2023-12-26, 20:55
Medlem
Novotars avatar
Någon som vet var P är placerad nu?
Citera
2024-01-12, 04:40
Medlem
Göteborgs TR B 2952-22
https://fup.link/tr/goteborgs/b-2952-22

Citera
2024-01-16, 21:53
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tackar. Är ny i tråden.
Efter att ha läst igenom FUPen och domen tycker jag att detta fall är ovanligt om man jämför med andra fall med kvinnliga gärningpersoner, där man ofta ser ett avvikande beteendemönster sedan lång tid tillbaka.

Ingen av vittnena säger egentligen särskilt mycket negativt om sina relationer med P innan mordförsöket.
Inte ens brottsoffret själv.
Hon har haft sitt senaste jobb i 14 år och det är ovanligt för psykopater.
Även äktenskapet med brottsoffret varade i 13 år.
Hon har kontakt med vänner och öppnar sig för dem angående missfallet.
Nya mannen verkar vara ett ”nedköp” ekonomiskt och socialt, och det låter som ömsesidig förälskelse.
Det som stämmer in i mönstret är otrohet och lögner kring detta, samt lögnerna om att hon berättat för exet om den tänkta flytten till Norrland.

Någon fullblodspsykopat verkar hon inte ha varit sedan barndomen.
Gränslöst beteende, absolut. Men det verkar ha eskalerat snabbt senaste året innan mordförsöket.
Som att hon blivit förblindad av förälskelsen.

Patricia Selberg 19771231-
Kan det månne finnas något psykiskt som skett när Patricia blev gravid? Att hon utifrån sett flippade fullständigt är tydligt. Svårt är det att få ihop det, varför hon klev över alla tänkbara gränser och förslaget utförde våldsdådet mot exet, all planering och allt som skedde innan och efteråt.

Enligt Ratsit är Patrica nu utan adress:
https://www.ratsit.se/19771231-Patricia_Selberg_/iPyL5AY_LVKuszBk4B4m42fENzQhLfOorA0DcIwz_DE
Enligt Mr Koll så är Patricia fortsatt skriven hos maken William Selberg med folkbokföringsadress: Sikeå Hamn 420, 91593 Robertsfors
https://mrkoll.se/person/Patricia-Selberg-Sikea-Hamn-420-Robertsfors/mUxaDYuqcYfruerAulaTmUxakyqRaQcYfrkyqRaQbTAQmbTAQm cYfrrahA
Citera
2024-01-16, 22:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Patricia Selberg 19771231-
Kan det månne finnas något psykiskt som skett när Patricia blev gravid? Att hon utifrån sett flippade fullständigt är tydligt. Svårt är det att få ihop det, varför hon klev över alla tänkbara gränser och förslaget utförde våldsdådet mot exet, all planering och allt som skedde innan och efteråt.

Enligt Ratsit är Patrica nu utan adress:
https://www.ratsit.se/19771231-Patricia_Selberg_/iPyL5AY_LVKuszBk4B4m42fENzQhLfOorA0DcIwz_DE
Enligt Mr Koll så är Patricia fortsatt skriven hos maken W*ll*am S*lb*rg med folkbokföringsadress: ********
https://mrkoll.se/person/Patricia-Selberg-Sikea-Hamn-420-Robertsfors/mUxaDYuqcYfruerAulaTmUxakyqRaQcYfrkyqRaQbTAQmbTAQm cYfrrahA

Ja det är en hel del som talar för en psykisk förändring. Svårt att se att hon kan ha haft en medfödd personlighetsstörning.

Angående adressen: det är helt enligt folkbokföringslagen, de som är intagna på kriminalvården får kvarskrivna på sin gamla hemadress.
Citera
2024-03-02, 16:28
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
1 år har gått https://www.expressen.se/gt/direktor-knivskuren-i-halsen--exfru-gripen/

Ännu har inga även hennes gamla barndomsvänner, kompisar, grannar, släktingar eller bekanta skrivit här i tråden vad de tror hände med Patricia. Hur och varför hon som småbarnsförälder och med etablerat juristjobb kunde passera alla gränser och bestämma sig för att försöka mörda barnens far.
Citera
2024-03-03, 20:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
1 år har gått https://www.expressen.se/gt/direktor-knivskuren-i-halsen--exfru-gripen/

Ännu har inga även hennes gamla barndomsvänner, kompisar, grannar, släktingar eller bekanta skrivit här i tråden vad de tror hände med Patricia. Hur och varför hon som småbarnsförälder och med etablerat juristjobb kunde passera alla gränser och bestämma sig för att försöka mörda barnens far.

Nu har jag lyssnat igenom rättegångsförhören på Rättegångsappen.
Måste erkänna att jag ändrat uppfattning om P efter att ha hört hennes vittnesmål och även Cs syster.
Hon har tydligen alltid varit dominant och svartsjuk mot C.
I sitt eget vittnesmål snyftar hon ihop en helt otrolig historia om hur hon är världens bästa mamma och önskar C det allra bästa, hur hon alltid sagt barnen i centrum (men kört 17 timmar i sträck i bil och hotat släppa av dottern på Skara sommarland), hur C ska ha köpt husbil för att kunna bo i Norrland, hur hon skulle ut och ladda batteriet på sin bil mitt i natten, utan bilnyckel men med en ryggsäck med klorin, men gick åt fel håll osv osv.
Hon har verkligen bortförklaringar för allt.

