2023-02-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det är snarare du som är autistisk eftersom du upplever helt normalt beteende som skådespeleri.

Kan du ge oss något exempel på vad som är så "uppenbart onaturligt"?

Om vi leker med tanken, att soldaterna är betalda skådespelare, vad säger då det om rysslands militära styrkor?
Ryssland kan alltså inte ens knäcka skådespelare som bara låtsas vara soldater? Har jag förstått dig rätt?

Din uppenbart AI-översatta text formligen skriker rysk psyop.

Det engelska ordet "actor" betyder både skådespelare och aktör på svenska, men i det här fallet var det ju helt klart ordet "skådespelare" som åsyftades, vilket du skulle veta om du talade språket vilket du uppenbarligen inte gör.
Ja, jag är en rysk bot och jag får betalt för att sprida falsk information eftersom jag använde ett ord som är ovanligt? Frågan är hur vet du det?
Vem sa att de faktiskt slåss i kriget?
Om du spenderar tid med människor kan du skilja på sant och icke sant beteende. Men det skulle inte du veta för psykisk ohälsa med dumhet låter dig inte tänka långt.
Citera
2023-02-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Det är lite svårt att höra vad han säger men det låter som att han vill fortsätta nuvarande undersökning och hålla Ryssland informerad.
Var inte hela poängen med den här tråd-i-tråden att USA på något sätt lagt sin vetorätt*, eller bara håller en vetorätt och inte håller med, och blockat en till utredning? Det låter mer som att ingen ser poängen.

(FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)
(FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)
USA såg inte poängen med en oberoende FN utredning som baseras på vad Sverige kom fram till.
Förslaget bygger på att man inte anser att Sverige är oberoende utan i händerna på USA.
Det är ju faktiskt sant dessutom.
Citera
2023-02-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om du menar Ukraina så har jag ingen susning. Vad är meningen med det i så fall. Däremot så vet vi ju att Putin använder statister och skådespelare vid sina framträdande då troligen i rädsla för att möta den vanlige ryssen öga mot öga.
Zelenskyj har ju inte det problemet då han är mäkta populär.
alla deras soldater är i kriget eller är döda.
kanske använder putin skådespelare också men inte om själva slagfältet som Ukraina gör.
Citera
2023-02-25, 20:24
Medlem
Många nyhetsreportage är regisserade, inte "live", men behöver inte vara skådespelare, vet inte hur det är i detta fall
Senast redigerad av tjanska 2023-02-25 kl. 20:27.
Citera
2023-02-25, 20:25
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Tråd (FB) Västs användning av aktörer i Ryssland-Ukraina-kriget infogad /MOD
Citera
2023-02-25, 20:25
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Ja, jag är en rysk bot och jag får betalt för att sprida falsk information eftersom jag använde ett ord som är ovanligt? Frågan är hur vet du det?
Vem sa att de faktiskt slåss i kriget?
Om du spenderar tid med människor kan du skilja på sant och icke sant beteende. Men det skulle inte du veta för psykisk ohälsa med dumhet låter dig inte tänka långt.
Jag överreagerade kanske en smula när jag började orera om "rysk psyop",
men inte fasen är väl ordet skådespelare ett "ovanligt ord"?

I min mening är det ett väldigt vanligt ord, som nästan alla säger eller hör dagligen.
Jag har aldrig hört en svensk kalla skådespelare för "aktörer". Har inte ens hört det från invandrade "svenskar".

Men då menar du alltså att soldater på bägge sidor är skådespelande låtsassoldater?
Varför anklagar du då enbart västvärlden i rubriken och TS?

Eller menar du att även ryssland är en del av väst "i hemlighet"?

Är hela kriget bara ett skådespel, orkestrerat av västvärlden, så är väl ryssarna lika skyldiga som alla andra,
om de är en del av bedrägeriet?

Jag spenderar mycket tid med människor, dagligen, både kollegor och anhöriga.
Jag anser mig vara en ganska bra människokännare, vilket oftast visar sig stämma.
Jag är välutbildad och har inga psykiatriska diagnoser.

