Citat:
Follow the money som det heter. Jag ska tipsa senare om en intressant artikel jag läste men med Trump så har USA blivit introducerad för hederlig gammal Rysk korruption. Med Trumps klockförsäljning och memecoin, så kan "intressenter" lätt pumpa in pengar till Trump. I andra änden så har vi Musk som under skenet av "besparingar" nu handikappar resten av regeringen. Slaktar DOJ. Tagit bort granskningar över korruption i utländska länder och så vidare.
Ta bara Thruth social media, värderat till 6,3 miljarder dollar (Fritt ur minnet) men har bara intäkter på 13 miljoner dollar (Fritt ur..) Men framförallt hur Trump kom att äga det hela och vilka som finansierade det. (Det är inte värt ett skit om Trump börjar sälja aktier, men tills dess så kan han låna pengar mot den här "tillgången")
Jag tror nu att dom här två herrarna bara ville utöka sina förmögenheter. Musk såg till en början en ny marknad i Ryssland men Ketaminet tog över. Trump ohederlig som han är tog allt vad han kunde. Putin i sin tur såg hur han kunde få in en fot och styra dom här herrarna. Om man ser vad dom gör och inte säger, så skulle jag vilja argumentera för att man bättre förstår deras drivkrafter.
Jag ska be att få återkomma till ämnet lite senare, jobbet kallar.