• 3
  • 4
2022-05-29, 00:15
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Har du en källa på att min terminologi inte är korrekt? Annars kan väl du starta en tråd i språkforumet huruvida toxicitet in hör hemma i sammanhanget och förklara hur du inte förstod min meningsuppbyggnad då den var tämligen simpel.

Meningsuppbyggnad? Det handlar ju bara om att du missförstått ett enda ord. Jag har inte sagt något om meningsuppbyggnad. Varför börjar du prata om meningsuppbyggnad?

Här är en definition av ordet du använt fel:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toxicitet

Jag förstod precis vad du skrev. Det är du själv som har missat något, alltså vad ordet toxicitet betyder. No big deal, människor gör misstag.
Citera
2022-05-29, 19:44
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Meningsuppbyggnad? Det handlar ju bara om att du missförstått ett enda ord. Jag har inte sagt något om meningsuppbyggnad. Varför börjar du prata om meningsuppbyggnad?

Här är en definition av ordet du använt fel:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toxicitet

Jag förstod precis vad du skrev. Det är du själv som har missat något, alltså vad ordet toxicitet betyder. No big deal, människor gör misstag.

Absolut det är mänskligt att fela men det är inget misstag i mitt exempel då alkohol i allra högsta grad är toxiskt och med cannabis så ökar toxiciteten, ergo man blir tjockt bäng.

För att återgå till ämnet så vill jag hävda att cannabis fungerar med de flesta droger.
Citera
2022-05-29, 19:57
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Absolut det är mänskligt att fela men det är inget misstag i mitt exempel då alkohol i allra högsta grad är toxiskt och med cannabis så ökar toxiciteten, ergo man blir tjockt bäng.

För att återgå till ämnet så vill jag hävda att cannabis fungerar med de flesta droger.

Det jag försöker förklara för dig är att begreppet toxicitet syftar på hur giftigt något är (oavsett om det är en psykoaktiv drog eller vad som helst) och inte hur bäng man blir.

Var du läskunnig innan du började knarka?

Tror jag slutar med OT här, men skriv något mer dumt om du vill.
Citera
2022-05-29, 20:30
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det jag försöker förklara för dig är att begreppet toxicitet syftar på hur giftigt något är (oavsett om det är en psykoaktiv drog eller vad som helst) och inte hur bäng man blir.

Var du läskunnig innan du började knarka?

Tror jag slutar med OT här, men skriv något mer dumt om du vill.

Mitt ursprungliga påstående att drogerna tillsammans ökar giftverkan. Vilket rapporten bevisar.

Ja, vi har diskuterat klart, helt klart. Jag tänker inte ge mig på det här med personangrepp, jag förstår att du har fått mycket stryk.
Citera
2022-05-31, 16:20
Medlem
SvampDamp.s avatar
Alltså alkohol ökar nivåerna av THC i blodet, vilken effekt som uppstår beror på rökat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in