2022-02-26, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tror ni Ryssland skulle gå in i Sverige och Finland samtidigt om man bestämmer sig för att gå in? Putin kör sitt race, den mannen får saker att hända det kan man inte säga något om
Nej, det blir nog svårt. Kanske lättare att ta Sverige och därmed skära av Finland och ta dom senare om dom törs försvara sig... och det törs dom nog som vanligt dom vann fö hockeyn i år

https://talvisota.fi/sv/striderna/la...februari-1940/
Citera
2022-02-26, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Jag skrev med svår svenska med flit ska jag erkänna. Du får hitta nån som kan översätta åt dig.
Du är nu helt avklädd som rysstroll jag var tvungen att skriva som jag gjorde så folk ser.

Ja nog var det svår svenska, en svensklärare skulle ge dig en 1:a

"Varför hatar många av era grannländer er för? "

Men jag fattar fortfarande inte vad jag ska svara på den då jag inte vet vilka som hatar oss!!!
Citera
2022-02-26, 16:32
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sverige är inte neutralt och har inte varit det på många år. Jag förutsätter att du inte gjort miltärtjänst, annars skulle du veta vem som är tänkt fiende för försvaret. RU vet givetvis att Sverige aktivt står på NATOs sida. Den nya vansinniga Putin-doktrinen och risken för NATOs passivitet för att skydda en icke-medlem kräver att Sverige går med i NATO. Detta är något som ändrat sig de senaste månaderna och folkopinionen visar också detta (folk är inte så jävla dumma som alla vill hävda).

Visst. Men jag tycker att Sverige ska sköta sitt och inte provocera Putin.
Citera
2022-02-26, 16:33
Medlem
men asså vi säger att ryssland tar över några städer här och vinner detta, vad händer här näst? vad ska putin göra han kommer ju aldrig kunna föhandla med väst länderna efter detta ju plus att han har gjort världens brott och dödat människor? kmr han inte åka in eller få dödsstrafd lr ska han bara gå fritt efter det här? det är ju folkmord och det är ju stort stort brott han gör… va tror ni vad händer efter allt e slut?
Citera
2022-02-26, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nej, det blir nog svårt. Kanske lättare att ta Sverige och därmed skära av Finland och ta dom senare om dom törs försvara sig... och det törs dom nog som vanligt dom vann fö hockeyn i år

https://talvisota.fi/sv/striderna/la...februari-1940/
Ryssland kan inte gå rakt in i Sverige. I så fall skulle vi bli förråda av Finland eller Norge vilket jag finner som osannolikt. Nästa steg är via vattnet men man ska komma ihåg att både Sverige och Finland har bättre teknologi för att sänka Ryssarna om dom kommer över Östersjön.

Bring it on Putin
Citera
2022-02-26, 16:35
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin

Exakt. Han kör in sin flotta i bottenviken och skjuter åt båda håll. Game over.
Citera
2022-02-26, 16:35
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
men asså vi säger att ryssland tar över några städer här och vinner detta, vad händer här näst? vad ska putin göra han kommer ju aldrig kunna föhandla med väst länderna efter detta ju plus att han har gjort världens brott och dödat människor? kmr han inte åka in eller få dödsstrafd lr ska han bara gå fritt efter det här? det är ju folkmord och det är ju stort stort brott han gör… va tror ni vad händer efter allt e slut?
Det är just därför folk funderar på om flinten Putin är dement. Det finns liksom inget scenario där Ryssland kan gå vinnande som nation ur detta oavsett om man belägrar Ukraina.
Citera
2022-02-26, 16:37
Ryssland sägs vara den sovande björnen
De kommer förlora halva Ryssland i detta krig. Vladimir Putin är inte stark nog att svälja sitt eget fel.
Citera
2022-02-26, 16:37
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin

Sverige är bara Putins marionett docka.
Citera
2022-02-26, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Sverige är bara Putins marionett docka.
På vilket sätt?
Citera
2022-02-26, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Din syn och tilltro till Ryssland är skev.
Tror du på fullaste allvar att Lettland, Litauen och Estland hade varit de samhällen de är idag om de INTE var med i NATO?

Kan dock hålla med om att den ultimata lösningen snarare är att Ryssland blir demokratiskt, att deras auktoritära styrelseskick byttes ut till ett demokratiskt dito, men verkligheten visar ju att detta ej är möjligt. Så med det i åtagande (there is no alternative) så anser jag att NATO är lösningen på Sveriges säkerhet, iaf i närtid. Sedan ska vi och väst såklart fortsätta kämpa och lobba för att Ryssland, och många andra auktoritära länder, ska gå mot mer demokrati och frihet.

Sedan är jag såklart medveten att även demokratiska land, såsom Sverige, är djupt korrumperade i makttoppen (kompistillsättningar, avsaknad av ansvarsutkrävande, partipiskor, partimorötter osv) men det är ändå ingenting mot hur det ser ut i auktoritära länder såsom Ryssland.

EU EU EU inte NATO
Citera
2022-02-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Ryssland kan inte gå rakt in i Sverige. I så fall skulle vi bli förråda av Finland eller Norge vilket jag finner som osannolikt. Nästa steg är via vattnet men man ska komma ihåg att både Sverige och Finland har bättre teknologi för att sänka Ryssarna om dom kommer över Östersjön.

Bring it on Putin
Bättre teknologi än vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in