• 1
  • 2
2022-02-23, 06:50
Medlem
Drooids avatar
"Explosion i trapphus"
Aftonbladet: https://live.aftonbladet.se/supernyt...phus.ouMbrY3DU
Citat:
Polis och räddningstjänst larmades vid 05.53 under morgonen till ett flerfamiljshus i Malmö.

Någonting ska ha exploderat utanför entrén till trapphuset.

Gröndal enligt
Räddningstjänsten: https://www.rsyd.se/om-oss/press/sos...2-65499bf7c7e6

"23 februari 05:50, Detonation, Malmö"
Polisen: https://polisen.se/aktuellt/handelse...onation-malmo/
Citat:
Explosion utanför fastighet, Södertorpsgården.

Flera uppringare berättar om en explosion vid ett flerfamiljshus på Teknikergatan som bland annat fått larm på personbilar att gå igång. Polis skickas till platsen och kan konstatera att någonting exploderat utanför en port till fastigheten. Några skadade personer syns anträffas dock inte.
Platsen spärras av i väntan på vidare utredning från bombskyddet samt kriminaltekniker. Detta samtidigt som polisen påbörjar dörrknackning i huset för att få reda på om någon kommit till skada eller har uppgifter att lämna i utredningen. Händelsen rubriceras inledningsvis som allmänfarlig ödeläggelse.

Text av
Calle Persson
Publicerad
23 februari 06:48
"Explosion på Gröndal"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2022-02-2...ion-pa-grondal
Senast redigerad av Drooid 2022-02-23 kl. 06:55.
Citera
2022-02-23, 06:54
Låt mig gissa. En yngre man med Mellanösternbakgrund har iklädd adidasbyxor och uppdragen huvtröja placerat en plastpåse med en bomb utanför dörren i porten i syfte att skrämma en annan adidasklädd Mellanösternman som bor i huset och får sin hyra betald av Malmös socialbyrå?

Sedär, jag har löst fallet åt er.
Citera
2022-02-23, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Låt mig gissa. En yngre man med Mellanösternbakgrund har iklädd adidasbyxor och uppdragen huvtröja placerat en plastpåse med en bomb utanför dörren i porten i syfte att skrämma en annan adidasklädd Mellanösternman som bor i huset och får sin hyra betald av Malmös socialbyrå?

Det är bostadsrätter där, inte hyres lgh.
Citera
2022-02-23, 07:14
Medlem
Kan detta vara kopplat till M*lad S*fi kanske?
Citera
2022-02-23, 07:17
Citat:
Ursprungligen postat av 215amf
Det är bostadsrätter där, inte hyres lgh.
De här bostadsrätterna ligger i Malmö. Dessutom är det inte ovanligt att kommunen köper in bostadsrätter för att hysa dårar och blattar i, till de övriga boendes förtret.
Citera
2022-02-23, 07:24
Medlem
Citat:

Var det en gissning eller en lösning?
Citera
2022-02-23, 07:26
Moderator
Chantres avatar
Bör vara en kåk med husnr 1-19 resten är pensionärskåkar.
Citera
2022-02-23, 07:30
Medlem
Fint att spränga när vanligt folk är påväg till jobbet.

Några skadade denna gång?
Citera
2022-02-23, 07:38
Medlem
Citat:
De här bostadsrätterna ligger i Malmö. Dessutom är det inte ovanligt att kommunen köper in bostadsrätter för att hysa dårar och blattar i, till de övriga boendes förtret.

Detta området är ganska centralt och populärt att bo i. Så om du är från Malmö borde du veta. Kommunen hyr även till svenska pundare ska jag dock tillägga. Ta en promenad 200 m därifrån så hittar du avdankade etnisk svenskar, samt baracker för svenska pundare mitt emot Bk mobilia.
Citera
2022-02-23, 07:47
Moderator
Chantres avatar
Har dykt upp lite bilder i Sydsvenskan. Huset som är fotat är med trapphus 1-7.
Citera
2022-02-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 215amf
Detta området är ganska centralt och populärt att bo i. Så om du är från Malmö borde du veta. Kommunen hyr även till svenska pundare ska jag dock tillägga. Ta en promenad 200 m därifrån så hittar du avdankade etnisk svenskar, samt baracker för svenska pundare mitt emot Bk mobilia.

Har bott i området och kan bekräfta att det är väldigt stökigt..
Citera
2022-02-23, 08:16
Medlem
Det pågår just nu ett krig i Malmö mellan Im@ad och S@ahin ett krig som startade i Köpenhamn men som nu spillt över till Malmö. Någon som vet exakt vilken adress sprängning skedde på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in