Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ungefär så ja. Men alldeles oavsett kommer Trump se till att få mineralavtalet i hamn först. För fredsförhandlingarna kan jag inte se att några framsteg gjorts. Men där blir det ju enkelt för Trump i så fall att enbart konstatera att Zelensky inte vill ha fred.

Det blir nog omöjligt för Trump att motivera för sin i övrigt lättledda väljarbas att stilla sin blodtörst om inte Trump kan uppvisa ens den ens meningslösa ”dealen”.

Har du räknat färdigt på hur mycket kanadensiska turister spenderar i USA årligen än? Du var ju direkt upprörd över det häromdagen..
Citera
2025-03-04, 21:41
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Det höjs till och med röster från Ukrainarna själva som är trötta på eländet. De vill gärna se ett slut och det väldigt snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Till skillnad mot Ryssland som du i mildaste fall får ett kok stryk om du opponerar dig mot Putin. Härligt ställe, och härligt hur han visar sin "kärlek" till sin egna befolkning.

Zelenskis dagar är nog räknade ska du se, till skillnad från Putins.
Citera
2025-03-04, 21:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Zelenskis dagar är nog räknade ska du se, till skillnad från Putins.

Där är jag nog enig med dig. Zelensky går nog av före Putin. Arvet efter de båda blir nog också en smula "annorlunda". I bägges historieböcker..
Citera
2025-03-04, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Alla här som skriver om att USA kastar någon "försvarsallians" under bussen, vilken är det ni talar om?

Vilken "försvarsallians" är Ukraina under som resten av västvärlden är med i? Berätta gärna.

Konglomeratet UDCG, med över 50 länder som stöttar Ukraina i försvarskampen mot dom ryska svinen.

Har du inte hört talas om den?

Bor du i ryzzhelvetet eller?

Citat:
The Ukraine Defense Contact Group (UDCG, also known as the Ramstein group) is an alliance of 57 countries (all 32 member states of NATO and 25 other countries) and the European Union supporting the defence of Ukraine by sending military equipment in response to the 2022 Russian invasion.
Citera
2025-03-04, 21:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Blir intressant att se om ryssen kommer till bordet, ö h t. Jag är inte övertygad om att Putin är intresserad.
Avtalet som Zelensky tecknade 2019, har Putin brutit mot 25 gånger. Så trovärdighetsproblem finns.
Putin ser vad som händer i Europa. Vet att hans chans är nu. Ett upprustat Europa vill han inte ha.
Skulle de konstra i förhandlingarna, så har Trump hamnat i ett hörn. Då spelar mineralavtalet ingen roll.
Incitamentet för Ryssland att komma till förhandlingsbordet när de redan fått det mesta av det de vill ha lär väl inte ha ökat direkt.
Citera
2025-03-04, 21:52
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Där är jag nog enig med dig. Zelensky går nog av före Putin. Arvet efter de båda blir nog också en smula "annorlunda". I bägges historieböcker..

Det är möjligt att du har rätt, under förutsättning att ingenting efteråt avslöjas om Zelenskis maktmissbruk, diktaturfasoner, förskingringar och all form av korruption runt honom.
Citera
2025-03-04, 21:55
Medlem
Citat:
Det är tveksamt om Zelenskys "avgång" blir en fredlig historia.

Och hans eftermäle i historieböckerna lär inte bli "2000-talets Churchill" även om det är så media har målat upp honom, med understöd från EU- /NATO-etablissemanget.
Citera
2025-03-04, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Konglomeratet UDCG, med över 50 länder som stöttar Ukraina i försvarskampen mot dom ryska svinen.

Har du inte hört talas om den?

Bor du i ryzzhelvetet eller?

Har aldrig hört talas om det nej, men jag skrattade lite när jag kollade på wikipedia. Det är Lloyd Austin som var chair såg jag, Bidens liga alltså.

Tur att USA nu inte är värd för skiten längre, utan nu var UK tvungna att ta över bajsmackan.

Och nej det är ingen "försvarsallians".

AI Generat:

"The group was brought together by former U.S. Defense Secretary Lloyd Austin to coordinate weapons support in the months after Russia invaded Ukraine in February 2022.
The U.S. has hosted and chaired most of the meetings, but the U.K. will chair the 26th meeting on 12 February 2025, marking the first time an American defense secretary has not convened the meeting in its three-year history."
Senast redigerad av St0ny 2025-03-04 kl. 21:58.
Citera
2025-03-04, 21:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Kilen är redan där. Så inget mer att tillföra i den frågan.
Visst är det kul om USA gör affär med Ryssland och Kanada med Europa.
På köpet får Putin ett Europa som rustar på sina gränser.
Om 47 månader är Trump borta. Senast.
Under tiden ser Musk till att det blir demokrater i WH 2028.
Men Putin kanske internet bryr sig. Han är nog död vid det laget.

Trump är en enkel och okomplicerad person, får han lite smicker så är han 'go' igen. Vance är av en helt annan kaliber, mycket farligare och med ett mycket skarpare intellekt.
Citera
2025-03-04, 22:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Primärt mål? Två mål. Få en betalning OCH få ett fredsavtal.
Vilket av de målen är viktigast för honom?
Det som gagnar honom och 🇺🇸 bäst ekonomiskt; tror jag.
Slippa krigsutgifter och få betalt för de gåvor man gett.
Dvs.
Fred utan hänsyn till innehåll och sen dra in lite stålar på köpet.
Jo, så är det nog. Bra att du påpekade det.
Citera
2025-03-04, 22:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är möjligt att du har rätt, under förutsättning att ingenting efteråt avslöjas om Zelenskis maktmissbruk, diktaturfasoner, förskingringar och all form av korruption runt honom.
Blir nog (tyvärr för dig) omöjligt för Zelensky att komma i närheten av Putins "legacy" när det gäller de sakerna.
Citera
2025-03-04, 22:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är tveksamt om Zelenskys "avgång" blir en fredlig historia.

Och hans eftermäle i historieböckerna lär inte bli "2000-talets Churchill" även om det är så media har målat upp honom, med understöd från EU- /NATO-etablissemanget.

Han efterfrågade det, och fick det ju också ? Helt enkelt för att väst fick med sig övergreppet, och såg vad Putin är gjord av.

Jag lever i denna värld, och har ju noterat nära hur kriget har gått. I från första dag, och hur han outtröttligt jobbat 24/7 för sitt egna land.

Han är en modern hjälte, som inte efterfrågade en plats i historien. Utan han blev det, tack vare stollen i öst !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in