Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-22, 22:02
  #1
Medlem
merrymaidens avatar
Varje gång jag läser DN (med ad-blocker och javascript blocker påslaget) så får jag erbjudande om hur DN är gratis JUST NU eller för JUST MIG.
.
  • Det är ju sommar / jul / Flyktingkris, Coronapandemi eller nu senast: Rysslandskrisen
  • Jag kanske är under 18? Student? Pensionär? Nyanländ? Då är det gratis!
Det enda jag behöver göra är att uppge personnummer och kreditkortsnummer.
Sen är det "gratis" (förutom att skattemedel till stor del finansierar DN precis som all annan mainstream media i Sverige.)
Citat:
Ursprungligen postat av DN
– Det är viktigt att många kan ta del av pålitlig information under en samhällskris. Genom att ge alla möjlighet att läsa gratis under en period kan vi bidra till att fler får kunskap om vad som händer, säger Anna Åberg.

Desinformation och påverkanskampanjer dyker ofta upp i samband med större konflikter. Det gör korrekt rapportering med kvalitetsjournalistik extra viktig under rådande läge, menar Anna Åberg.

Näe!! Schyrre asså! Peter Wolodarski & familjen Bonnier vill hjälpa oss så vi inte råkar få oss till livs RYSK PROPAGANDA av misstag!

Vilken tur att DN inte har någon agenda och aldrig döljer eller vinklar någar nyheter! Man kan t.o.m. få en gratisprenumeration (som autoförnyas till fullt pris efter ett par månader)

BÄST eller vad tycker du? Säljer DN överhuvudtaget någonsin prenumerationer till fullt pris? Varför ska skattebetalare betala för att de ger bort gratisprenumerationer?
__________________
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-22 kl. 22:11.
Citera
2022-02-22, 22:04
  #2
Medlem
Drama-Llamas avatar
Vad är problemet?
Edit: Jag ser att du hellre redigerade din trådstart än att besvara min fråga i ett eget inlägg.
1. Ja, DN säljer prenumerationer för pengar.
2. DN är ett vinstdrivande bolag. De har troligen kommit fram till att det lönar sig i längden att slänga ut sådana här lockerbjudanden med jämna mellanrum. Jag fattar inte riktigt vad det är du tycker att skattebetalarna "betalar" för.
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2022-02-22 kl. 22:50.
Citera
2022-02-22, 22:07
  #3
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vad är problemet?
Att DN passar på att utnyttja människors oro med att pumpa ut globalistpropaganda kamouflerad som "nyheter"?
Citera
2022-02-22, 22:07
  #4
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vad är problemet?
Att DN är grov propaganda som tvångsfinansieras med skattepengar och sen luras på folk i form av "gratis" prenumerationer som sen övergår till fullt pris.

Allt är ruttet med denna blaska - från vinkling till försäljningstaktik och censur av kritiska samhällsproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Att DN passar på att utnyttja människors oro med att pumpa ut globalistpropaganda kamouflerad som "nyheter"?
Exakt så!
Citera
2022-02-22, 22:10
  #5
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Att DN passar på att utnyttja människors oro med att pumpa ut globalistpropaganda kamouflerad som "nyheter"?

Vilken tur att flashback finns som kan upplysa folket om globalisternas hemska spel.
Citera
2022-02-22, 22:17
  #6
Medlem
Duvlorts avatar
Är det någon som fortfarande läser msm? Framförallt Deranged News?
Påminner ju mera om de statsfinansierade medierna i Ryssland, propagandamegafoner.
Citera
2022-02-22, 22:17
  #7
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vilken tur att flashback finns som kan upplysa folket om globalisternas hemska spel.
Precis!
Fast du vet väl att främmande makt har infiltrerat Flashback?

Det har pro-USA skribenterna i Rysslandsforumet avslöjat.

Det finns en arme av ryska troll med perfekt FEJKAD infödd svenska sitter dygnet runt för att bedriva propaganda riktad mot Sverige! Men ibland gör de bort sig och gör ett stavfel - något som riktiga svenskar aldrig gör...

Samma individer fejkar även också svenska patriotiska åsikter... bara för att LURA de naiva svenskar som inte riktigt har förstått Alla Människors Lika Värde! Jag menar... Hur FRÄCK får man bli??

Som sagt - det gäller att dess naiva svenskar får tillgåg till DN gratis - för sitt eget bästa, så inte Putin eller Trump får klorna i dem.

Tack Bonniers och Peter Wolodarski för er samhällsgärning!
Citera
2022-02-22, 22:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vilken tur att flashback finns som kan upplysa folket om globalisternas hemska spel.
Ja visst är det en gudagåva! Alltid lika nyanserade och genomarbetade sanningar..
Citera
2022-02-22, 22:20
  #9
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vilken tur att flashback finns som kan upplysa folket om globalisternas hemska spel.
Hoppa på en gratisprenumeration själv. Då kan du få läsa bland annat följande nyheter i bladet:

- Kavla upp för 7:e jabben. Alla som hoppar av efter den 6:e är nazister.

- Massinvandring av araber och somalier är det enda sättet att rädda svensk välfärd. Snart går 50-talisterna i pension.

- Sverigedemokraterna har ett nazistiskt förflutet.

- Putin är nazist.

- Trump är nazist.

- Biden är bättre än Jesus, Tarzan och Televinken tillsammans.

- Soros vill oss alla väl.

- The Great Reset är en spännande lösning som säkrar den liberala demokratin.

- Kavla upp för 8:e jabben. Alla som hoppar av efter den 7:e är nazister.
Citera
2022-02-22, 22:26
  #10
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Hoppa på en gratisprenumeration själv. Då kan du få läsa bland annat följande nyheter i bladet:

- Kavla upp för 7:e jabben. Alla som hoppar av efter den 6:e är nazister.

- Massinvandring av araber och somalier är det enda sättet att rädda svensk välfärd. Snart går 50-talisterna i pension.

- Sverigedemokraterna har ett nazistiskt förflutet.

- Putin är nazist.

- Trump är nazist.

- Biden är bättre än Jesus, Tarzan och Televinken tillsammans.

- Soros vill oss alla väl.

- The Great Reset är en spännande lösning som säkrar den liberala demokratin.

- Kavla upp för 8:e jabben. Alla som hoppar av efter den 7:e är nazister.

Det är kvalitetsjournalistik det! Är så tacksam att få avstå 50% av min inkomst för att bland annat upprätthålla en så fantastisk upplysning.
Citera
2022-02-22, 22:26
  #11
Medlem
spermaoffrets avatar
Varför läser du sånt :/
Citera
2022-02-22, 22:44
  #12
Medlem
GormDenGamles avatar
Så ditt problem är att man kan ha DN gratis fram till påsk, för att därefter betala? Eller uppfattar jag dig fel?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback