2022-02-24, 20:59
Medlem
Skulle äta pizza en torsdagkväll, som man gör.
Beställer från en restaurang i området, ca 7 min med bil. Tog typ 1h för maten att nå dörren. När maten kommer så har jag fått kall pizza i fel storlek och överlag risig måltid. Jag ringer upp pizzerian, istället för att kontakta foodora, för att berätta om storleksproblemet. Har käkat där i flera år och dom brukar vara hjälpsamma om något blir fel.

Killen som svarade är högljudd och hetsig redan från början, inte alls som den lätt pårökta pizzabagaren som jag känner och älskar. Jag förklarar problemet och han frågar först om min adress, och sedan vilken pizzeria jag har beställt från(?)

Trodde först att han menade vilken pizza, men fick bekräftat att han faktiskt undrade vilken restaurang jag ringt till...

Frågade om han inte kunde svara på det eftersom att det är hans verksamhet, fick som svar:
-kom igen kompis säg bara snälla vilken restaurang snälla

Insåg sedan att jag varken kände igen kartongen, budet eller bilen han kom i (dom har namnet på sina bilar)

Förhörde honom lite mer och försökte få honom att droppa ett namn, men icke. Då ville han ha mitt namn, som han fick. Dumt.

Hursomhelst, när han kommer tillbaka med en till pizza så är dom två i bilen, budet sitter i baksätet och chauffören sitter och pekar på mig i fönstret, viftar och gormar åt budet.

Pizzan kommer upp i rätt sorts kartong, varm, inom 25 min.

Jag kommer försöka låta bli denna pizza eftersom att jag inte vill äta sperma.

Misstänker självklart att en annan pizzeria har bakat skiten. Har någon hört talas om detta? Försökte Google men hittade inget tillfredsställande.
Citera
2022-02-24, 21:15
Medlem
MrRainess avatar
Var det samma sorts pizza du beställde i kartongen? Alltså typ vesuvio, babbe eller hawaii? Om inte är det ju så att foodoraindiern uppenbart gett dig en annan pizza. Annars kanske han hämtat två pizzor på två ställen bara?
Citera
2022-02-24, 21:33
Medlem
Vi beställde hamburgermeny från ett hak via Foodora.

När budet lämnar maten och drar iväg så märker vi att sambons burgare inte har något kött alls..

Två brödbitar med lite dressing.

Vi ringer haket som vägrar tro oss, jag fick till slut skälla på killen och vi skulle få en ny burgare.
Den kommer efter ett bra jäkla tag och min sambo som vid detta laget är vrålhungrig tänkte äta den men jag varnade henne, hon åt den ändå.

Mitt i natten fick hon springa på muggen och spy.. troligen åt hon en burgare som spenderat 10 sekunder i en arabröv
Citera
2022-02-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Vi beställde hamburgermeny från ett hak via Foodora.

När budet lämnar maten och drar iväg så märker vi att sambons burgare inte har något kött alls..

Två brödbitar med lite dressing.

Vi ringer haket som vägrar tro oss, jag fick till slut skälla på killen och vi skulle få en ny burgare.
Den kommer efter ett bra jäkla tag och min sambo som vid detta laget är vrålhungrig tänkte äta den men jag varnade henne, hon åt den ändå.

Mitt i natten fick hon springa på muggen och spy.. troligen åt hon en burgare som spenderat 10 sekunder i en arabröv

Är för fet och åt två breda bitar ändå. Känns sådär nu iom att jag inte ens var så jävla hungrig. Uppdaterar löpande
Citera
2022-02-24, 23:48
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Fin gest av dig att inte dela med dig av din mat till vrålhungriga sambo.

Haha, fin gest utan dess like skulle jag säga… Annars vet jag ett gäng pizzerior som samarbetar, främst sent på kvällen eller tidig natt. Är maten god bryr jag mig inte men för mig har det aldrig inneburit de problem Ts upplevt.

Något jag irriterar mig rejält över gällande Foodora är alla restauranger där den beräknade leveranstider alltid är 29-30minuter fram tills man lagt beställningen och leveranstiden plötsligt ändras till 1h och 30minuter.
Citera
2022-02-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Annars vet jag ett gäng pizzerior som samarbetar, främst sent på kvällen eller tidig natt. Är maten god bryr jag mig inte men för mig har det aldrig inneburit de problem Ts upplevt.

...alltid är 29-30minuter fram tills man lagt beställningen och leveranstiden plötsligt ändras till 1h och 30minuter.

Där har vi det, måste varit något sambarete då. Kvalitén tyckte jag dock va bedrövlig, pressad burkskinka istället för skivor osv. Inte alls det man pyntar för.

Tiden är förjävlig men problem #1 är definitivt att det inte spelar någon roll hur många gånger man skriver eller vilka rutor man klickar i. Dom ringer alltid på dörren och står och väntar som stolpar utanför. Hunden blir helt rabiat och skrämmer livet ur barnen. Eller den gången då han ville att jag skulle komma ner och springa över gatan för att "det är kallt mannen kom igen".
Citera
2022-02-25, 01:47
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troeg
Där har vi det, måste varit något sambarete då. Kvalitén tyckte jag dock va bedrövlig, pressad burkskinka istället för skivor osv. Inte alls det man pyntar för.

Tiden är förjävlig men problem #1 är definitivt att det inte spelar någon roll hur många gånger man skriver eller vilka rutor man klickar i. Dom ringer alltid på dörren och står och väntar som stolpar utanför. Hunden blir helt rabiat och skrämmer livet ur barnen. Eller den gången då han ville att jag skulle komma ner och springa över gatan för att "det är kallt mannen kom igen".

Ja, det där att man klickar i kontaktfri leverans men att de ändå ska stå utanför dörren eller ännu värre vill att man ska komma ut på gatan är nog det värsta. Men det är klart, i mitt fall innebär det att budet får knalla 40m då min ytterdörr ligger ca: 20m från tomtgränsen.

Sen när vi ändå är igång och klagar…. Vad fan menar foodora med avgiftsfria leveranser? Att man är tvungen att beställa för ett visst belopp kan jag köpa men att påstå att något är avgiftsfritt trots att man lagt på 20kr extra per pizza jämfört med ordinarie meny är inte ärligt.
Senast redigerad av Stockholmsjevel 2022-02-25 kl. 01:50.
Citera
2022-02-25, 06:53
Medlem
Varenda gång som man beställer mat från foodora och får fel leverans eller nåt annat fel, så ska man använda deras hjälpcenter så får man pengarna tillbaka omgående + att man får gratis mat. Det är bara ett par klick och tar 1 minut att göra.
Citera
2022-02-25, 10:19
Medlem
PC-Dators avatar
Foodora - en idiots sätt att:

1. betala ett överpris för maten
2. få maten levererad kall, blöt och tråkig
3. låta företagen utnyttja underbetalda bud

osv..

Nä, då lagar jag för i helvete något simpelt hemma, potatismos med korv, pannkakor, stuvade makaroner med köttbullar och i värsta fall om jag inte orkar ens det, så varma mackor. Allt är bättre än knoghår, spott och annat skit i maten från smutsiga mussar som inte kan laga mat.
Citera
2022-02-25, 11:58
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför i helvete lagar ni inte mat själv?
För att hemlagad pizza visserligen är jättegod men det är svårt att få till den där restaurangsmaken på den?
PS
Har aldrig beställt från Fodora.
Läste på om Enoch innan jag skrev nu.
Vilken person!
DS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in