2023-02-26, 08:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag har nu kollat videon.
Jag har också läst på andra länkar.

Det har inte varit någon omröstning.
Man har bett FN utföra en oberoende utredning.

Så inget har skett. Ingen omröstning. Inget veto.

Vad är det ni pratar om?

När en part med veto förklarar frågan som död i princip, så är det ingen idé att ha en omröstning.
Det är som i andra sammanhang, där folk i högre position säger sin ståndpunkt. Då blir det så, omröstning är bara tidsspill.

Säkerhetsrådet tog inget beslut om att tillsätta en oberoende utredning enligt förslaget. Det är ju det som är det allvarliga här.

Det blir ingen opartisk utredning av nutidens värsta terrorbrott.

Det är absurt att dessa skurkar skall gå fria!
Citera
2023-02-26, 09:16
Medlem
arne99s avatar
Nedan tre nyliga inslag i Jimmy Dore avseende Ukraina kriget, liten påminnelse om att Zelensky till del blev vald pga. sitt fredslöfte. Hetsen för att eskalera kriget fortgår och med detta närmar sig svampmoln i rask takt. Och Nord Stream och vilka förövarna av terrorismen är otroligt ointressant att gräva i....

Zelensky Threatened w/ DEATH If He Negotiated With Russia!
https://www.youtube.com/watch?v=sKotuZ-OvcI

Inslag i Jimmy Dore 2023-02-24 om hur Volodymyr Zelensky valdes med löftet om fred med Donbas.

-

U.S. Pushes For Ukraine War Escalation Into Crimea!
https://www.youtube.com/watch?v=TjMsJpY-3KQ

Inslag i Jimmy Dore 2023-02-24 om hur tryck från USA nu ligger på Ukraina för att eskalera/expandera kriget, även om det leder till kärnvapenkrig.

-

“I Won’t Investigate Nord Stream Attack” – Dem Leader Hakeem Jeffries
https://www.youtube.com/watch?v=e7GJsi9762s

Inslag i Jimmy Dore 2023-02-25 där demokraternas Hakeem Jeffries får frågan om de avser att stödja en utredning av sprängningen av Nord Stream på förekommen anledning.

Citera
2023-02-26, 10:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
När en part med veto förklarar frågan som död i princip, så är det ingen idé att ha en omröstning.
Det är som i andra sammanhang, där folk i högre position säger sin ståndpunkt. Då blir det så, omröstning är bara tidsspill.

Säkerhetsrådet tog inget beslut om att tillsätta en oberoende utredning enligt förslaget. Det är ju det som är det allvarliga här.

Det blir ingen opartisk utredning av nutidens värsta terrorbrott.

Det är absurt att dessa skurkar skall gå fria!

Ok.
Så jag förstår att inget har hänt kring ryktet att USA lagt in ett veto.

Det händer att förslag som anses som viktiga för principen, läggs fram, trots att man tror sig veta att det inte leder någonstans. Hänt ett antal gånger.
Men jag antar att det ansåg man inte här.
Citera
2023-02-26, 12:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ok.
Så jag förstår att inget har hänt kring ryktet att USA lagt in ett veto.

Det händer att förslag som anses som viktiga för principen, läggs fram, trots att man tror sig veta att det inte leder någonstans. Hänt ett antal gånger.
Men jag antar att det ansåg man inte här.
Du verkar inte fatta hur vetorätt fungerar, trots många förklaringar.

Jag frågade förut och fick inget svar från dig. Så jag frågar igen: Tycker du att det är ok att USA med allierade inte vill ha en oberoende utredning av det värsta terrorbrottet på många år? Skall dessa skurkar verkligen gå fria?

Vad säger det om vår civilisation? Vi verkar befinna oss på ett kraftigt lutande plan ner i avgrunden. Kriminella krafter kan göra som de vill. Är det så du vill ha det?
Citera
2023-02-26, 12:54
Medlem
attogs avatar
Citat:
Du verkar inte fatta hur vetorätt fungerar, trots många förklaringar.

Jag frågade förut och fick inget svar från dig. Så jag frågar igen: Tycker du att det är ok att USA med allierade inte vill ha en oberoende utredning av det värsta terrorbrottet på många år? Skall dessa skurkar verkligen gå fria?

