Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-28, 15:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
För många av er Ukrofiler är samma människor som tyckte covidvaccinet var en jättehit och en självklarhet. Även samma folk som tyckte att ”gilla olika” 2008 var en strålande kampanj. !
Där kom det, covidvaccinet.. Jag ska vara ärlig nu. Jag kan inte förstå varför ni Ryssrunkande diktatorsälskande personer hela tiden ska blanda in Ryssland & Covid (Jag sitter och väntar på 5G retorik, jag har inte sett det i någon större utsträckning i denna tråd, men det kommer..) I samma jävla röra?

Vad fan är det för fel i skallen på er människor?
Citera
Medlem
Citat:
Tvärtom. Jag är rationell och faktasökande. För mig är det uppenbart att ditt stöd och stöd för Ukraina enbart handlar om själviska intressen - du kunde knappt peka ut Ukraina innan 2014 och delar noll värderingar och intressen med dom förutom rysskräcken och hatet mot Öst.

För många av er Ukrofiler är samma människor som tyckte covidvaccinet var en jättehit och en självklarhet. Även samma folk som tyckte att ”gilla olika” 2008 var en strålande kampanj.

När MSM säger hoppa, så frågar du, hur högt!

Jag har upplevt er, jag kan er, kom inte och säg att ni bryr er om Ukraina!

Du är med andra ord en konspirationsteoretiker som tar dessa "teorier" för självklara sanningar. Du, om någon, är ett får.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det kommer aldrig att hända. Donald John Trump avgör ingenting angående
Vladimir Vladimirovich Putin. Putin är mycket omtyckt i Ryssland. President Boris Jeltsin var trött och alkoholiserad då han slutligen avgick från sin post. Skillnaden var enorm då den atletiska och nyktra Vladimir Putin tog över makten. Däremot var Jeltsin den bästa användbara idioten i västvärldens ögon på grund av vad han gjorde. I dag är Ryssland starkt och det ogillas i väst.
I verkligheten vill väst bara:

• Hålla Ryssland svagt.
• Utnyttja dess resurser.
•Tvinga på dem sin kultur.

Ryssalnd får gärna själva behålla sin störda mongokultur men utan att försöka pracka på andra länder sin egen skit!
Citera
Medlem
Citat:

• Hålla Ryssland svagt.

väst var absolut berett att KÖPA resurser från ryssland. Var, är inte längre.

Kultur väljer ryssarna själva, men är de så svaga i sin tro på sin egen, så är det ju talande.

Ryssland har visat sin sanslösa klenhet på så otroligt många sätt. De har inte ens en förståelse vad styrka är. På något sätt har de blandat ihop styrka med att anfall andra, få stryk, och fortsätta slåss och få mer och mer och mer stryk.

Styrka är det sista ryssen visat, ingen självdisciplin alls, ingen självinskit utan lättkränkta förlorare med napoleonkomplex.

ät bajs och dö, smutsiga vatnik.

förresten, tror du att du behövs om dom tar fram en AI som skriver inläggen i stället? Gissar var du tar vägen då, haha
Citera
2025-01-28, 15:44
Medlem
Jack.Elams avatar
Ska jag ta det här eller i ekonomitråden?

https://bsky.app/profile/prune602.bsky.social/post/3lgsnbyy24s2q
Citat:
The Russian Ministry of Finance will offer 2 constant coupon OFZ federal bonds on 29 January 2025 (Q1 Auction Day 3)

👉 PD-26235
👉 PD-26238

Jag tar det här så även Ryssråttorna kan läsa det. -Ingen kommer köpa dom här statsobligationerna. Det kommer sluta med att igen så kommer centralbanken att låna ut pengar till andra banker så att dom bankerna kan köpa den här skiten. Det är inflationsskapande och nästa gång ni era jävla fattigpensionärer går till butiken för att se vad ni har råd med så ska ni veta att det här skapade ni själva.
Citera
2025-01-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Har jag sagt att jag är "neutral"?

Edit - Läs mitt svar till dej igen. Om du inte förstår meningen "Att veta att ens nation skall strategiskt besegras av utomstående fiender i väst (i decennier nu ska påpekas) ..." bör vi kanske inte föra en diskussion.

Läs min replik istället: du vevar en massa låtsasargument från Kreml. Påhitt. Fabricerade narrativ. Begriper du vad jag menar?

Problemet med er ryssapologeter är att ni nu haft nästan 3 år på er att presentera ett enda hållbart argument till stöd för Putins idiotkrig, men ingen av er har ens varit i närheten av att lyckas. Ni rapar bara upp samma gamla lögner, förvanskningar och påhitt om och om igen, och försöker spöa upp samma gamla halmgubbar. Det är inte så konstigt att vanliga förnuftiga människor blir less på er, och när ni som du dessutom hänfaller till en mästrande attityd får ni vara beredda på rejält mothugg. Och ingen finns att skylla på.
Citera
2025-01-28, 16:09
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Det kommer aldrig att hända. Donald John Trump avgör ingenting angående Vladimir Vladimirovich Putin. Putin är mycket omtyckt i Ryssland. President Boris Jeltsin var trött och alkoholiserad då han slutligen avgick från sin post. Skillnaden var enorm då den atletiska och nyktra Vladimir Putin tog över makten. Däremot var Jeltsin den bästa användbara idioten i västvärldens ögon på grund av vad han gjorde. I dag är Ryssland starkt och det ogillas i väst.

