Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-03-06, 20:41
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det var alltså som jag misstänkte, att Zelensky sålt mineralerna till UK med sin 100års plan.
Intressant.

Det är därför Zelensky o cocainligan försöker ta tillbaka gruvorna i Pokrovsk nu, så att han kan sälja ut det med från sin egna befolkning. ALLT ska gå till väst, INGET kommer att gå till Ukrainarna som dör för detta.

Det märks att Zelensky är en jude, och han bryr sig inte en sekund om Ukrainare, han drar samma dag detta är över, förutsatt att han överlever tills dess.
Jag märker att du inte har en susning vad mineralavtalet går ut på. 50% av vinsten från mineralerna ska gå till en fond som ska användas till Ukrainas uppbyggnad och bara det. Inget går till "väst". Du ser rätt korkad ut när du uttalar dig om saker du inte vet något om.
Citera
25-03-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Minns ni hur döda ryska soldaters familjer fick gåvor som kompensation för familjetragedin? Först Lada-bilar sedan snabbt ned till handdukssett, torkad fisk, ved, potatis med mera. Ni vet också hur ryssar och ukrainare kallar meningslöst döda soldater för "kött" som dör i "köttanfall"? Senaste gåvan till de döda soldaternas efterlevande är en elektrisk köttkvarn! Makabert även för att vara ryssar faktiskt.
https://x.com/wartranslated/status/1897721654433722465

Ja det är bara sjukt, ett människoliv i Ryssland blir mindre och mindre värt för varje dag som rublerna går åt för att finansiera Putins vansinne.

https://omni.se/allt-fler-aldre-dor-for-ryssland-lockas-av-pengar/a/0VJjqJ

Kriget verkar ju fungera som en slags rysk ättestupa också, då många 60+are tar värvning. Man kan ju förstå dom delvis, dom kommer ju ändå statistiskt snart att dö då den genomsnittliga levnadsåldern påminner om den i många afrikanska länder. Istället för att supa ihjäl sig i förtid på vodka kan dom få loss en hel del pengar till den yngre generationen som då kan unna sig något annat än utedass och potatissoppa. Man kan ju tänka sig att det förekommer påtryckning från dom yngre att farfar ska rycka in och dö för pengar också, då många ryzzar ju behandlar varandra som djur även inom familjen.
Citera
25-03-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Toretsk - ännu en stad i ruiner. Klipp i länken.

Så ofantligt mycket energi/vapen det måste ha krävts från båda sidor för en liten stad, 31 000 invånare.

https://x.com/VolodymyrZolkin/status/1896936013030916587

Ja usch.

Ukraina genomför ju just precis nu en motoffensiv in i staden. Det borde vara kostsamt förinte finns så mycket skydd längre.

Ukrainas motoffensiver just nu känns desperata. Visserligen sker de i de två områden där Ryssland gått fram riktigt hotfull, Toretsk och Pokrovsk, men när Kursk-fickan sviktar betänkligt och kanske snart måste överges så skulle i alla fall jag vara orolig om jag var på Natos-sida

Toretsk är ju en stad med stora gruvor och kolfyndigheter, kanske även annat och skulle jag vara ukrainsk soldat så skulle jag bli betänksam över att Zelensi är på väg att skänka bort hälften till Trump och kanske den andra till EU. Vadihelvete skall de ukrainska soldaterna riskera sina liv för?

En värdelös grushög med mineraltillgångar till hälften ägda av USA?
Citera
25-03-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja usch.

Ukraina genomför ju just precis nu en motoffensiv in i staden. Det borde vara kostsamt förinte finns så mycket skydd längre.

Ukrainas motoffensiver just nu känns desperata. Visserligen sker de i de två områden där Ryssland gått fram riktigt hotfull, Toretsk och Pokrovsk, men när Kursk-fickan sviktar betänkligt och kanske snart måste överges så skulle i alla fall jag vara orolig om jag var på Natos-sida

Toretsk är ju en stad med stora gruvor och kolfyndigheter, kanske även annat och skulle jag vara ukrainsk soldat så skulle jag bli betänksam över att Zelensi är på väg att skänka bort hälften till Trump och kanske den andra till EU. Vadihelvete skall de ukrainska soldaterna riskera sina liv för?

En värdelös grushög med mineraltillgångar till hälften ägda av USA?

Och varför skall ryska soldater riskera sina liv i denna grushåla? Riskera dom i Ryssland istället.
Citera
25-03-06, 20:51
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Minns ni hur döda ryska soldaters familjer fick gåvor som kompensation för familjetragedin? Först Lada-bilar sedan snabbt ned till handdukssett, torkad fisk, ved, potatis med mera. Ni vet också hur ryssar och ukrainare kallar meningslöst döda soldater för "kött" som dör i "köttanfall"? Senaste gåvan till de döda soldaternas efterlevande är en elektrisk köttkvarn! Makabert även för att vara ryssar faktiskt.
https://x.com/wartranslated/status/1897721654433722465
Det är ju fint att minnas hur ens kära såg ut sina sista dagar. Dessutom har det ju varit inflation så en köttkvärn är nog dyrare än en Lada var för 2 år sen.
Citera
25-03-06, 20:51
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Nja, nazister har proryssar här i tråden hävdat i flera år, inte kommunister. Men åter till saken, hur påverkar den ukrainska korruptionen dig till den graden att du känner HAT mot Ukraina? Antar att du inte känner samma avsky mot det ännu mer korrupta landet Ryssland, eller?

