2023-04-04, 07:57
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Någon har alltså satt upp en lapp i Idaho och Flashbacks vatniks tycker så klart det förtjänar en egen tråd ...
Citera
2023-04-04, 08:01
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Någon har alltså satt upp en lapp i Idaho och Flashbacks vatniks tycker så klart det förtjänar en egen tråd ...

Det sitter nog tusentals av dessa lappar uppe, och inte bara i Idaho!
Citera
2023-04-04, 08:03
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
https://twitter.com/Spriter99880/sta...5158660489221?

Som ni ser sätts det upp plancher ämnade att attrahera uteliggare till kriget. Ett riktigt desperat drag IMHO. Betyder detta att det inte är långt kvar alls nu tills Ukraina ger upp?
Ha ha 😂😂😂

Ni ”fritänkare” skulle kanske försöka fundera lite mer innan ni publicerar såna här inlägg så slipper ni framstå som fullständiga idioter.

Fattar du inte att detta är ett skämt och dålig rysk propaganda?

Eller tror du verkligen att Ukraina vill ha amerikanska uteliggare i sina styrkor?
Citera
2023-04-04, 08:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Som ni ser sätts det upp plancher ämnade att attrahera uteliggare till kriget. Ett riktigt desperat drag IMHO. Betyder detta att det inte är långt kvar alls nu tills Ukraina ger upp?
Naturligtvis hade det varit en stor tillgång för Ukraina att ha en kontingent söndersupna tattare i sin armé. Genom dem hade de lättare kunnat lära sig hur ryska soldater fungerar.
Citera
2023-04-04, 08:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Dom raggar inte soldater. Dom raggar folk som kan hjälpa till med logistik.
Citera
2023-04-04, 08:27
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117

Eller tror du verkligen att Ukraina vill ha amerikanska uteliggare i sina styrkor?

Det skulle tas emot tacksamt, Ukraina dammsuger sina egna gator och hem efter kött till fronten just nu, Ukraina behöver desperat folk som kan bemanna ett värn motsvarande.
Utlänningar är dessutom en förbrukningsvara som inte orsakar sorg på hemmaplan.

Jag hade tagit emot vad som helst, även en uteliggare i rullstol kan sättas i ett värn med en skjutgränser.
Citera
2023-04-04, 08:34
Lappen i sig är inte fejk, dvs photoshoppad in i en bild. Däremot det man kan ifrågasätta är om den satts upp av ett officiellt organ eller något troll. Det med landskoden är intressant men det i sig debunkar inte lappen som kan ha gjorts i snabbhet av någon lägre tjänsteman i ukrainska ambassaden.

Jag gissar ändå på ett troll som satt upp den då ukrainska främlingalegionen såvitt jag vet vill ha folk med någon militär erfarenhet.
Citera
2023-04-04, 08:35
Medlem
Innerfittefetts avatar
Jag har mailat ukrainska ambassaden och bifogat länken till aprilskämtet för en kommentar.
Citera
2023-04-04, 08:39
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Lappen i sig är inte fejk, dvs photoshoppad in i en bild. Däremot det man kan ifrågasätta är om den satts upp av ett officiellt organ eller något troll. Det med landskoden är intressant men det i sig debunkar inte lappen som kan ha gjorts i snabbhet av någon lägre tjänsteman i ukrainska ambassaden.

Jag gissar ändå på ett troll som satt upp den då ukrainska främlingalegionen såvitt jag vet vill ha folk med någon militär erfarenhet.
Givetvis vill de inte ha fyllon och uteliggare.

USA är ju fullt av utbildade soldater med krigserfarenhet och givetvis skulle man ju om behovet fanns vända sig till dessa.

Den som tror att detta inte är ett dåligt skämt är ju uppenbart jävligt lättlurad.
Citera
2023-04-04, 08:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Fel, men du passade väl på att anmäla dig som frivillig medans du hade dem på tråden?
Det där ingår också i Kremls manual, att skuldbelägga och håna de som sympatiserar med Ukrainas frihetskamp för att dessa inte signar upp sig som frivilliga. Jag tror inte ens Ukraina vill att alla sympatisörer anmäler sig som frivilliga (enbart de bästa, med stridserfarenhet). Finns mycket annat stöd som de behöver minst lika mycket.
Citera
2023-04-04, 08:43
Medlem
Frågan man måste stälal sig är ju, kan informationen stämma. Raggar stormakten USA uteliggare för att stärka Ukrainas försvarsförmåga.
Tror Ukrainas folkvalde president Zelenskyj knappas blir hjälp eller ens vill ha av att amerikanska uteliggare inblanda i sin arme. Det är vapen han efterfrågar inte kanonmat. Bara se på Ryssland som ju redan testar det för fullt. Ingen höjdare som vi ser.
Men som fejk är det kul att läsa då det ju projekterar direkt på hur Ryssland agerar i kriget.
Citera
2023-04-04, 08:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz

De krav som finns på utländska frivilliga soldater framgår av https://fightforua.org/
Det är ganska högt ställda krav för att undvika lycksökare, dagdrömmare och t.ex. uteliggare.
Bl.a. måste man ha dokumenterad erfarenhet av att delta i strid,

Citat:
Documents required:

Documents:

· National ID Card;
· International passport;
· records of military service and combat experience;
· Other documents may be requested by the Embassy.

En uteliggare är naturligtvis förhindrad genom att typiskt sett inte ens har pass, än mindre skulle de klara sållningen genom samtal med ukrainska ambassaden som också är ett krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in