• Hålla Ryssland svagt.

ryssland har ju gjort sig själva svaga nu. Innan 2022 såg det ju iaf ut som att ryssland hade lite styrka. Nu är det ju ytterst oklart om det ens finns fungerande kärnvapen. Förmodligen är allt en potemkinkuliss.

Vadå utnyttja resurser? Det där tror ju inte ens putin på. ryssland sålde massa gas/olja tidigare, och gjorde stora pengar på det. putin bönar och ber på sina bara knän om att europa ska börja köpa igen.

Och det är ju ryssland som försöker tvinga på alla gamla sovjetrepubliker sin sjuka kultur. Bara för att ryssland ser att dessa länder får ökat välstånd i samarbetet med väst och EU. I klassisk sovjetstil vill ryssland att alla länder har det lika eländigt som ryssarna har det.

Så som vanligt projicerar ni rysslands sjuka världsbild på väst.

Det är just nu ryssland som vill:

• Hålla Ukraina svagt.
• Tvinga på dem sin kultur.
Citera
2025-01-28, 16:19
Medlem
Citat:
Det kommer aldrig att hända. Donald John Trump avgör ingenting angående Vladimir Vladimirovich Putin. Putin är mycket omtyckt i Ryssland. President Boris Jeltsin var trött och alkoholiserad då han slutligen avgick från sin post. Skillnaden var enorm då den atletiska och nyktra Vladimir Putin tog över makten. Däremot var Jeltsin den bästa användbara idioten i västvärldens ögon på grund av vad han gjorde. I dag är Ryssland starkt och det ogillas i väst.

• Hålla Ryssland svagt.

Vilken bubbla lever du i?
Citera
2025-01-28, 16:43
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
För mig säger youtube att den videon inte finns längre

Här finns nog den, https://www.youtube.com/@INSIDERUSSIA/videos
Citera
2025-01-28, 16:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://www.politico.eu/article/nato-official-confirms-russian-plot-kill-european-weapons-chief-armin-papperger/

NATO: There was officially a Russian plot to kill European weapons chief

Senior alliance official tells European Parliament about Kremlin threats to Europe.

A senior NATO official has confirmed that there was a Russian scheme to kill Armin Papperger, the head of German arms manufacturer Rheinmetall. The plot, which was foiled by United States and German intelligence, was part of a series of Russian plans to assassinate defense industry executives across Europe, according to NATO Deputy Assistant Secretary-General for Innovation, Hybrid, and Cyber James Appathurai

It is the first time a senior NATO, German or American official has confirmed on the record that there was a plot to kill Papperger, which was widely reported on by global media outlets in July 2024..

Alltså, mordkomplotter mot Eu-medborgare. Iallafall jag blir besviken på responsen, vilken respons kanske andra skribenter undrar över.., ja det gör jag även !

(Varför i minsta grad börjar man inte att stänga ner ryska konsulat ? Skiten fortsätter ju också med att cuta kablar i östersjön !)

Tror ngn i tråden att ryssen skulle försöka göra en likadan grej mot Vd`n i tex amerikanska Raytheon ? Det skulle ta hus i h-lvete på andra sidan atlanten..

Betänk att Scholtz efter detta ringde upp till Putin och snackade fred. Hopplöst säger jag.., hopplöst..
Senast redigerad av Snapcount 2025-01-28 kl. 16:56.
Citera
2025-01-28, 17:01
Medlem
Citat:

• Hålla Ryssland svagt.
Någon som inte gillar Putin faller ur fönster, förgiftas eller får en vistelse i Sibirien.
Citera
2025-01-28, 17:04
Medlem
Citat:
Tvärtom. Jag är rationell och faktasökande. För mig är det uppenbart att ditt stöd och stöd för Ukraina enbart handlar om själviska intressen - du kunde knappt peka ut Ukraina innan 2014 och delar noll värderingar och intressen med dom förutom rysskräcken och hatet mot Öst.

För många av er Ukrofiler är samma människor som tyckte covidvaccinet var en jättehit och en självklarhet. Även samma folk som tyckte att ”gilla olika” 2008 var en strålande kampanj.

När MSM säger hoppa, så frågar du, hur högt!

Jag har upplevt er, jag kan er, kom inte och säg att ni bryr er om Ukraina!
Du som inte är svensk och troligen ryss/sovjet har växt upp med sovjetiska kartor. Resten kan utan problem peka ut erkända gränser med några procent avvikande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in