Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-19, 15:30
  #1
Medlem
Är det någon som vet mer om detta fall. Har bara väntat på artiklar som denna då man ofta kan läsa om hur mycket pengar pokerproffsen dragit in på olika turnering mm. Konstigt faktiskt att man inte hört talas om det tidigare?

http://expressen.se/index.jsp?a=613785
Citera
2006-06-19, 16:17
  #2
Medlem
De Larges avatar
Känner sån fruktansvärd avsky mot ligor som utpresserar folk, så vedervärdigt lågt att hota att döda familjemedlemmar, klippa av fingrar mm. Dom ska ha minst 10 års fängelse var för det där.
Citera
2006-06-19, 16:26
  #3
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Känner sån fruktansvärd avsky mot ligor som utpresserar folk, så vedervärdigt lågt att hota att döda familjemedlemmar, klippa av fingrar mm. Dom ska ha minst 10 års fängelse var för det där.

Visserligen, men det är knappast så att Bandidos har plockat ut en riking med hjälp av slumpen.
Citera
2006-06-19, 16:39
  #4
Medlem
Bruce Foxtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Känner sån fruktansvärd avsky mot ligor som utpresserar folk, så vedervärdigt lågt att hota att döda familjemedlemmar, klippa av fingrar mm. Dom ska ha minst 10 års fängelse var för det där.
Är det då inte vedervärdigt att våldta och misshandla en oskyldig kvinna? Det är inte mer än rätt att helvetet får stå sitt kast. Hade en någon våldtagit och misshandlat min flickvän så hade jag helt klart agerat på ett liknande sätt.
Citera
2006-06-19, 16:48
  #5
Medlem
haloklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Foxton
Är det då inte vedervärdigt att våldta och misshandla en oskyldig kvinna? Det är inte mer än rätt att helvetet får stå sitt kast. Hade en någon våldtagit och misshandlat min flickvän så hade jag helt klart agerat på ett liknande sätt.

Hur vet du att han faktiskt våldtagit någon och att det inte användes som en förevändning?

edit : Expressen skriver : 'Enligt Metro ska anklagelserna om pokerspelarens våldtäkt samtidigt ha bekräftats - av en kvinna i förundersökningen'. Hur i helvete kan ett påstående bli en bekräftelse?
Citera
2006-06-19, 17:22
  #6
Medlem
Håller med om att det är förjävligt, men tyvärr lär dom väl endast få några månader eller nått. De som pressade resturangägaren också i Göteborg fick väl rätt låga straff?

Ofta använder maffiaorganisationer påhittade beskyllningar i samband med utpressningar, man skapar först ett problem och sedan lovar man ta bort det mot en rejäl summa pengar. Det sjuka är att killen redan betalat 500000 till bandidos och sedan så kommer några andra killar för att mjölka kossan igen. Tror dom skulle klara sig bättre om dom inte blev för giriga för dom måste väl fatta att alla människor har en gräns vad dom accepterar. Om man betalar och ändå inte problemet försvinnner så är det väl lika bra att gå till polisen.
Citera
2006-06-19, 23:28
  #7
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Foxton
Är det då inte vedervärdigt att våldta och misshandla en oskyldig kvinna? Det är inte mer än rätt att helvetet får stå sitt kast. Hade en någon våldtagit och misshandlat min flickvän så hade jag helt klart agerat på ett liknande sätt.

Men sluta trolla nu, det är väl ganska uppenbart att det är en form av bötning, ett påstått brott eller skuld som dom ska ha in skadestånd ifrån.

Riktig jävla trollvarning på dig.
Citera
2006-06-19, 23:31
  #8
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Visserligen, men det är knappast så att Bandidos har plockat ut en riking med hjälp av slumpen.

Du menar att dom kände honom sen tidigare och min ilska mot dom bör vara mindre för att normala rikingar utan kontakter med sådana gäng slipper bekymmer?

Kan vara så, men kan även vara att dom sett honom på tv när han vann alla pengarna, letat upp hans adress och åkt dit/ringt och utpressat honom.
Citera
2006-06-19, 23:33
  #9
Medlem
Bruce Foxtons avatar
"Enligt Metro ska anklagelserna om pokerspelarens våldtäkt samtidigt ha bekräftats - av en kvinna i förundersökningen."

Förvisso ingen helt tillförlitlig källa. Men som Capone skrev, Bandidos väljer knappast ut någon att pressa på pengar helt utan anledning.

Och ett troll är ... ?
Citera
2006-06-19, 23:39
  #10
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Foxton
"Enligt Metro ska anklagelserna om pokerspelarens våldtäkt samtidigt ha bekräftats - av en kvinna i förundersökningen."

Förvisso ingen helt tillförlitlig källa. Men som Capone skrev, Bandidos väljer knappast ut någon att pressa på pengar helt utan anledning.

Och ett troll är ... ?

Utan anledning? Anledningen är att dom vill ha pengar, dom är knappast några rättsskipare.

Vad är ett troll är kan du ta reda på själv, sök på internettroll.
Citera
2006-06-20, 00:29
  #11
Medlem
Bruce Foxton - Tror du allvarligt att Bandidos är någon slags Robin Hood förening som bara pressar onda rika personer på pengar... Du måste vara ett troll eller hur? De Large har rätt. Pengar räcker bra, de spelar ingen roll om det är en våldtäcktsman eller inte så länge han har pengar!
Citera
2006-06-20, 00:59
  #12
Medlem
KönsKlass avatar
Det skulle inte förvåna mig om "flickvännen" är en flickvän till någon av medlemmarna ur Bandidos, och resten kan man ju lägag till själv i så fall.

Skulle det stämma att han våldtagit och misshandlat en av deras flickvänner så tror jag nog att han skulle ha varit bra mycket mer illa däran än att bara bli utpressad även fast utpressning ger mer än mord, så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback