"??? Du lever sannerligen i något parallellt universum...

Nu har du "missförstått" igen. Försvarsalliansen NATO "expanderar" inte. Suveräna stater kan dock ansöka om att bli medlemmar i försvarsalliansen NATO, och det är säkerligen länderna som låg bakom järnridån under ondskans imperiums glansdagar glada att dom gjort för att förhindra att den psykotiske dvärgen i kreml instigerar "speciella militäroperationer" mot dem också.

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Om landet varit medlem hade den psykotiske dvärgen i kreml knappast vågat föra krig mot det. Varför tror du att Sverige vill bli, och Finland, blivit medlem i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Citat:
Jag förstår vad du skriver, men Zelenskyj måste bort till varje pris för han tar inte ansvar för vare sig Ukraina eller sitt folk. Man kan inte stänga av förhandlingar oavsett ursäkt.

Nej, om någon "måste bort till varje pris" så är det den psykotiske dvärgen i kreml, ty det är hen, och ingen annan, som "stängt av förhandlingarna" genom att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot det fredliga grannlandet Ukraina.

Citat:
Det är Ukraina som med gemensam ansträngning behöver byggas upp igen. Kriget har bedrivits där och inte i Ryssland.

Ja, den psykotiske dvärgen i kreml bedriver som bekant anfallskrig mot Ukraina, och ryssland får sedermera ersätta allt lidande, död och förstörelse detsamma orsakar.

Citat:
Det har med geopolitik att göra. Ryssland tycker inte om att Nato kommer allt närmare deras gräns, ja exakt på samma sätt som USA inte gillade när motsvarande skedde i Kuba 1962. Sedan drar många den ursäkten att ett land måste få bestämma själv om de vill med i en krigsorganisation (som får stora konsekvenser), men se det gällde inte Kuba 1962, och det har med geopolitik att göra.

Du (och andra som av outgrundlig anledning tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens anfallskrig) rabblar onekligen samma ovidkommande trams hela tiden. Kärnvapen, Kuba... Säg mig, vilka kärnvapen har "placerats" i Ukraina? Ukrainas största misstag var nog dock att ge upp sina kärnvapen mot "säkerhetsgarantier" från ryssland vilka visade sig vara vatten värda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum

Nu är det ju den psykotiske dvärgen i kreml, och ingen annan, som placerar ut kärnvapenbärande missiler i grannlandet vitryssland, eller hur? Borde inte Polen genast föra "preventivt" krig mot vitryssland och putains lydige knähund lukashenko?
https://www.bbc.com/news/world-europe-65932700

Citat:
Det är inte bra att en ledare varit med i KGB, på så sätt att deras rykte likt CIA är dåligt, men sedan är det som med alla politiker, att deras politik blir deras eftermäle.

Vi i väst får inte reda på orsakerna till krigets uppkomst, och då framstår Ukrainakriget som vansinne, vilket det också är av humanitära skäl, mest. Även miljön (djur speciellt) tycker jag skadas svårt och är ingenting jag tycker om alls. Det är skälen till att jag vill se fred så fort som möjligt i Ukraina. Ett problem med sådana som Zelenskyj är att de inte vill prata ens med Ryssland. Och i västmedia heter det att det inte går att resonera med Putin, men med vetskap om att propagandan är massiv här, likväl, så måste man upprätta diplomatin, för priset är för högt för att fortsätta blunda för verkligheten och spela tuff (som Zelenskyj gjort nog länge nu).

"Orsakerna till krigets uppkomst" är inte svåra att finna. Den psykotiske dvärgen i kreml är som bekant f.d. KGB överste och anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof. Hen drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men det utesluter dock icke att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturresursernas koordinater med de områden i östra Ukraina den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in