Idiot.
Senast redigerad av Bone Collector 2023-02-25 kl. 20:30.
Citera
2023-02-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Jag överreagerade kanske en smula när jag började orera om "rysk psyop",
men inte fasen är väl ordet skådespelare ett "ovanligt ord"?

I min mening är det ett väldigt vanligt ord, som nästan alla säger eller hör dagligen.
Jag har aldrig hört en svensk kalla skådespelare för "aktörer". Har inte ens hört det från invandrade "svenskar".

Men då menar du alltså att soldater på bägge sidor är skådespelande låtsassoldater?
Varför anklagar du då enbart västvärlden i rubriken och TS?

Eller menar du att även ryssland är en del av väst "i hemlighet"?

Är hela kriget bara ett skådespel, orkestrerat av västvärlden, så är väl ryssarna lika skyldiga som alla andra,
om de är en del av bedrägeriet?

Jag spenderar mycket tid med människor, dagligen, både kollegor och anhöriga.
Jag anser mig vara en ganska bra människokännare, vilket oftast visar sig stämma.
Jag är välutbildad och har inga psykiatriska diagnoser.

Idiot.

herregud din läsförmåga suger. Att använda skådespelare I VIDEOR betyder INTE att kriget i sig är falskt, bara media.
Vilket som kan tjäna många syften. Som att skapa en video som gör folk ledsna om Ukraina och arga mot Ryssland för att få världen att initiera och kontinuerligt stödja Ukraina.
Jag sa att aktör var ett ovanligt ord. Läs om.
min poäng med det var att det inte betyder någonting bara för att man använder ett ovanligt ord. Du är en förvirrad individ.

att umgås med människor betyder inte nödvändigtvis att du vet vad som är sant socialt beteende. Tänk om alla runt omkring dig är falska? Tänk om du har en odiagnostiserad psykisk sjukdom? Och du kanske inte är erfaren att upptäcka mindre detaljer i kroppspråk.
sättet du misstolkar min text så mycket säger mig att du inte har ett klart tänkande. Även om det är skrivet i klartext och det inte går att se det som något annat. Om du inte ens kan förstå enkel skriven text, varför skulle du då förstå något mer komplext som kroppsspråk?
Citera
2023-02-25, 21:46
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
herregud din läsförmåga suger. Att använda skådespelare I VIDEOR betyder INTE att kriget i sig är falskt, bara media.
Vilket som kan tjäna många syften. Som att skapa en video som gör folk ledsna om Ukraina och arga mot Ryssland för att få världen att initiera och kontinuerligt stödja Ukraina.
Jag sa att aktör var ett ovanligt ord. Läs om.
min poäng med det var att det inte betyder någonting bara för att man använder ett ovanligt ord. Du är en förvirrad individ.
Min läsförmåga är alldeles utmärkt, jag har inga som helst problem med att förstå korrekt sammanfattade texter.
Det är snarare du som uttrycker dig klumpigt och otydligt eftersom jag inte är ensam om att tycka att din text är knepig och svår att begripa.

Ordet "aktör" är faktiskt ett ganska vanligt ord inom näringslivet och politik.
Men ALLA svenskar vet att engelskans "actor" betyder skådespelare speciellt när ämnet är film, TV, teater eller annat föreställande av en spelad roll (som t.ex låtsassoldat i krigspropaganda).

Ett klumpigt misstag gör ju att man blir väldigt misstänksam.
Men jag har redan erkänt att jag kanske förhastade mig när jag direkt slog in på "rysk psyop"-spåret.
Det måste ju inte vara så, du kanske bara är extremt dålig på svensk ordförståelse.

Citat:
att umgås med människor betyder inte nödvändigtvis att du vet vad som är sant socialt beteende. Tänk om alla runt omkring dig är falska? Tänk om du har en odiagnostiserad psykisk sjukdom? Och du kanske inte är erfaren att upptäcka mindre detaljer i kroppspråk.
sättet du misstolkar min text så mycket säger mig att du inte har ett klart tänkande. Även om det är skrivet i klartext och det inte går att se det som något annat. Om du inte ens kan förstå enkel skriven text, varför skulle du då förstå något mer komplext som kroppsspråk?
Eftersom jag är fullt friskt så tror jag inte att "alla runt omkring mig" är falska.
Jag vet att jag inte har någon odiagnostiserad psykisk sjukdom, eftersom psykiatriker och psykologer har sagt att jag definitivt inte lider av någon psykisk sjukdom.