Nä faktiskt inte. Åtminstone bölar de inte efter sympati från resten av världen
"`Åh vi är så utsatta... vi är så undernärda..." men sug på den här då jäVLA: BRUU, BRUUUM!!!
Antar att du demonstrerar för palestinier också. "De förtryckta har alltid rätt!!" - typiskt vänsterprat

Du är mer vänster än röd kan röda sig lmfao
Citera
25-03-06, 20:53
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
160000ton rysk ammo förstördes. Har helt missat detta. Kollosal förstörelse

När inträffade detta?

https://www.instagram.com/share/reel/BAJJ51il3e
Nice!
Och detta fixade man utan amerikannsk intel!
Citera
25-03-06, 20:53
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hemma nu, o det hela är ifrån 9:45 :

Frankrikes försvarsminister Sébastien Lecornu erbjuder Ukraina franska underrättelseuppgifter. Erbjudandet kommer efter att USA i onsdags meddelade att man strypt underrättelseutbytet med Ukraina, som ett led i det stoppade stödet till landet.

– Vår underrättelse är självständig ... och bygger på vår egen kapacitet. Vi delar med oss av den till ukrainarna, säger Lecornu.

https://yle.fi/a/7-10072607

Har också kommit upp nu på Sky News :

Riktigt nice annars att den ukrainska oppositionen ger "tummen ner" till Trumps lakejer som försöker snacka nyval. De har ryggrad och integritet. Vet att sätta nationens intresse, framför egna ambitioner !

Också ett sätt att vaska fram en möjlig dold Moskvamarionett, tackar alla patriotiska Ukrainare nej till att ställa upp i omval nu är den som tackar ja klart suspekt.

Hoppas nu bara att Krasnov/Trump är skyldig Oligarkerna (de facto Putin) miljarder är fel och mötet på Onsdag har en riktig chans att ge Ukraina en acceptabel fred.
Annars är det nog ändå inte omöjligt att Europa och Ukraina knäcker Putin själva, även Kanada verkar ju hänga på.
Senast redigerad av platyzma 25-03-06 kl. 21:07.
Citera
25-03-06, 20:54
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det var alltså som jag misstänkte, att Zelensky sålt mineralerna till UK med sin 100års plan.
Intressant.

Det är därför Zelensky o cocainligan försöker ta tillbaka gruvorna i Pokrovsk nu, så att han kan sälja ut det med från sin egna befolkning. ALLT ska gå till väst, INGET kommer att gå till Ukrainarna som dör för detta.

Det märks att Zelensky är en jude, och han bryr sig inte en sekund om Ukrainare, han drar samma dag detta är över, förutsatt att han överlever tills dess.

Han bryr sej inte om Ukraina och dess välbefinnande övh. Den dag det är över, om han lyckas behålla huvudet dvs, kommer han förmodligen bosätta sej i något EU land vars toppar har gett honom garantier och skydd mot åtalsprocesser. Hoppas Sverige har gett honom det (och jag har sagt det förut) jag hoppas han av en ren slump blir min granne. Jävlar vad jag ska skita i hans satans brevlåda! En tolle för varje krona han stulit från det svenska folkets skattepengar.
Senast redigerad av HugoTheGreat 25-03-06 kl. 20:58.
Citera
25-03-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Kul att de mäter i PPP som händelsevis passar utmärkt när man har en skräpvaluta, rasande inflation och tömmer statskassan för att elda upp den i Ukraina.
Vilka är "de"? Världsbanken? Ja, de mäter på olika sätt, men det var en tomte i tråden (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24) som tog upp PPP. Jobbigt att börja ifrågasätta data från Världsbanken när det inte stämmer in i ens önskescenario, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av %
Enligt GDP PPP är Indien 244% rikare än ryssen. Har Indien även gått om i toaletter per capita?
Indien rikare än ryssen? Vad är det för jävla meningsbyggnad? Staten Indien är helt klart rikare än vilken ryss som helst. BNP mäter ekonomins storlek, inte hur stålarna fördelas i samhället.

Citat:
Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms

The Russian economy has overtaken Japan to become the fourth largest in the world in PPP terms (purchase power parity), according to revised data from the World Bank released at the start of June.
https://www.intellinews.com/russia-overtakes-japan-to-become-the-fourth-largest-economy-in-the-world-in-ppp-terms-328108/
Citera
25-03-06, 20:58
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Tänkt på svaren på frågor på slutet.
Press på Ryssland.
Jag tolkar kellogs svar som att man inte hitintills lyckats få ryssen till bordet.
Man sätter åt Ukraina för att visa ”Resultat” mot Ryssland , för att få ryssarna till bordet.

Om inte ryssarna kommer till bordet, kommer man flöda Ukraina med vapen.
Ja ryssen är i alla fall just nu inte sugna på fred eller vapenvila...
Citera
25-03-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Nä faktiskt inte. Åtminstone bölar de inte efter sympati från resten av världen
"`Åh vi är så utsatta... vi är så undernärda..." men sug på den här då jäVLA: BRUU, BRUUUM!!!
Antar att du demonstrerar för palestinier också. "De förtryckta har alltid rätt!!" - typiskt vänsterprat

Du är mer vänster än röd kan röda sig lmfao

Haha, nu får du ju hänga med lite. Den gigantiska krigsmakten Ryssland gråter ju för fan var och varannan dag om hur elaka västvärlden är mot dem. Buhu, sanktioner, buhu, sluta skänka vapen till Ukraina, buhu, sluta skjuta på våra raffinaderier, buhu, etc. När de som vanligt inte får något gehör för deras bölande passar man på att för femtioelfte gången hota med kärnvapen.

Sure, vi kan leka att jag är "vänster" om du vill. Men vad är du då i så fall? Vågar du svara på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in