• 1
  • 2
2022-02-23, 20:37
Medlem
Hejsan,
Imorgon börjar jag ett nytt jobb som involverar nästan 3 timmars pendling (varav 80 minuter är med buss utan toalett) där jag är osäker på om tillgång till toalett är nära till hands, speciellt om toaletten på tåget är tillgänglig eller ej (skånetrafiken är luriga).

Så jag rotade runt i vårt medicinskåp och fann både Dimor och Loperamid, båda är mot diarré/lös i magen men jag vet även att dessa stoppar upp (hehe) tarmrörelserna som gör att man behöver bajsa. Mitt tåg avgår klockan 06.00 och jag tänkt stiga upp vid 04.00 så jag hinner äta, gå på toa, fixa mig osv men är det en bra tidpunkt att även ta en större dos loperamid/dimor för att vara säker på att magen hålls i schack och jag inte behöver utföra nummer 2? För jag tänker såhär att om jag tar dosen när jag stiger upp så hinner den nå effekt innan/samtidigt som jag stiger på tåget och därmed är jag helgarderad mot att behöva bajsa ombord på tåget.

Detta kan framstå som en oseriös tråd men att inte veta om toaletten är tillgänglig eller ej på tåget är väldigt viktigt för mig, då det orsakar stress för mig vilket slår sig på min mage.
Citera
2022-02-23, 20:41
Medlem
neuron-drones avatar
De sitter i rätt länge så tycker du ska medda efter du bajsat på morgonen. Sedan fattar jag inte riktigt varför det ska vara ett helt dygn. Då måste du återupprepa att ta medicin på lämplig tid.

Förstår toanojjor, jag har dem också, börjar komma över eländet. Men kan fortfarande inte använda toa på tåg och buss.
Senast redigerad av neuron-drone 2022-02-23 kl. 20:43.
Citera
2022-02-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De sitter i rätt länge så tycker du ska medda efter du bajsat på morgonen. Sedan fattar jag inte riktigt varför det ska vara ett helt dygn. Då måste du återupprepa att ta medicin på lämplig tid.

Förstår toanojjor, jag har dem också, börjar komma över eländet. Men kan fortfarande inte använda toa på tåg och buss.
Okej 1 dygn var att ta i men från 06.00 - 18.00 vill jag helst inte behöva bajsa.
Citera
2022-02-23, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Men kan fortfarande inte använda toa på tåg och buss.

Måste man då måste man!

TS ät havregröt och drick kaffe då bajsar du snabbbare på morgonen!
Citera
2022-02-23, 20:52
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Hur ofta skiter folk egentligen? Klarar mig utmärkt om jag tömmer tarmen en gång på morgonen. Sen har jag turen att min mage pausar om jag vet att jag inte kommer ha tillgång till toalett.
Citera
2022-02-23, 20:52
Men du skiter väl inte varje dag?
Varannan eller tredje dag är väl vanligt, eller är det bara jag?

Isåfall är det ju bara att ge fan att äta dagen innan.
Vattenfasta kan va bra ibland
Citera
2022-02-23, 20:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenhatarallavita
Måste man då måste man!

Fy fan säg inte så. Senast jag verkligen var tvungen höll jag på att missa mitt stopp och hamna i Västerås.

Annars är väl återupprepning av medicinering lämplig någon timma innan man åker hem.

Jag är mer tursam, det räcker hela dagen att skita på morgonen.
Citera
2022-02-23, 20:58
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Isåfall är det ju bara att ge fan att äta dagen innan.
Vattenfasta kan va bra ibland

Hahaha. Jo de flesta skiter varje dag. Fast det räknas som normalt att skita ett par gånger i veckan med.
Citera
2022-02-23, 20:59
Medlem
xposures avatar
Tar du rekommenderad dos på två efter ditt toabesök så lär du förmodligen inte kunna skita på ett dygn.
Citera
2022-02-23, 21:00
Medlem
Folk som inte lagar sin egen mat tenderar att bajsa flera gånger om dagen.
Citera
2022-02-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Det är vanligt och bra att tömma tarmen varje dag du bör se över din kost och motionera mera.
Citera
2022-02-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Folk som inte lagar sin egen mat tenderar att bajsa flera gånger om dagen.
Jag tillagar all min mat varje dag och jag bajsar nog 2-3 gånger om dagen (fast avföring). Har jag en stressad dag så bajsar jag fler gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in