Ukraina bekräftar:
Generalstaben: Ukrainas väpnade styrkor attackerade bil- och järnvägsbroar i det ockuperade territoriet och en radarstation på Krim på natten.
Stanislav Pohorilov — 25 juni, 12:55
"Natten den 25 juni attackerade de ukrainska försvarsmakterna tre broar i de ockuperade delarna av regionerna Zaporizjzja och Luhansk, de ryska inkräktarnas radarkomplex "Skala-M" i Kertjregionen och en oljedepå i Krasnodarterritoriet i Ryssland."
Källa : meddelande från generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor
"Detaljer : Efter att oljedepån träffades registrerades en brand på dess territorium. "Anläggningen är involverad i att förse ryska trupper i de ockuperade territorierna i Ukraina", noterade militären."
"Tre broar som användes av inkräktarna för att överföra trupper och transportera ammunition träffades också. I synnerhet en vägbro över Korsakfloden i Zaporizjzja oblast och två järnvägsbroar: över Aydarfloden och Luhantjikfloden i Luhansk oblast. Omfattningen av skadorna fastställs för närvarande."
"Dessutom lyckades försvararna attackera ockupanternas materiella och tekniska utrustningsdepå i Novohannivka-området i Luhansk oblast, enhetens kommandopost nära Tsukurynye i Donetsk oblast, samt radarstationen "Nebo" och radarkomplexet "Skala-M" i Kertj-området i det tillfälligt ockuperade territoriet på ukrainska Krim."
" Det ukrainska försvaret kommer att fortsätta att systematiskt genomföra åtgärder som syftar till att stoppa Ryska federationens väpnade aggression mot Ukraina..."
Mer att läsa och se i länk:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/25/8041050/
Utmärkt!
Generalstaben: Ukrainas väpnade styrkor attackerade bil- och järnvägsbroar i det ockuperade territoriet och en radarstation på Krim på natten.
Stanislav Pohorilov — 25 juni, 12:55
"Natten den 25 juni attackerade de ukrainska försvarsmakterna tre broar i de ockuperade delarna av regionerna Zaporizjzja och Luhansk, de ryska inkräktarnas radarkomplex "Skala-M" i Kertjregionen och en oljedepå i Krasnodarterritoriet i Ryssland."
Källa : meddelande från generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor
"Detaljer : Efter att oljedepån träffades registrerades en brand på dess territorium. "Anläggningen är involverad i att förse ryska trupper i de ockuperade territorierna i Ukraina", noterade militären."
"Tre broar som användes av inkräktarna för att överföra trupper och transportera ammunition träffades också. I synnerhet en vägbro över Korsakfloden i Zaporizjzja oblast och två järnvägsbroar: över Aydarfloden och Luhantjikfloden i Luhansk oblast. Omfattningen av skadorna fastställs för närvarande."
"Dessutom lyckades försvararna attackera ockupanternas materiella och tekniska utrustningsdepå i Novohannivka-området i Luhansk oblast, enhetens kommandopost nära Tsukurynye i Donetsk oblast, samt radarstationen "Nebo" och radarkomplexet "Skala-M" i Kertj-området i det tillfälligt ockuperade territoriet på ukrainska Krim."
" Det ukrainska försvaret kommer att fortsätta att systematiskt genomföra åtgärder som syftar till att stoppa Ryska federationens väpnade aggression mot Ukraina..."
Mer att läsa och se i länk:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/25/8041050/
Utmärkt!