2022-02-22, 17:27
Medlem
iptrixs avatar
Hur skulle vi försöka skapa en kommunikation?

Säg att vi ser dom i bana kring jorden, dom är inte våldsamma, vi ser signaler på en frekvens vi kunde listat ut ("hydrogen times pi", sa inte Ellie det?).

Hur skulle vi påbörja en process för att kommunicera?
Citera
2022-02-22, 20:51
Medlem
Dom pratar säkert engelska, det gör dom alltid i amerikanska filmer.
Citera
2022-02-22, 22:13
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Dom pratar säkert engelska, det gör dom alltid i amerikanska filmer.
Och i franska filmer pratar dom franska .. eftersom ingen annan runt hela världen gör. Men kom igen, har ingen nånsin funderat på detta?
Citera
2022-02-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Och i franska filmer pratar dom franska .. eftersom ingen annan runt hela världen gör. Men kom igen, har ingen nånsin funderat på detta?

Jo jag har funderat på det. T.ex i berättelsen med Betty och Barney Hill frågade jag mig om hur har de lärt sig engelska ? Och hur vet de var de ska prata det ?
Citera
2022-02-22, 22:47
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Jo jag har funderat på det. T.ex i berättelsen med Betty och Barney Hill frågade jag mig om hur har de lärt sig engelska ? Och hur vet de var de ska prata det ?

Intressant, fick en anledningen att läsa på lite om deras .. "fall".

"After reading Macdonald's recreation, UFO expert Robert Sheaffer writes that the Hills are the "poster children" for not driving when sleep deprived.[43] Macdonald's article focuses primarily on the Hills' observations of the light in the sky and the timing of the journey, discounting the Hills' accounts of close encounters south of Cannon Mountain as recovered memories."

Om det kom en 'alien' och pratade mitt språk, så hade jag nog snarast funderat på ett besök på sjukhuset. Om denna däremot inte gjorde sig förstådd, så hade jag kanske ringt MUFON eller liknande organisation :=)

Dock ännu inte ett svar på hur vi seriöst skulle försöka upprätta en kontakt - ifall dom är verkliga och redan pratar vårt språk och förstår våra koncept, så är ju frågan överspelad. DET finns det dock mindre chans för än att dom finns alls, som jag ser det.
Citera
2022-02-23, 00:15
Avslutad
Denna borde svara på frågan https://www.youtube.com/watch?v=7cidUaUCb5M
Citera
2022-02-23, 00:27
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Denna borde svara på frågan https://www.youtube.com/watch?v=7cidUaUCb5M
"Then again, you also began life as an orgasm". Ok, I get it.

Dock inte direkt ett svar på frågan; mer än - varför finns det ingen att prata med? Min tanke var bortom det, om det nu mot förmodan fanns nån att prata med. Kunde vi ens börja försöka?
Citera
2022-02-23, 00:29
Medlem
VARNING: Aliens med sina UFOn är möjligtvis onda och ute efter att förleda världen. Oavsett om du är troende eller inte, så är det troligtvis Satan och demoner som ligger bakom detta (eller andra onda krafter om du inte tror på Bibeln), och är ute efter att få folk att ta Vilddjurets märke (Upp 13) vilket är en oförlåtlig synd att ta.
Citera
2022-02-23, 07:33
Moderator
Humbugs avatar
Flyttad till Ufologi
/m0d
Citera
2022-02-23, 09:59
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Säg att vi ser dom i bana kring jorden, dom är inte våldsamma, vi ser signaler på en frekvens vi kunde listat ut ("hydrogen times pi", sa inte Ellie det?).

Det sker redan mellan vissa utvalda.
Hur kommunikationen uttrar sig vill jag inte avslöja, men jag kan säga så mycket som att den sker på biokemisk väg.
Citera
2022-02-23, 16:33
Medlem
Citat:

Skicka radio meddelanden.
Citera
2022-02-24, 18:57
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Skicka radio meddelanden.

"Roger, glad you called, ten-four out" ?

Skicka *vad* som radiomeddelande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in