• 1
  • 2
2022-02-24, 03:40
Medlem
layvares avatar
Kom på att jag håller mig uppdaterad ang vad som händer i världen via Flashback snarare än MSN kanaler som Aftonbladet,Expressen, Svt, DN, SR osv och så har det varit sedan ca 10 års tid bakåt i tiden mer eller mindre.
Resten är genom olika youtubekanaler, podcasts och annat.

Men är det inte tragiskt egentligen att Flashback är tusen ggr mer trovärdigt än vanliga MSN i Sverige? Och vad säger det om Sverige egentligen? Ska man skratta eller gråta? Vad är svenska public Service egentligen och varför finns de fortfarande kvar?

Tycker ni precis som jag?
Vad får ni för tankar ang detta fenomen?
Citera
2022-02-24, 03:46
Medlem
Mullrets avatar
Man ser en nyhet på msm. Sedan kollar man på Flashback hur det egentligen hänger ihop.

Så, visst. Man får mer och bättre information på denna site.

Med över 1 miljon konton så känner i princip alla varandra i Sverige. Informationen flödar lite friare.
Citera
2022-02-24, 03:54
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man ser en nyhet på msm. Sedan kollar man på Flashback hur det egentligen hänger ihop.

Med över 1 miljon konton så känner i princip alla varandra i Sverige. Informationen flödar lite friare.

Enda gången jag kollar på svenska msn nu är typ när någon länkar något härifrån och då kommer det alltid upp en sån megastor popup som säger att det är en betalsida eller att man måste betala genom cookies vilket jag inte vill.
Citera
2022-02-24, 05:32
Medlem
Idiotsveriges avatar
Svenska MSM är urusel, jag förstår inte varför de ens är berättigade till en viss del av varje inkomsttagares lön varje månad, medans sidor som denna som levererar vad folk vill ha, inte får en krona utan får hitta andra sätt att försörja sig!

Staten levererar ju bara propaganda och "fårvallning", med väldigt låg sanningshalt nuförtiden. Det duger åt pensionärerna som inte vet bättre, men alla under 50 känner väl till Flashback nuförtiden? Även om inte alla har konton, så läser de säkerligen det mesta härifrån. Skulle Flashback försvinna så hade en liknande sida dykt upp inom en vecka, för det är inte speciellt svårt att smälla upp ett forum, det är mest servrarna+bandbredd som kostar.
Citera
2022-02-24, 06:29
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Svenska MSM är urusel, jag förstår inte varför de ens är berättigade till en viss del av varje inkomsttagares lön varje månad, medans sidor som denna som levererar vad folk vill ha, inte får en krona utan får hitta andra sätt att försörja sig!

Staten levererar ju bara propaganda och "fårvallning", med väldigt låg sanningshalt nuförtiden. Det duger åt pensionärerna som inte vet bättre, men alla under 50 känner väl till Flashback nuförtiden? Även om inte alla har konton, så läser de säkerligen det mesta härifrån. Skulle Flashback försvinna så hade en liknande sida dykt upp inom en vecka, för det är inte speciellt svårt att smälla upp ett forum, det är mest servrarna+bandbredd som kostar.

Väldigt tragiskt detta eftersom Sverige faktiskt hade bra nyheter förr i tiden. Globalt mätt så var Sverige säkert bland de bästa. Tyckte både svtplay och sr(p1) var grymma förr. Saknar det som var.
Nu är det mkt flashback vilket på nått sätt känns rätt oseriöst. Som att det inte är nån som bryr sig.
Citera
2022-02-24, 08:03
Medlem
369Qs avatar
Medias funktion world wide är att hålla folk sovandes, rädda och splittrade. Så har det alltid varit.
Citera
2022-02-24, 08:24
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Kom på att jag håller mig uppdaterad ang vad som händer i världen via Flashback snarare än MSN kanaler som Aftonbladet,Expressen, Svt, DN, SR osv och så har det varit sedan ca 10 års tid bakåt i tiden mer eller mindre.
Resten är genom olika youtubekanaler, podcasts och annat.

Men är det inte tragiskt egentligen att Flashback är tusen ggr mer trovärdigt än vanliga MSN i Sverige? Och vad säger det om Sverige egentligen? Ska man skratta eller gråta? Vad är svenska public Service egentligen och varför finns de fortfarande kvar?

Tycker ni precis som jag?
Vad får ni för tankar ang detta fenomen?
Som om alla som skriver på Flashback är överens om allt? Är du frisk?
Citera
2022-02-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Som om alla som skriver på Flashback är överens om allt? Är du frisk?
Du tolkar TS som fan tolkar bibeln.
Citera
2022-02-24, 08:42
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Du tolkar TS som fan tolkar bibeln.
Inte alls. TS är bara sällsynt idiotisk och det är du med om du inte förstår det. Ta t ex den aktuella Ukrainakrisen. Var finns Sanningen om det på Flashback?
Citera
2022-02-24, 09:01
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Skulle absolut inte säga att Flashback är nån vidare nyhetsförmedling/sanningsförmedling då det är ett diskussionsforum. De som okritiskt tycker att sanningen kommer fram bättre här än i msm tycker säkerligen så för att de har åsikter som inte yttras i det normala livet.

Det man kan ge Flashback är att rapporteringen är snabb men då gäller det att man som läsare är ordentligt källkritisk och klarar av att skilja på åsikter och fakta.

Själv läser jag ”nyheter” lite varstans i övertygelsen att ingen sitter på hela sanningen och har sina egna intressen kring vad som skrivs.
Citera
2022-02-24, 09:31
Medlem
Svensk massmedia går globalisternas ärenden. På det sättet är de oerhört förutsägbara, ensidiga och oärliga i sin rapportering.

Under ett år på Flashback lär du dig betydligt mer och får en mer sanningsenlig bild av världen, än vad får efter 30 års gammelmedia-konsumtion.
Citera
2022-02-24, 13:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Jag gör exakt lika och oftast får jag all information istället för den PK-friserade versionen.

1 miljon konton ska vi nog ta med en nypa salt om man nu tror att det sitter en miljon svenskar här och skriver.
Jag gissar att 20% av kontona fortfarande har noll inlägg, 10% av kontona är någon form av dubbletter eller ännu värre. 4% av kontona där ägaren har avlidit.

Är det någon som har riktig statistik på det som jag gissar så får ni gärna presentera den. Janne själv får gärna uttala sig hur det ligger till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in