• 2
  • 3
2022-05-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det du beskriver ovan låter som en kluster-b personlighet, brukar höra samman med hypertension, migrän eller klusterhuvudvärk.

Syndabocksjakter vet psykopater inom politiken bättre än att hålla på med inom de egna leden, bättre att göra det mot andra partier eller ännu bättre använda det som ideologi.

Inom företagsvärlden brukade det gå rätt obemärkt förbi tills rätt nyligen pga sekretess. Med rating/recensionssidor så har en del av den ridån börjat lätta.

Kolla gärna vad folk har skrivit om Greattech, numera GTSA. Framför allt hur företaget har svarat på den kritiken.

När kunden alltid har fel så är det en galning bakom ratten. De är långt ifrån den enda firman som agerar på det sättet.

I någon bästa av världar för psykopaten, lyckas denne hålla sig väl internt. Men verkligheten fungerar inte så, när det går dåligt, och det gör det för alla politiker någon gång, så kommer det finnas personer inom partiet som vill ha bort partiledaren, kan både vara för att de inte gillar partiledaren som person, eller för att de vill byta inriktning på partiets politik. I ett sådant läge skulle psykopaten aldrig klara att hålla sig sansad, åtminstone inte över tid.
Och det gäller som sagt inte bara partiledarposten, det kan handla om att partiet vet att de med största sannolikhet kommer få en, varken mer eller mindre, riksdagsplats, från landstinget tjotahejti. Det krävs som regel ett antal års arbete internt inom landstinget för att komma högst upp på en lista som består av kanske femtio namn. En psykopat skulle i de allra flesta fall falla bort någonstans på vägen.

I vissa andra länder, där det fokuseras mer på personer än på partier, så möjligen att psykopater kan ta sig fram på ett annat sätt. Men i länder som Sverige, där det som regel krävs en lång process inom sitt parti, så nej, det är helt enkelt inte sannolikt.
Citera
2022-05-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Autister ska låsas in. Psykopater ska övervakas.

Så många som vill ha mer ofrihet och massor av bevakning. Varför?

Autister kan man iallafall diagnostisera för att de ofta vill det. Men en psykopat vill inte det. Och många psykopater vet inte att de är det.

Hur vet jag att jag inte är psykopat?

Märklig syn på saker och ting..
Skulle vilja hävda att världen skulle bli en sämre plats utan psykopater, autister och andra med olika neuropsykiatriska störningar.
Jag skulle vilja hävda att dessa excentriska människor står för majoriteten av mänsklighetens framgångar, upptäckter mm. Men också för majoriteten av allt negativt och hemskt.

Skulle alla diagnostiserade människor låsas in skulle anarki råda.
Citera
2022-05-26, 23:14
Medlem
LillTurkens avatar
Jag träffade en psykopat idag. "Jag och Sebastian pissade på varandra". Jag trodde han skämtade. Men inte då. Och så småungar som viftade med en 200kr sedel framför honom. Ungarna hade velat att jag skulle ta ett snack med gubben. För han var inte klok.

Hemlös gubbe som pissade på folk för att vara........... snäll. Han hade somnat på en toalett på ett tåg.
Citera
2022-05-26, 23:32
Medlem
neuron-drones avatar
Man ville ju ta bort facket narcissist för att det inte går att skilja från ASPD. Och jag undrar vad som egentligen är skillnaden. De vardagsnarcissister och -psykopater man möter som har detta men en mildare form, de liknar ju varandra väldigt mycket.

Sedan finns det ju inte bara psykopater i öppen brottslighet, mammor som är extremt dyssociala mot sina barn är ju klart på denna skalan med, men det är som man skiter i det när man tänker psykopat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in