Vad säger det om vår civilisation? Vi verkar befinna oss på ett kraftigt lutande plan ner i avgrunden. Kriminella krafter kan göra som de vill. Är det så du vill ha det?

Jag förstår absolut 100% av vad veto är.
Något veto har inte använts här.
Man lade aldrig fram något förslag.
Jag berättade sedan att många gånger förr, har man riskerat ett nederlag p g a veto. Man har ändå lagt fram sitt förslag.

I detta fallet har inga förslag lagts fram.
Inga veton har använts.
Citera
2023-02-26, 14:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag förstår absolut 100% av vad veto är.
Något veto har inte använts här.
Man lade aldrig fram något förslag.
Jag berättade sedan att många gånger förr, har man riskerat ett nederlag p g a veto. Man har ändå lagt fram sitt förslag.

I detta fallet har inga förslag lagts fram.
Inga veton har använts.
Du slingrar dig som en orm.
Det är skillnad på veto och vetorätt, som jag har förklarat för dig.
Förslaget var att tillsätta en oberoende utredning av terrorattentatet mot Nordstream.
Du låtsas vara dum för att slippa svara att du tycker att detta skall tystas ned, därför att du stöder USA.
Citera
2023-02-26, 15:48
Medlem
attogs avatar
Citat:
Du slingrar dig som en orm.
Det är skillnad på veto och vetorätt, som jag har förklarat för dig.
Förslaget var att tillsätta en oberoende utredning av terrorattentatet mot Nordstream.
Du låtsas vara dum för att slippa svara att du tycker att detta skall tystas ned, därför att du stöder USA.

Det var alltså ingen omröstning.
Det var inget veto inlagt.
Stämmer detta?
Citera
2023-02-26, 15:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det var alltså ingen omröstning.
Det var inget veto inlagt.
Stämmer detta?
Om du läst det jag skrev skulle du inte behöva fråga.
Citera
2023-02-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Tucker Carlson 02/24/2023
https://www.bitchute.com/video/GbEYGceAeS5y/

Pensionerade Översten Douglas MacGregor ger under intervju med Tucker Carlson en kondenserad sammanställning över hans syn på läget i Ukraina just nu.

Synd att den enda tråden som varit läsbar om alternativ information nu förvandlats till innehåll som liknar nästan alla de övriga trådar om Ukraina.

Douglas MacGregor får självaste Baghdad Bob att framstå som sansad, jag tror inte att inte att MacGregor har träffat rätt en endaste gång när han berättar sina sagor.

Verkligheten är istället en helt annan. Ukraina kryllar av SOF, allt från gröna baskrarna till svenska fjälljägare. Till och från kan man läsa deras historier från fronten. Det ryska fiaskot är totalt, deras förlustsiffror på vissa frontavsnitt är häpnadsväckande.

Medan ryssarna skickar fram otränade tvångsrekryter totalt odugliga i strid, har den ukrainska sidan elitsodater som leker fria kriget i skogarna längs fronten. Vi snackar om små grupper av guerilla soldater som orsakar extrema förluster för Ryssland.

Här kan du läsa en återgivning av vad de frivilliga Rambokrigarna som slåss för Ukriana har för sig, han som berättar är föresten utbildad på SERE vilket vid sidan om Karlsborg är världens främsta överlevnadsskola dit USAs bästa elitförband skickas på träning.

https://ukrainevolunteer297689472.wordpress.com/2023/02/24/they-are-scared-of-this-forest-as-they-should-be/
.
Senast redigerad av Gincan 2023-02-26 kl. 16:38.
Citera
2023-02-26, 16:47
Medlem
attogs avatar
Citat:
Om du läst det jag skrev skulle du inte behöva fråga.

Ok. Jag tar det som att det jag säger stämmer.

Varför vill man sprida något som inte har hänt ?
Citera
2023-02-26, 17:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ok. Jag tar det som att det jag säger stämmer.

Varför vill man sprida något som inte har hänt ?
Eftersom du fortfarande inte förstår, så får jag väl prova andra metoder. Nu får du svara på frågor istället!
Varför antog inte Säkerhetsrådet förslaget på en oberoende utredning?
Citera
2023-02-26, 17:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Eftersom du fortfarande inte förstår, så får jag väl prova andra metoder. Nu får du svara på frågor istället!
Varför antog inte Säkerhetsrådet förslaget på en oberoende utredning?

Lades det fram ett förslag att rösta om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in