Citat:
Ursprungligen postat av
jfri
Jo jag har funderat på det. T.ex i berättelsen med Betty och Barney Hill frågade jag mig om hur har de lärt sig engelska ? Och hur vet de var de ska prata det ?
Intressant, fick en anledningen att läsa på lite om deras .. "fall".
"After reading Macdonald's recreation, UFO expert Robert Sheaffer writes that the Hills are the "poster children" for not driving when sleep deprived.[43] Macdonald's article focuses primarily on the Hills' observations of the light in the sky and the timing of the journey, discounting the Hills' accounts of close encounters south of Cannon Mountain as recovered memories."
Om det kom en 'alien' och pratade mitt språk, så hade jag nog snarast funderat på ett besök på sjukhuset. Om denna däremot inte gjorde sig förstådd, så hade jag kanske ringt MUFON eller liknande organisation :=)
Dock ännu inte ett svar på hur vi seriöst skulle försöka upprätta en kontakt - ifall dom är verkliga och redan pratar vårt språk och förstår våra koncept, så är ju frågan överspelad. DET finns det dock mindre chans för än att dom finns alls, som jag ser det.