Sättet hon berättar och ljuger med stor inlevelse gör att jag faktiskt tror att hon har någon form av personlighetsstörning som inte framkommit i FUPen.

Ett av de märkligaste förhör jag lyssnat på.

Det verkar som om målet har varit uppe i hovrätten. Någon som vet hur det gick?
Citera
2024-03-04, 10:32
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

TILLÄGG: Jag hittade nu att hovrätten fastställde domen på 12 års fängelse.
Citera
2024-03-07, 11:20
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Nu har jag lyssnat igenom rättegångsförhören på Rättegångsappen.
Måste erkänna att jag ändrat uppfattning om P efter att ha hört hennes vittnesmål och även Cs syster.
Hon har tydligen alltid varit dominant och svartsjuk mot C.
I sitt eget vittnesmål snyftar hon ihop en helt otrolig historia om hur hon är världens bästa mamma och önskar C det allra bästa, hur hon alltid sagt barnen i centrum (men kört 17 timmar i sträck i bil och hotat släppa av dottern på Skara sommarland), hur C ska ha köpt husbil för att kunna bo i Norrland, hur hon skulle ut och ladda batteriet på sin bil mitt i natten, utan bilnyckel men med en ryggsäck med klorin, men gick åt fel håll osv osv.
Hon har verkligen bortförklaringar för allt.

Sättet hon berättar och ljuger med stor inlevelse gör att jag faktiskt tror att hon har någon form av personlighetsstörning som inte framkommit i FUPen.

Ett av de märkligaste förhör jag lyssnat på.

Ja, någon form av personlighetsstörning måste det handla om. Gamla bekanta, studiekamrater, arbetskollegor och nära som känner Patricia måste sett och upplevt det långt innan hänsynslösa knivdådet på exmaken Carl.

Yes, Hovrätten fastställde domen på 12 år för henne.
Citera
2024-03-07, 11:47
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Den uppkomna graviditeten gjorde säkert henne stressad att agera? Allt havererade och nu är hon totalt vingklippt. Skulle vara spännande att höra någon som träffar henne nu och vad hon känner och tycker. Det är bara hennes sida som skulle vinna att höras nu men hon verkar vara helt själv. Hon skulle knappast tjäna något på att bli förklarad psykisk sjuk för då får hon inte få ta hand om något barn i framtiden.
Citera
2024-03-08, 07:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Den uppkomna graviditeten gjorde säkert henne stressad att agera? Allt havererade och nu är hon totalt vingklippt. Skulle vara spännande att höra någon som träffar henne nu och vad hon känner och tycker. Det är bara hennes sida som skulle vinna att höras nu men hon verkar vara helt själv. Hon skulle knappast tjäna något på att bli förklarad psykisk sjuk för då får hon inte få ta hand om något barn i framtiden.

Jag fick en liknande bild efter att ha läst FUPen.
Sen lyssnade jag igenom inspelningarna från rättegången .
Då fick jag en annan bild.
Det framkommer att P varit dominant, manipulativ och svartsjuk genom hela relationen.
C beskriver sig själv som en ”toffel” och lite godtrogen.
När han slutade spela med i Ps spel, började hon planera att mörda honom.
Citera
2024-03-21, 11:31
Bannlyst
Jag tuggar igenom kvinnor som begår brott på prime crime just nu och stötte på detta fallet. Patricia verkar ju helt sjuk i huvudet. Man undrar ju hur många andra farliga tankar som rört sig hos henne under åren där hon inte gjort slag i sak. Vilken fruktansvärd kvinna
Citera
2024-03-21, 13:14
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Jag tuggar igenom kvinnor som begår brott på prime crime just nu och stötte på detta fallet. Patricia verkar ju helt sjuk i huvudet. Man undrar ju hur många andra farliga tankar som rört sig hos henne under åren där hon inte gjort slag i sak. Vilken fruktansvärd kvinna

Det är inte säkert att hon tänker så många fler farliga tankar än hos en ”normal” person.
De flesta har väl blivit heligt förbannade och tänkt hemska tankar om andra.
Skillnaden är att P verkar sakna de spärrar en normal person har att inte förverkliga dessa tankar.
Efter lyssning av rättegången är min uppfattning att P verkar vara en ”vardagspsykopat” som håller sig lugn och flyger under radarn så länge folk gör som hon vill.
Det var när C slutade spela med i hennes spel och började visa ryggrad som hon tog till våld.

Om du vill höra ett annat fall med familjevåld där både man och fru har narcissistiska drag kan jag rekommendera ”Systematiskt familjevåld i Umeå”, Umeå tingsrätt B2719-23.
Ännu märkligare förhör än det med P.

https://app.audiorista.com/share/rattegangsappen/track/70598/
https://app.audiorista.com/share/rattegangsappen/track/70599/
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-03-21 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in