Jag missar säkert mindre detaljer i kroppspråk, eftersom jag inte är någon expert på ämnet.
Men jag anser mig vara en god människokännare, och jag har sällan haft fel om andra människors intentioner.

Jag missförstod din TS eftersom den var så luddigt formulerad.
Självklart så producerar bägge sidor krigspropaganda.
Självklart så får soldater instruktioner om vad de ska säga till kameran.
Självklart så får soldater instruktioner om hur de ska bete sig framför kameran.

Du fick det att låta som att du hade gjort världens upptäckt.
Som att du hade kommit på "sanningen" om kriget i Ukraina.

Och som sagt, varför bara anklaga "väst" när ryssarna självklart gör exakt likadant fast ännu mer utstuderat?
Citera
2023-02-25, 21:48
Medlem
arne99s avatar
Tucker Carlson 02/24/2023
https://www.bitchute.com/video/GbEYGceAeS5y/

Pensionerade Översten Douglas MacGregor ger under intervju med Tucker Carlson en kondenserad sammanställning över hans syn på läget i Ukraina just nu.

Synd att den enda tråden som varit läsbar om alternativ information nu förvandlats till innehåll som liknar nästan alla de övriga trådar om Ukraina.
Senast redigerad av arne99 2023-02-25 kl. 21:53.
Citera
2023-02-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
USA såg inte poängen med en oberoende FN utredning som baseras på vad Sverige kom fram till.
Förslaget bygger på att man inte anser att Sverige är oberoende utan i händerna på USA.
Det är ju faktiskt sant dessutom.
Sverige, Tyskland, Danmark va? Man måste ändå ta i från tårna för att få det till att USA vetohotar från fickan.
Appropå det, har inte Ryssland också vetorätt? Så Ryssland vevar alltså sin vetorätt i bakgrunden för att få som de vill?
Citera
2023-02-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Sverige, Tyskland, Danmark va? Man måste ändå ta i från tårna för att få det till att USA vetohotar från fickan.
Appropå det, har inte Ryssland också vetorätt? Så Ryssland vevar alltså sin vetorätt i bakgrunden för att få som de vill?
I det här fallet är det väl uppenbart att Sverige mörkar?
Annars vore det väl inget problem att granska?
Finns det inget att dölja så upp till bevis.
Det angår oss alla berörda att få veta.
Citera
2023-02-25, 22:59
Medlem
*Det var visst inte tysk tv i ena klippet, snacka om att skämma ut sin kanal genom att inte posta korrekt i den posten. Har mejlat idioten och skällt ut honom/henne.
Citat:
Notorious Ukrainian Nazi Artem Bonov,walking through a Kiev supermarket in a Nazi SS outfit plus with a swastika, totenkopf tattooes on his head.

A normal day in Ukraine.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/21200

Citat:
■ Ukrainians brought a burnt allegedly Russian tank onto the square in front of the Russian embassy in Berlin as a protest.

■ The situation went not very much as planned by the authorities. Berliners have been bringing flowers to the tank, great-grandson of Bismark gave an interview, finally the Ukrainian flags are taken down.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/21195

Mer om snyggingen.
Citat:
🇫🇷🇷🇺 Adrien Boquet (https://t.me/adrienbocquet), a French veteran and journalist received Russian citizenship.

Last year, Adrien was helping the Armed Forces of Ukraine as a volunteer medic. He was in Bucha and witnessed Ukrainians staging a massacre and other crimes by Ukrainian Nazis. Upon his return to France, he honestly told the media everything he saw and experienced, after which he started being persecuted.

Last September in Turkey Adrien was attacked and badly wounded. He pretty much had no choice but seek refuge in Russia.
https://t.me/thecoppermountain/2926

"Ukraine has not fallen to this day thanks to the heroism of the defenders of Ukraine - thanks to the heroism of Russian soldiers," - Polish president Duda.
https://t.me/azmilitary11/38785
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2023-02-25 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in